Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pliis....:)kertoilkaa mulle tokasta synnytyksestänne...

Vierailija
12.02.2012 |

olen käynyt lukemassa jo edelliset ketjut jo...:)mielellään tuntemuksista, tokan synnytyksen kesto,sujuvuus.mielialat....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi viikkoa ennen laskettua aikaa. Pelotti, mutta kaikki meni hyvin.

Vierailija
22/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin toista synnyttämään. Eka oli ollut aika pitkä, säännöllisiä supistuksia oli ollut vuorokauden verran ja vedet meni siinä synnytyksessä 4 tuntia ennen vauvan maailmaan tuloa. Kaiken kaikkiaan hyvä kokemus, ainoa miinus pitkä kesto, olin aika väsynyt.

Toinen lähti käyntiin nopeammin, myös heti säännöllisin supistuksin klo 03.30. Sairaalassa olimme klo 8, vedet meni 9.30, 10.15 sain spinaalin (mikä ihana taivas!) ja vauva syntyi 12.18 vartin ponnistamisen jälkeen. Tosi hyvä mieli jäi tästäkin, itkin jopa onnesta vauvan synnyttyä ja syliin saatuani, ekasta en vaan jaksanut ;) :D Kaikki sujui tosi hyvin, aluksi sain kivunlievitykseksi aquarakkuloita, kipupiikin, sit saliin siirryttäessä (spinaalia odotellessa) otin ilokaasua ja vielä vähän ennen kuin ponnistaminen alkoi sain kohdunkaulanpuudutteen. Koko tarjotin siis kaikkea :D

Ihania ovat olleet molemmat synnytykset, liekö osuutta sillä että kätilönä oli oma siskoni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli 12 pv yliaikainen. Lähdimme synnyttämään ekasta supistuksesta, onneksi sillä pääsimme sairaalaan, jossa meni heti vedet> päästiin saliin ja 8 min päästä poika oli isän sylissä. Kokonaisaika oli 1 h ja 12 min. Ekan kanssa oli 5 h 20 min. Ihanaa oli koko perheellä:)) Paljon helpompi kuin ykkösen kanssa. Meillä tosin vauvakin oli huomattavasti pienempi ( yli kilon)

Vierailija
24/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti muistaakseni jotain 8 tuntia, epiduraali epäonnistui. Kamalat kivut, mutta tuntui menevän nopeasti ja synnytyksen jälkeen olin paljon paremmassa kunnossa kuin ekalla kerralla.

Ei suuria repeämiä, vain muutama tikki. Ekassa synnytyksessä repesin ja leikattiinkin vielä. Minusta oli lopulta helpompaa synnyttää niin, että tunto oli tallella, pysty paremmin ponnistamaan jne. Eli vaikka toka oli tuskallisempi kuin eka synnytys, oli se kuitenkin minusta kaikin puolin onnistuneempi ja parempi 'kokemus'.