Kumpi "parempi" aika vauvalle: tammi-helmikuu vai huhti-toukokuu?
Sisarus olisi tällöin 3v4kk tai 3v8kk. Vain sen tiedän, etten ihan kesävauvaa halua, mutta mites toi tammikuu; onko silloin kuitenkin vääön liian ankeaa, kylmää ja pimeää? (Ehtisimme ehkä vielä, jos nyt aloittaisimme yrityksen...;)
Kommentit (34)
mutta ei niitä vauvoja tosiaan voi tilailla.
helmi-vauva ja huhti-vauva ja kumpikin yhtä hyviä:)
Palautatteko, jos osuu maaliskuulle?
Ei, mutta maaliskuun mies tulee olemaan poissa, joten en halua silloin laskettua aikaa.
ihan sallittua ajatella, milloin haluaisi vauvan syntyvän. Toki näin ei aina käy, vaan vauvan tulo ajoittuu johonkin muuhun ajankohtaan tai sitä ei välttämättä kuulu ollenkaan. Mutta eiköhän se kaikilla vauvaa yrittävillä ole ajatus/toive, että tärppää heti ja sillä ajatuksellahan sitä mennään jos ei muusta ole merkkejä.
Meillä esikko on syntynyt helmikuun alussa ja meni tosi pitkään, ennen kuin päästiin pakkasten takia ulos. Toisaalta, ensimmäinen kesä oli jo sellainen, että vauvaa pystyi pitämään ulkona enemmän. Toinen syntyi toukokuussa ja oli ihana imetellä ja istuskella takakuistilla vauvan kanssa. Toki auringon puolella ei voinut olla yhtään ja jo kesäkuussa oli aika kuumia päiviä jolloin piti pysytellä sisätiloissa. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Ehkä joku maaliskuu vois olla välimaastoa? Pakkasia ei enää ole mutta menee vielä ainakin kolmisen kk ennen kuin tulee helteet?
Juuri ihanin aika saada huhti-toukokuussa vauva!
Ja juu, meillä tärppäsi niin, että huhtikuun lopulla vauva syntyi...eli toiveissa oli maaliskuun-kesäkuun aikavälillä syntyvä lapsi.
vielä pari viikkoa sitten odotin elokuussa syntyväksi laskettua vauvaa. No, ei tule vauvaa meille elokuussa. Sinne pilvenreunalle lähti. Kaksi lapsosta siellä pilvenreunalla nyt on.
Nimimerkillä kokemusta on. Viimeisillä raskaana ei tarvi olla kuumassa, lapsen voi huoletta pistää ulos nukkumaan kun ei ole kylmä enää, pukeminen ei ole hirveää härdelliä vastasyntyneen kanssa, kevät on muutenkin ihanaa aikaa. Edessä kesä ja lomat uuden tulokkaan kanssa.
Kun se toukokuuksi tilattu vauva syntyykin 7 viikkoa etuajassa maaliskuussa?
Huoh, milloin ihmiset hoksaavat,ettei joitain asioita niin vain pysty kalenterin kanssa suunnittelemaan...
Ei kannata pahoittaa mieltään lukemalla näitä ketjuja.
Et halua jäädä kahden lapsen kanssa ainoana aikuisena kotiin. Huhtivauva voi syntyä jo maaliskuussa.
Ei, mutta maaliskuun mies tulee olemaan poissa, joten en halua silloin laskettua aikaa.
Itse voisin kuvitella että loppukesä/alkusyksy olis ihaninta aikaa mutta enhän toki voi varmasti tietää. Mun mielestä se hellekesä imettäen ja vauvaa kanniskellen ei ollut mitenkään herkkua. Eikä kotiakaan saanut jossain vaiheessa enää viilennettyä enempää ja vauva vaan huusi ja huusi kun oli niin tuskaisen kuuma.
Itse voisin kuvitella että loppukesä/alkusyksy olis ihaninta aikaa mutta enhän toki voi varmasti tietää. Mun mielestä se hellekesä imettäen ja vauvaa kanniskellen ei ollut mitenkään herkkua. Eikä kotiakaan saanut jossain vaiheessa enää viilennettyä enempää ja vauva vaan huusi ja huusi kun oli niin tuskaisen kuuma.
Tiedän omasta kokemuksesta, että näitä on kamala lukea! Nyt joku sanoo, että älä lue, mutta sattuu silmiin väkisinkin varsinkin kun on arka aihe.
eli huhti-touko ja joulu-tammi. Ja kevätvauvat oli äidille tuhannesti helpommat ihan pelkästään pukemisen takia. Eli jos hinku ei ole miljoona mä odottaisin hieman :)
ihan aikuisten oikeesti vois tilata silloin kun haluaa, niin toukokuun alku olis ihan paras aika vauvalle syntyä.
Kaikki olis helpompaa, pukemiset, lähtemiset ja kaikki.
MUTTA KAIKKEIN SUURIN JUTTU olis se että infektiokausi olis ohi ja uusi tulis mahdollisimman isolle vauvalle.
t. syksy X2 ja tammiX2 vauvojen äiti jonka lapsilla on ollut jos jonkinmoista tautia ihan pienenä.
minusta syksy parempi. vauva on sitten kesällä jo isompi ja rytmi muodostunut.
t. nimim,. kaksi syysvauvaa ja yksi kevätvauva
miettiikö joku tämmöstä ihan tosissaan? eikö oo ihan sama millon jos on mahdollisuus saada lapsi?
t. tahtomattaan lapseton neljän vuoden yrityksen + hoitojen jälkeenkin
Mutta kas kun se vauva ei sitten tullutkaan nappia painamalla. Nyt la 30.7. ja mulle on ihan se ja saman, syntyykö keskelle kuuminta helleaaltoa, kunhan syntyy elävänä ja terveenä!