Onko omevarkaus "oikeaa" varastamista vai lapsuuteen kuuluvaa hauskanpitoa?
Kommentit (21)
kuuluivat siihen lapsuuden "hauskanpitoon",kun porukalla mentiin omakotialueella illalla varkaisiin ja nauraa rätkätettiin tempuilemme!
tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms.
En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.
tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms.
En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.
kaupasta ei varasteta, vaikka omenoita varastettiinkin. En ikinä edes laittanut lisää irtokarkkeja pussiin punnitsemisen jälkeen, vaikka monet sitäkin tekivät.
tämmösissä leikeissä. Sitten vähän vanhempana pidetään hauskaa näpistelemällä kaupoista yms. En usko että kukaan omenapuun omistaja köyhtyy jos naapurin muksu käy pudonneita omenia nappaamassa, mutta periaatetasolla se on jokatapauksessa väärin. Mua itseäni siinä ottais enemmän päähän, että tunkeudutaan toisen pihalle.
soittelu ym. Eikä kukaan pieniä kelmareita tehnyt lapsuusystäväni ole mikään kaupasta näpistelijä:)
Mitäpä luulet, saako siitä tuomion?
Itse en omenavarkauiksia lukuunottamatta ikinä varastanut kaupasta mitään,ym!!Se ei mitenkään ole sama asia!!Herätkää!!
Mites te, jotka itse olette olleet pienenä omenavarkaita ja muistatte, kuinka hauskaa se oli..
Jos oma lapsenne jää touhusta kiinni, niin mitä siitä seuraa.
Itse en omenavarkauiksia lukuunottamatta ikinä varastanut kaupasta mitään,ym!!Se ei mitenkään ole sama asia!!Herätkää!!
Siinä sulle pikkusielua.
Mites te, jotka itse olette olleet pienenä omenavarkaita ja muistatte, kuinka hauskaa se oli..
Jos oma lapsenne jää touhusta kiinni, niin mitä siitä seuraa.
Oma lapseni saisi rangaistuksen.
Ja mitä sovitteluun tulee, minä en usko siihen. En siis suostuisi mihinkään sovitteluun jos olisin kantajana missään rikosasiassa.
Siinä sulle pikkusielua.
Tai ehkä sittenkin vaan ilottomana ihmisenä syntynyt, koska mummot on kivoja.
Jos oma lapsenne jää touhusta kiinni, niin mitä siitä seuraa.Oma lapseni saisi rangaistuksen.
Ja mitä sovitteluun tulee, minä en usko siihen. En siis suostuisi mihinkään sovitteluun jos olisin kantajana missään rikosasiassa.
Miten ihmeessä perustelet sen, ettet usko sovitteluun.
Siinä sulle pikkusielua.
Tai ehkä sittenkin vaan ilottomana ihmisenä syntynyt, koska mummot on kivoja.
Inhoan toisten ihmisten omaisuuteen kajoamista ja kaikenlaista häiriköintiä. Vain häiriintynyt pitää sitä ILONA. Ilo on positiivinen asia, ja aiheuttaa myös muille iloa.
Jos oma lapsenne jää touhusta kiinni, niin mitä siitä seuraa.Oma lapseni saisi rangaistuksen.
Miten ihmeessä perustelet sen, ettet usko sovitteluun.
Väärin tekemisestä seuraa oikeutettu rangaistus. Ja niin pitääkin. Itse asiassa rangaistukset ovat liian mitättömiä Suomessa.
Joillakin on kuitenkin niin paljon omenapuita tontti täynnä, että heiltä "saisi" varastaakin. Nimittäin sen sijaan, että antaisivat niitä liikoja omenoita pois, kaivavat niitä maahan tai laittavat kompostiin.
sen sijaan että käyttäisivät sitä johonkin.
Joillakin on kuitenkin niin paljon omenapuita tontti täynnä, että heiltä "saisi" varastaakin. Nimittäin sen sijaan, että antaisivat niitä liikoja omenoita pois, kaivavat niitä maahan tai laittavat kompostiin.
... tai antavat niiden mädäntyä puihin ja nurmikolle.
Joku aktiivisempi on kuitenkin koonnut omenoita (vielä kun ne ovat olleet hyviä) muovikasseihin ja jättänyt portinpieleen lapun kanssa, että saa ottaa.
Jokainen tehköön omaisuudellaan ja omenoillaan mitä tahtoo. Ei se oikeuta ketään varastamaan että jollain on paljon.
kunnes oma lapsenne esimerkiksi repii vaatteensa sinne omenapuiden alle laitettuihin piikkilankoihin tms. tai satuttaa itsensä pahasti maahan iskettyihin piikkeihin. Silloin ryhdytään kilvan syyttämään puutarhanomistajaa, joka törkeällä tavalla asettelee ansoja lapsille!
Tietty se on varastamista ja siksi ei ole ok.