Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko omevarkaus "oikeaa" varastamista vai lapsuuteen kuuluvaa hauskanpitoa?

Vierailija
11.02.2012 |

Itse olen hauskanpidon kannalla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty se on varastamista ja siksi ei ole ok.

Vierailija
2/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluivat siihen lapsuuden "hauskanpitoon",kun porukalla mentiin omakotialueella illalla varkaisiin ja nauraa rätkätettiin tempuilemme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms.

En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.

Vierailija
4/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms.

En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.

kaupasta ei varasteta, vaikka omenoita varastettiinkin. En ikinä edes laittanut lisää irtokarkkeja pussiin punnitsemisen jälkeen, vaikka monet sitäkin tekivät.

Vierailija
5/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms. En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.

soittelu ym. Eikä kukaan pieniä kelmareita tehnyt lapsuusystäväni ole mikään kaupasta näpistelijä:)

Vierailija
6/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet, saako siitä tuomion?

Vierailija
7/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omenavarkauiksia lukuunottamatta ikinä varastanut kaupasta mitään,ym!!Se ei mitenkään ole sama asia!!Herätkää!!

Vierailija
8/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te, jotka itse olette olleet pienenä omenavarkaita ja muistatte, kuinka hauskaa se oli..

Jos oma lapsenne jää touhusta kiinni, niin mitä siitä seuraa.

Vierailija
9/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omenavarkauiksia lukuunottamatta ikinä varastanut kaupasta mitään,ym!!Se ei mitenkään ole sama asia!!Herätkää!!

Siinä sulle pikkusielua.

Vierailija
10/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te, jotka itse olette olleet pienenä omenavarkaita ja muistatte, kuinka hauskaa se oli..

Oma lapseni saisi rangaistuksen.

Ja mitä sovitteluun tulee, minä en usko siihen. En siis suostuisi mihinkään sovitteluun jos olisin kantajana missään rikosasiassa.

Vierailija
12/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sulle pikkusielua.

Tai ehkä sittenkin vaan ilottomana ihmisenä syntynyt, koska mummot on kivoja.

Vierailija
13/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sovitteluun tulee, minä en usko siihen. En siis suostuisi mihinkään sovitteluun jos olisin kantajana missään rikosasiassa.

Miten ihmeessä perustelet sen, ettet usko sovitteluun.

Vierailija
14/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sulle pikkusielua.

Tai ehkä sittenkin vaan ilottomana ihmisenä syntynyt, koska mummot on kivoja.

Inhoan toisten ihmisten omaisuuteen kajoamista ja kaikenlaista häiriköintiä. Vain häiriintynyt pitää sitä ILONA. Ilo on positiivinen asia, ja aiheuttaa myös muille iloa.

Vierailija
15/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä perustelet sen, ettet usko sovitteluun.

Väärin tekemisestä seuraa oikeutettu rangaistus. Ja niin pitääkin. Itse asiassa rangaistukset ovat liian mitättömiä Suomessa.

Vierailija
16/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kuitenkin niin paljon omenapuita tontti täynnä, että heiltä "saisi" varastaakin. Nimittäin sen sijaan, että antaisivat niitä liikoja omenoita pois, kaivavat niitä maahan tai laittavat kompostiin.

Vierailija
17/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan että käyttäisivät sitä johonkin.

Vierailija
18/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kuitenkin niin paljon omenapuita tontti täynnä, että heiltä "saisi" varastaakin. Nimittäin sen sijaan, että antaisivat niitä liikoja omenoita pois, kaivavat niitä maahan tai laittavat kompostiin.

... tai antavat niiden mädäntyä puihin ja nurmikolle.

Joku aktiivisempi on kuitenkin koonnut omenoita (vielä kun ne ovat olleet hyviä) muovikasseihin ja jättänyt portinpieleen lapun kanssa, että saa ottaa.

Vierailija
19/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön omaisuudellaan ja omenoillaan mitä tahtoo. Ei se oikeuta ketään varastamaan että jollain on paljon.

Vierailija
20/21 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes oma lapsenne esimerkiksi repii vaatteensa sinne omenapuiden alle laitettuihin piikkilankoihin tms. tai satuttaa itsensä pahasti maahan iskettyihin piikkeihin. Silloin ryhdytään kilvan syyttämään puutarhanomistajaa, joka törkeällä tavalla asettelee ansoja lapsille!