Ristiäistarjoilut, haukkukaa/kehukaa
Ristiäiset tulossa ja kovasti tarjoilut mietityttävät. Tällä hetkellä olen päätynyt seuraavaan tarjoiluun:
Suolaiset:
Hyydytetty kylmäsavulohikakku
Suppilovahveropiirakka
Feta-punasipulipiirakka
Jauhelihamuffinssit
Makeat:
Kakku (mustikka-valkosuklaa)
Vaalea kääretorttu
Porkkanaleivokset
Minttusuklainen kuivakakku
Pitkopulla
Kauralastut
Juomina kahvi, tee ja mehu. Kenties voisi laittaa myös sitruunavettä.
Miltä kuulostaa? Pitäisikö laittaa sittenkin jotain muuta? Suklaisempaa? Porkkanaleivosten tilalle mokkapalat? tai lisäksi? Mitä jäisitte tälläisessä tarjoilussa kaipamaan? Sulhaspiirakouita ja munavoita vielä mietin lisäksi, mitä mieltä olette, pitäiskö lisätä?
Kommentit (29)
meillä oli viime kesänä rippijuhlat, joissa oli väkeä melko pitkänkin matkan päästä. Suolaisina tarjottavina oltiin laitettu pasteijoita, sienipiirakkaa ja voileipäkakkua. Kaikkea oli niin paljon, että vieraille varmasti riittäisi. Edellisenä päivänä tulin ajatelleeksi, että jospa tarjottavat eivät riitäkään. Laitoin tarjolle vielä juuri sulhaspiirakoita ja munavoita, ja tein jättimäisen kupin pieniä lihapulliakin (taisi olla kaksi kiloa jauhelihaa). Tarjottavat menivät kaikki, viimeistä lihapullaa myöten.
meillä oli viime kesänä rippijuhlat, joissa oli väkeä melko pitkänkin matkan päästä. Suolaisina tarjottavina oltiin laitettu pasteijoita, sienipiirakkaa ja voileipäkakkua. Kaikkea oli niin paljon, että vieraille varmasti riittäisi. Edellisenä päivänä tulin ajatelleeksi, että jospa tarjottavat eivät riitäkään. Laitoin tarjolle vielä juuri sulhaspiirakoita ja munavoita, ja tein jättimäisen kupin pieniä lihapulliakin (taisi olla kaksi kiloa jauhelihaa). Tarjottavat menivät kaikki, viimeistä lihapullaa myöten.
Minä tarkoitin ihan eri asiaa kuin sitä että tarjottavat loppuu kesken. Mun mielestä silloin on ensinnäkin suunnittelussa vika jos kesken loppuu, eikä se sitä tarkoita jos ruokaa täytyy varata paljon, ettei se voisi silti olla vähän juhlavampaa ruokaa kuin karjalanpiirakoita. Eli sitten vaikka enemmän sitä fetasipulipiirakkaa ja sienipiirakkaa jne. Mutta ei aina niitä hiton karjalanpiirakoita!
Meillä tulee oleen luultavasti kinkkupiirakkaa ja ehkä niitä sulhaspiirakoita.
Täytekakku ja mokkapaloja.
En jaksa muuta laittaa, koska minun voimat menee vauvan ruokkimiseen.
.
.
Minä tarkoitin ihan eri asiaa kuin sitä että tarjottavat loppuu kesken. Mun mielestä silloin on ensinnäkin suunnittelussa vika jos kesken loppuu, eikä se sitä tarkoita jos ruokaa täytyy varata paljon, ettei se voisi silti olla vähän juhlavampaa ruokaa kuin karjalanpiirakoita. Eli sitten vaikka enemmän sitä fetasipulipiirakkaa ja sienipiirakkaa jne. Mutta ei aina niitä hiton karjalanpiirakoita!
Lapset tykkää niistä vaikkei olisikaan juhlavaa. Ei lapset mitään hienoja sipuli-ripulipiirakoita syö.
äsekenhän juuri kirjoitin, että tarjottavia oli niin paljon, että eivät lopu kesken. Itse olen vain omissa juhlissa huomannut, että jos vieraat ovat kovin nälkäisiä, monikaan ei saa syötyä jotain piirakkaa tai pasteijoita nälkäänsä, vaikka miten herkullisia ovat, tylsemmät ja tavallisemmat tarjottavat saattavat kadota kaikki.
vaihda porkkanaleivoksia mokkapaloihin, näkeehän sen sokea Reettakin että tuossa listalla on jo minttusuklaakuivakakku, olisi typerää syödä sen kanssa sitten mokkapaloja.
Jos tulossa lapsivieraita tai muuten nirsoja niin lisää pöytään ne piirakat, munavoi ja vaikka prinssinakkeja (tai askartele koktailtikkuja nakeista, viinirypäleistä, juustotsta ja pikkutomaateista) niin sitten ei jää heillekään maha tyhjäksi.
Ihania tarjottavia, jos olisin sekasyöjä niin olisi mukavaa tulla juhlapöytään!
Jättäisin kääretortun pois.
Sulhaspiirakat jees, tekisin 2 kalakakkua. Enempi jos vieraita tulee runsaasti. Pieni pala suolaista ei riitä.
Makeissa kakku ja siihen pullaa/muuta purtavaa riittää. Keksejä ei kannata kamalasti hankkia, niitä menee ehkä 1 jokaiselle.
mä miellän ne jotekin sellaisiksi lasten jutuiksi, joita syövät ja tekevät vain lapset.
Olisin laittanut myös yhden suolaisen piirakan tilalle ne sulhaspiirakat ja munavoin. Muuten kuulostaa tosi hyvältä :P