Kauhistuttaa ajatuskin.. mahdollinen kierukkaraskaus? :(
Minulla on siis kuparikierukka ja tiedän, että sen ehkäisyvarmuus on heikompi kuin esim. hormonikierukan.
Mulla kierto ollut säännöllisesti 32 vrk, mutta nyt mennään jo muutaman päivän yliajalla..
Pari viikkoa olen ollut etenkin iltaisin pohjattoman väsynyt ja olen koko ajan kuvitellut, että joku liikkeellä oleva lenssu se vaan koittaa puskea päälle. Päätä on särkenyt ajoittain ja on ollut huimausta.
Tänään sitten jostain vain tuli päähän ajatus, että mitä jos olenkin raskaana? Kierukka on laitettu sitä varten, että en tulisi raskaaksi, ja ajankohta ja kaikki ovat kyllä nyt niin pielessä kuin vaan voi olla.
Paniikki meinaa iskeä ja huomiseen olisi odotettava, että voin käydä ostamassa apteekista raskaustestin.
Ja vielä pisteenä i:n päälle oviksen aikoihin oli sen verran sutinaa makuuhuoneessa, että senkin puoleen raskaus olisi mahdollinen.
:(
Kommentit (6)
että kohdunulkoinen raskaus ei näy aina pissatestissä positiivisena.Verikokeessa näkyy.
Ja muista kuparikierukan kanssa kohdunulkoisen mahdollisuus, jos testi näyttää aluksi negaa ja kuukautiset ei silti ala. Itse pelästyin kun menkat myöhässä viikon ja tein testin, haalea mutta selvä positiivinen tulos. Sain lähetteen aborttiin (meillä kaksi pikkuista), mutta siellä selvisikin, että kohdussa ei mitään. Kävin usean viikon seurannassa -hcg nousi, mutta hitaasti ja vieläkään ei selvinnyt onko kohdunulk.vai tuulimuna, lääkkeellisesti hoidettiin.
Toivotaan, että sulla muuten vaan myöhässä ja todennäköisesti onkin.
Toivon tosiaan, että ovat muuten vaan myöhässä. Ja sitten on tosiaan vielä se kohdun ulkoisen raskauden mahdollisuuskin.. Kohta apteekkiin ja sitten olen toivottavasti vähän viisaampi.
Ja muista kuparikierukan kanssa kohdunulkoisen mahdollisuus, jos testi näyttää aluksi negaa ja kuukautiset ei silti ala. Itse pelästyin kun menkat myöhässä viikon ja tein testin, haalea mutta selvä positiivinen tulos. Sain lähetteen aborttiin (meillä kaksi pikkuista), mutta siellä selvisikin, että kohdussa ei mitään. Kävin usean viikon seurannassa -hcg nousi, mutta hitaasti ja vieläkään ei selvinnyt onko kohdunulk.vai tuulimuna, lääkkeellisesti hoidettiin.
Toivotaan, että sulla muuten vaan myöhässä ja todennäköisesti onkin.
vuosia sitten sama juttu. Kaksi jo isoa lasta, eikä raskaushaaveita. Kuitenkaan en pystynyt aborttiin. Vatsa kasvoi, ja aloimme koko perhe odottaa vauvaa innolla. Päätimme, että koska se kaikesta huolimatta halusi maailmaan, se on tervetullut.
Yli puolessavälissä raskautta sain kohtuun vaikean tulehduksen (kierukan syytä?), ja oman henkeni säilymisen takia raskaus oli pakko keskeyttää. Se oli aivan kauheaa. Synnytin sitten kuolleen vauvan, jota olimme jo ehtineet odottaa kuukausikaupalla. En ole päässyt siitä yli vieläkään, vaikka aikaa on jo yli 10 vuotta.
Eli oli päätöksesi mikä tahansa, tällaistakin voi käydä.
Minulla on siis kuparikierukka ja tiedän, että sen ehkäisyvarmuus on heikompi kuin esim. hormonikierukan.
Mulla kierto ollut säännöllisesti 32 vrk, mutta nyt mennään jo muutaman päivän yliajalla..
Pari viikkoa olen ollut etenkin iltaisin pohjattoman väsynyt ja olen koko ajan kuvitellut, että joku liikkeellä oleva lenssu se vaan koittaa puskea päälle. Päätä on särkenyt ajoittain ja on ollut huimausta.
Tänään sitten jostain vain tuli päähän ajatus, että mitä jos olenkin raskaana? Kierukka on laitettu sitä varten, että en tulisi raskaaksi, ja ajankohta ja kaikki ovat kyllä nyt niin pielessä kuin vaan voi olla.
Paniikki meinaa iskeä ja huomiseen olisi odotettava, että voin käydä ostamassa apteekista raskaustestin.
Ja vielä pisteenä i:n päälle oviksen aikoihin oli sen verran sutinaa makuuhuoneessa, että senkin puoleen raskaus olisi mahdollinen.
:(
t kierukka myös
35v.
Ja se testi näytti negatiivista, mutta kuukautisia ei kuulu vieläkään. Eikä ole edes oloa, että alkaisivat.
Edelleen illat menee koomatason väsymyksessä ja rintojakin pingottaa.