IMETYSONGELMA!!! Olen neuvoton!!!
Heippa! Minulla on 2,5viikkoinen tyttövauva joka on ollut täysimetyksellä. Maitoa piisaa koska paino ainakin nousee hienosti!! MUTTA, nyt ollaan muutama viime päivä huudettu, vatsa ilmeisesti vaivaa pikkuista kovasti :( relatipat ja cuplastop-tipat aloitettu, ei voi vielä sanoa auttaako! Tissiä vaatii noin tunnin välein,ja se rupee näkymään minun jaksamisessani, ei paljon yölläkään nukuta! Nyt mietin auttaisiko jos pumppaan maidon ja tarjoilen sen tuollaisesta anti-colicpullosta? (näis isäkin voi syöttää) Kauanko säilyy jääkaapissa ja lämmitetäänkö vesihauteessa vai mikrossa vai miten? Mistä tiedän paljonko lämmittää? Entä,mitä mieltä jos siirryn osaimetykselle,eli ryhdyn tarjoamaan korviketta? Onko huono idea? KIITOS VALTAVASTI jos joku vaivautuu vastaamaan. Mie en jaksa ennää!! :/ T: Väsynyt
Kommentit (30)
Pumpattu maito säilyy jääkaapissa viikon.
Äidinmaitokeskuskin hakee lauantaina pumpattuja maitoja maanantaina ja ne ensin tutkii mikrobimäärät ennenkö maito tarjotaan ja sielläkin maito voi odottaa kylmässä.
Mikro EI TUHOA ravintoaineita!!!!!
Korkeintaan huono lämmittäjä tekee maidosta liian kuumaa jolloin lapsi saa palovamman kun kuumaa maitoa menee suuhun.
Röyhtäyttää kannattaa kesken imetyksenkin, ei vaan imetyksen lopussa.
Ja Imetysasento ja -ote kannattaa tarkastaa. Nänniä suuhun mahdollisimman paljon, leuka osuu rintaan. Älä pidä rinnasta kiinni.
Ärsytä lasta hyvään imuotteeseen härnäämällä nännillä, sitten haukkaa kuin hampurilaisesta.
Meillä vaan esikoisella on ollut vatsanväänteitä ja oli lievää koliikkia, huusi joka ilta 2 h aina samaan aikaan.
Otettiin D-vitamiinit vaihtoon, Cuplatonta ja maitohappoja.
Vatsaa voi jaloilla jumpata. Silloin ilma puristuu pihalle suolesta.
Etumaitoa voi vähän ottaa pois niin lapsi imee omassa tahdissa. Silloin lapsi syö kun nielemisen ääni kuuluu.
Mutta jos lapsi syö kunnolla, imetät tunnin välein niin väitän neljän lapsen kokemuksella ettei lapsi SYÖ aina vaan on rinnalla koska olet hänelle huvitutti, kenties juuri vatsavaivojen takia.
Ei lapsi siitä mene rikki vaikket anna rintaa tunnin välein. Opettele myös tunnistamaan mitä lapsen itku voi tarkoittaa muutenkin kuin nälkää. Entä onko mahdollista että reagoit liian nopeasti lapsen itkuun? Joskus lapsi nukahtaa takasin uneen, tämän opit huomaamaan kun odottelet ensimmäisen inahduksen jälkeen nukahtaako vai jatkaako itkua, itkuissa on eroja.
En tosiaan pyydä mitään lupaa täällä imetyksen lopettamiselle! Se taitaa olla vain ja ainoastaan minun päätökseni!! Eikä tarkoituksena ole lopettaa imetystä kokonaan!! Päädyin nyt siihen että pumppaan omaa maitoa ja tarjoilen tuosta anti-colic-pullosta! Ja isäkin innostui oikein ku saa näin osallistua enemmän, ihan oikeasti innostui :D Tuttia ei oikein suostu syömään,mutta kokeillaan vielä sellaista pienempää mallia,josko se kelpaisi! Ja nyt on pidetty tuo 2 tuntia imetysväliä.. ainakin yritetty,ellei huuto ylly ihan valtavaksi!! En usko myöskään että vauva rikki menee jos pullosta juo minun maitoani, tai vaikka sitten sitä korvikettakin!! Yksi ystäväni ei imettänyt ollenkaan ihan vaan sen takia ettei pitänyt siitä,ja hyvä ja reipas vauva on hänellä!
kun olen niin kiinni vauvassa.. Jos ottaisimme pullon käyttöön, pumppumaidolla tai korvikkeella, voisin joskus olla pois kotoa kauemmin kuin tunnin kaksi! Olenko huono äiti? Ja minua tosiaan säälittää pienen vatsavaivat, huuto on sydäntäsärkevää :(
Olet ollut äiti peräti kaksi viikkoa ja nyt olet NIIIIIIn väsynyt, että ;( Pullo/korvikeruokinnalla todennäköisesti vain lisäät vatsavaivoja. Koittaa nyt vaan sopeutua siihen äitiyteen.
Kyllä nainen on naiselle susi, kun tuore äiti kysyy apua. Älä välitä tästä kruununsa kiillottajasta.
vaan lupaa lopettaa imetys.
Hän lopettaa sen imetyksen jos tahtoo!
Itseäni kuitenin harmitti se, että tuhosin imetyksen lisämaidolla aikoinaan 3kk tienoilla, joten suosittelen jatkamaan. Tosin uskon kllä, että imetys jatkuu ihan hyvin, vaikka vauva satunnaisesti lypsettyä maitoa pullosta saisikin.
Jospa jokin ruokavaliossasi kipeyttää vatsan? Vaikka kahvi, lehmänmaito, sipuli, herneet, pavut tms?
T: Äiti joka on toiselle äidille lammas.
kaatua! Meillä pullo ollut enemmän ja vähemmän käytössä imetyksen rinnalla ja toiminut hyvin koko ajan. Vauva on nyt 10kk ja edelleen imetän, korviketta ei ole vielä kertaakaan saanut.
Kyllä on mennyt oma ruokavalio syyniin jo ja jätetty kaikki tuollaiset pois! Kiitos kauheasti kannustavista kommenteista :) Ja niistä muistakin,vaikka en niistä niin välitäkkään, imetys on kuitenkin minun henkilökohtainen asiani :)
nyt sitten täällä. Muut saa olla mitä mieltä haluavat :) Mieheni oli samaa mieltä asiasta,että pullo on hyvä idea!!
nyt sitten täällä. Muut saa olla mitä mieltä haluavat :) Mieheni oli samaa mieltä asiasta,että pullo on hyvä idea!!
Se pullo auttanee siihen, että voit olla pidemmän ajan vaikka harrastamassa. Sen sijaan pelkään pahasti, että vatsanväänteitä se vain lisää: oli millainen pullo vain, niin enemmän ilmaa siitä menee kuin rintaa imiessä.
Toivottavasti teillä sujuu hyvin. =)
Ei tuttia kannata antaa. Mä pärjäsin täysin ilman tuttia tai siis mun vauva pärjäsi ja hyvin meni.
Pidä vierihoidossa ja ota huomioon että noin pieni
vauva syö usein!
Sunkin pitää syödä koska energiaa kuluu paljon.
Vähän myöhemmin jo menee varmasti paremmin.
En suosittele pullorumbaa.
Korvike myös yleensä aiheuttaa enemmän vatsanväänteitä kuin rintamaito. Että pumppaa mieluummin.
pari tuntia imetysväliksi, yksi tissi kerrallaan + tutti käyttöön
ehdottaa neljän äiti