Mitä te teette ajanvietteenä, jotka ette istu kaikkea vapaa-aikaa koneella?
Kysymys on suunnattu erityisesti lapsettomille, koska itse uskon että perheellisenä tekemistä kyllä rittää milloin vain.
Havahduin tässä tosiasiaan että kun en ole koulussa/työkeikalla tai koirieni kanssa lenkillä niin AINOAT asiat mitä kotona teen on siivous (ym. kodinhoito kun on pakko), ruuan tekeminen, kaupassa ravaaminen ja no... tunti kaupalla istun koneella.
Tuntuu etten osaa enää sulkea konetta ja tehdä jotain muuta. TIeytty jos on siivottavaa tms pakollisia hommia niin toki sitten. Mutta kunkoneen käyttö kuitenkin altistaa tälle että jumittuu siihen lopulta koko illaksi ja yötä myöten... Haluaisin saada sitä reippaasti vähemmäksi.
Ongelma on etten keksi itelleni tekemistä. Oon vielä lapseton opiskelija ja eipä niitä kavereitakaan tietty joka päivä näe. Jotain tekemistä olisi mukava saada, joka ei kuitenkaan olisi ainasta velvollisuuden tuomia juttuja (siivpus/koirien hoito), vaan jotain mielekästä ja ehkä rentouttavaaki.
Joten siis; mitä te puuhailette jotka ette käytä koneella aikaa montaa tuntia päivässä? Mitä kaikkea päiväänne kuuluu? :)
Onko kellään muulla taipumusta siihen,että kun koneelle tulette, se laiskottaa niin pahasti ettei saa mitään erityisen järkevää aikaan vaan siinä olal jumittaa ja pitkään?
Kommentit (5)
Pakko myöntää että tulee itsekin vietettyä turhan paljon aikaa netissä.
Mutta, on mulla silti muutakin puuhaa netissäroikkumisen lisäksi:
- neulominen (telkkaria katsellessa)
- lukeminen
- kirjoittaminen (fiktiota, pöytälaatikkoon)
- piirtäminen/askartelu (liian harvoin vaan nykyään on inspiraatiota)
- sudokujen/ristikoiden täyttäminen
- erilaisten pelien pelaaminen (tietokoneella)
Minulla ongelmana ei ole se, etten keksisi tekemistä, vaan se ettei aika ja energia riitä kaikkeen mielenkiintoiseen.
^Lisäystä vielä edelliseen:
"Onko kellään muulla taipumusta siihen,että kun koneelle tulette, se laiskottaa niin pahasti ettei saa mitään erityisen järkevää aikaan vaan siinä olal jumittaa ja pitkään?"
KYLLÄ! Ensin luen uutiset, sitten kurkkaan parit foorumit. Sen jälkeen googletan jotain mielenkiintoista, esim jotain leffaa ja ajaudun kierteeseen, jossa pompin mielenkiintoisesta asiasta toiseen lukemassa juttuja eri sivuilta. Siinä menee helposti monta tuntia huomaamattaan. Pitäisi saada sitä vähennettyä, mutta kun on niin hitsin utelias luonne niin ei millään raaski jättää jotain mielenkiintoista sivua/keskustelua tms huomiseen.
"Onko kellään muulla taipumusta siihen,että kun koneelle tulette, se laiskottaa niin pahasti ettei saa mitään erityisen järkevää aikaan vaan siinä olal jumittaa ja pitkään?"
Kenelläkään muilla ei ole niin paljon aikaa kuin sinulla!!!
Töistä kotiin tullessani tapaan usein ystäviäni joko kaupungilla vaikkapa viinilasillisen ääressä tai kutsun heitä (tai he itse kutsuvat itsensä) meille kotiin kahville, päivälliselle, teelle tms... Luen myös kirjoja, katselen tv:stä seuraamiani sarjoja tai ajankohtaisohjelmia, juttelen puhelimessa kauempana asuvien tuttujen kanssa, käyn lenkillä. Viikonloppuisin tykkään ihan yksinkin käydä kaupungilla pyörimässä ja katselemassa muita ihmisiä. :) Saatan myös lähteä "retkelle" johonkin vieraampaan paikkaan. Esim. viime viikonloppuna hyppäsin lauantaina junaan täältä Helsingistä ja lähdin päiväksi Tampereelle. Kiertelin paikkoja ja kävin lounaalla. Illalla palasin kotiin. Tietysti aikaa menee myös siivoamiseen jne. Käytän tietokonetta päivittäin mutta korkeintaan tunnin päivässä vapaa-ajallani.
Koko ajan on kirja tai pari kesken.