G: Vauvanne hupsuimmat tavat?
Hulvattomimmat, söpöimmät, hauskimmat, ihastuttavimmat, mieleenpainuvimmat, mitkä tahansa erikoiset ja vähemmän erikoiset tavat joita vauvanne tekee/on tehnyt! :)
Kommentit (34)
ja olen kiinnittänyt sellaiseen huomiota että aina hermostuessaan pyörittelee nilkkojaan ja ranteitaan kuin kapellimestari konsanaan.
välillä tekee sitä myös innostuessaan. samalla tuhisee innostuksesta.
onko muita pieniä "ranteiden pyörittelijöitä"? =)
mutta suloisin tapa, mikä jäin mieleen vauva-ajasta on, kun aina kun tuli musiikkia tai mitä tahansa musiikiksi käyvää ääntä, niin vauva alkoi hytkyä ja nyökytteli mulle että jeejee, kun oppi niin alkoi taputtaa käsiään "mukana" :)
Tämä siis syöttötuoli-ikäisenä eli noin 6kk ylöspäin.
On musikaalinen kyllä edelleen :)
pyöri sivuittain paiaksta toiseen ja osasi aina uskomattoman tarkatsi lopettaa pyörimisen, ettei kolahtanut esim. seinään.
kun vauvani ensin tuijotti vierasta ihmistä pitkään ja tarkkaavaisena, ja pienen pohdinnan jälkeen veti suupielet ihan mutrulle ja väänsi väkisin itkua. Helpotti heti, kun jompikumpi meistä vanhemmista otti hänet syliinsä. Voi pientä hömppää.
Meidän vauva rupes "tanssimaan" heti kun nousi pystyyn tukea vasten. Heilui sivusta sivuun, ja välillä "mossasi" musiikin tahtiin :).
löysi aikanaan varpaansa, ne olivat niin hienot, että olisi pitänyt nukkuakin pitäen varpaista kiinni. Ote vaan aina kirposi, kun meinasi nukahtaa, kun eihän ne jalat ilmassa nukkuessa pysyneet. Ja kun ote irtosi, heräsi hamuamaan varpaat käteensä ja taas yrittämään nukkumista. Ja tätä moneen kertaan varpaista kiinni -> nukahtaminen -> herääminen -> varpaista kiinni jne. Lopulta oli pakko pitää jaloista kiinni, jotta sai pidettyä varpaat kädessään, kunnes nukkui kunnolla eikä enää herännyt otteen irtoamiseen.
ja olen kiinnittänyt sellaiseen huomiota että aina hermostuessaan pyörittelee nilkkojaan ja ranteitaan kuin kapellimestari konsanaan.
välillä tekee sitä myös innostuessaan. samalla tuhisee innostuksesta.
onko muita pieniä "ranteiden pyörittelijöitä"? =)
on tehnyt sitä ihan vastasyntyneestä lähtien, lähinnä juuri innoissaan :D nyt 8kk ikäisenä jos näkee jonkun vieraamman naaman niin ranteiden pyöritys on merkki siitä että on hyväksynyt sen eikä vierasta :D
Kasilla on ollut hauska vauva. En ole tuollaista ennen kuullutkaan. Heh.
Vauva 5kk nyrkkeilee käsillään, siis hakkaa nyrkillä toista nyrkkiä eteenpäin. Yleensä on innoissaan tai jotenkin hermostunut tai kaipaa jotain tekemistä.
Tissiä imiessä näpeltää aina toisella kädellä mun kaulakorua tai raapii omaa korvaansa. Kun alkaa olla täynnä, niin alkaa venyttää nänniä, auts... Mutta nämä nyt on ihan normaaleja tapoja vauvoilla...
6kk vauva taputtaa vaippaansa jos on kakannut emmekä ole heti huomannut/alkanut vaihtaa vaippaa... :) Toisaalta todella hyödyllinen hassu taito, voi helpottaa potalle oppimista! :)
yleensä silloin kun on tyytymätön elämään (väsynyt tai nälkäinen).
Vauvamme myös saa kunnon hepuli-naurukohtauksia välillä ihan ihmeellisistäkin asioista. Alkaa aina äitiäkin ihan naurattamaan. :)
ei opetellut ikinä konttaamaan pyöri sivuittain paiaksta toiseen ja osasi aina uskomattoman tarkatsi lopettaa pyörimisen, ettei kolahtanut esim. seinään.
oon saattanut aiemminkin kommentoida tätä jossain toisessa ketjussa (tai sitten jollain toisella vauvalla on ollut sama liikkumismetodi), mutta tää kuulostaa vaan niin uskomattoman hassulta ja söpöltä. Pieni pyöreä vauva pyörimässä vinhasti lattialla huoneesta toiseen :D
Mikähän olis meidän vauvan suloisin tai hassuin juttu... suloisin vauva on musta ollessaan tissillä. Syö keskittyneesti silmät kiinni ja kädet on päällekkäin kuin jollain vanhalla mummolla. Mun mielestä vauva on myös liikkis mennessään kyljelleen, kun annan ilmakylpyjä pepulle. Vauva on myös aivan ihana hymyillessään - tietenkin - mutta hölmistyneen vakava ilme on myös älyttömän suloinen.
vauva piti nukahtaessaan tosi kovaäänistä narinaa. Itse en edes saa sellaista ääntä aikaiseksi.
Se kuului ihan selvästi muihin huoneisiin asti. Nukuttaminen oli välillä aika tuskaa, se meteli oli niin kova että korviin koski kun sitä tunninkin joutui kuuntelemaan vieressä.
ei oppinut ryömimään ikinä normaalisti. Pääsi eteenpäin niin että jalat oli kiinni toisissaan ja vähän ilmassa lattiasta. Sitä "merenneidon pyrstöä" sitten vempautteli vasemmalta oikealle ja takas :D Koko vartalo siis vemppui puolelta toiselle ja hilautui aina vähän eteenpäin.
Hirveetä vauhtia meni ja nauratti aina kaikkia katselijoita.
Meidänkin alle vuosikas laittanut useita kukausia usein kädet nyrkkiin auki nyrkkiin auki jne. mistähän se johtuu? onko kellään tietoa mistä sellainen johtuu? Onko se ohimenevä tapa.
Etenkin jos nukutti kantoliinaan tai syliin kantamalla niin tosi kovaäänistä narinaa piti. Ja pitää vieläkin yli 1-vuotiaana joskus.
Taputtelee vaippaansa kun siihen on tullut pissa tai jos on kakka niin kuiskaa että kakka. Aamulla tulee taputtelemaan minua sängyn viereen ja huutaa isoon ääneen, että ÄITII, ÄITII, ÄITI!
hoki "niuniuniuniu...." kuopuksella hassu tapa välillä innostuttuaan "ulvoa" kähisevällä äänellä :) siis todellakin asento on kuin ulvovalla sudella :D
Rupes ihan naurattaan!
Meidän vauvalla on ollut ihme vaiheita. Ranteitaan ja nilkkojaan pyörittää ihan jatkuvasti ja jokaikinen sukulaistäti muistaa aina mainita, että mä oon itse pyörittänyt etenkin nilkkoja ihan vimmatusti kans silloin aikanaan.
Sit etenkin pienenä meidän vauva örisi. Nukahtaessaan örisi ja innostuessaan örisi. Siis ihan tosissaan "hevi-tulee-hevi-tappaa"-meiningillä. Neuvolan tätin reaktio siihen örinään olis pitäny saada nauhalle. Se ei selvästikään meinannut uskoa korviaan ja sit yritti hirmu hymy naamalla sanoa että "öh, onpas hieno ääni teidän vauvalla"! :D Nyt se on vähentynyt, kun osaa jo hihkua ja kiljua yms., mutta vieläkin välillä saa ihmetellä, kun alkaa nurkan takaa kuulua öriöriöri.
Nyt tietty ihaninta on, kun vauva on alkanut tapailla sanoja ja osaa sanoa hyvin hellästi "äiti". Ja vienosti tulee myös "jee" ja "heihei" ja sit nyökyttää hirveesti, kun on tyytyväinen tuottamaansa sanaan :D
Meidän vauva (6kk) aina väsyneenä hinkuttaa naamaansa olkaani vasten, ruokaillessa mumisee ja ikäänkuin sanoo "namnam". Uusin tapa hänellä on nenän tuhisuttaminen/nyrpistely.
Vatsalla ollessaan lennättelee lelua niin kuin helikopteria ja pitää tilanteeseen sopivaa ääntäkin! Heh.