Onko normaalia että äiti ei saa lasten kautta uusia tuttavia?
Mulla on kaksi lasta, 5-vuotias ja 3-vuotias. Ovat hoidossa, käyvät harrastuksissa. Mutta mulle ei ole äitinä tullut lasteni kautta ainuttakaan äitikaveria, ei sitten yhtään.
Kännyssäni ei ole yhdenkään sellaisen numeroa, johon olisin tutustunut lasten kautta, paitsi nyt neuvolan.
Onko normaalia? Jotenkin tuntuu, että yleensä äideille tulee lasten kautta uusia tuttavia/kavereita vaikka miten, sitten käyvät kahvilla ja lapset käyvät leikkimässä.
Ovatko kaikki muut äidit saaneet lasten kautta itselleen uusia kavereita toisista äideistä?
Kommentit (2)
myös hankaluuksia. Esikoisella on kohta synttärit, eikä sinne voi kutsua kavereita, kun en tunne ketään äitiä. Toivottavasti lapsi ei tajua, että mitä kaverisynttärit on. Toistaiseksi on ollut ihan iloinen siitä, että kummit, mummot ja naapurit ja serkut tulee synttäreille. Eikä lapsikaan ole saanut kutsuja synttäreille, arvelen johtuvan juuri siitä, että äitinä en ole verkoistoitunut toisten äitien kanssa.
Tosin enpä ole edes yrittänyt tutustua kehenkään. Minulla on kavereita riittävästi, joiden kanssa jaan samat mielenkiinnon kohteet (näin esimerkkinä larppauksen kautta pari hyvää kaveria).
Lyhyesti sanottuna, olen yrittänyt jopa välttää muita äitejä kun en jaksa aina jauhaa lapsista.