Tammimasut!
Hei!
Liityn teidän ryhmään mukaan nyt kun vihdoinkin netti avautui. Eli tällä hetkellä ollaan menossa rv. 31+2 :)
Hieman itsestäni kertoakseni, olen 20-vuotias esikoisen odottaja. Asustelen Kaakkois-Suomessa mieheni ja koiran kanssa.
-Niiga
Kommentit (13)
Täällä myös yksi tammimasu kaakosta, rv 29+3 ollaan menossa (: Mitenkäs on muilla tammimasuilla odotus sujunu?
Täällä vielä yksi esikoisen odottaja. Olen 24 v. ja asustelen miesystävän kanssa Lappeenrannassa. Mulla rv 29+5.
Kaikki on vauvan kannalta sujunut ihan loistavasti. Itselläni ollut kaikenlaista vaivaa. Ensin koko kesän kestänyt pahoinvointi ja sitten kaikki muut vaivat päälle. Mutta eiköhän tämä ole kuitenkin sen arvoista. Tällä hetkellä kyllä tuo synnytys askarruttaa mieltä aika lailla.
Olisko muilla ajatuksia synnytyspelosta?
Mukavaa, joskin sateista tiistaita kaikille! =o)
Pientä aamukankeutta havaittavissa :-)). Meitähän on sitten monta Lappeenrannan suunnalta. Itse olen 31 vuotias ja toistani odotan. Laskettu aika on 11.1. eli hyvässä lykyssä ollaan laitoksella samoihin aikoihin. Esikoinen on jo 9 vuotias pojanveijari.
Oletteko käyneet tutustumassa sairaalassa? Missäpäin kaupunkia asustelette?
Mami 31+5
Remonttikiireet ovat pikkuhiljaa hellittämässä ja onhan nuo tuparitkin jo tuplasti tullut vietettyä! Ihanaa kun ehtii nyt loppuraskaudesta olla enemmän täällä mukana ja tutustua porukkaan! =)
Raskausviikkoja nyt 29+5 ja maha alkaa olla jo hyvänkokoinen. Pieniä ongelmia oli tuossa aiemmin kun meinasi supistella turhan ahkerasti ja verenpaine nousta, mutta nyt on molemmilta osilta rauhoittunut tilanne. Ja nyt kun saa ottaa vähän rennommin tän lopun niin ei pitäisi olla hätää.
Ainut mikä pelottaa, on se kuinka sitä jaksaa kahden pienen kanssa. Meillä kun on tuo 1v4kk poika aika känkkäränkkäiässäkin vielä... Olikos jollain kokemusta suurinpiirten samanlaisesta lasten ikäerosta eli n. 1v7kk?
Haluaisin lisäksi tutustua jopa livenä lähialueen odottajiin. Olikos Keski-ja Pohjois-Pohjanmaalta odottajia? Itse asun Ylivieskassa ja olen siis kohta 29 v.
Tuplarattaita pitäisi metsästää, pientä paniikkia meinaa olla ilmassa, kun mieluummin haluaisi ostaa käytetyt eikä sikakalliita uusia, joita ei kuitenkaan kauan käyttäisi... Kai tuota huuto.nettiä pitäisi vähän tarkemmin seurailla. Ja muuten, meillä olisi sitten hopeanharmaat/mustat Teutonia Mistralit vm 04 myynnissä, jos jotain kiinnostaa!
Koitan lukea pinoa nyt päivittäin, joten sitten irtoaa kommentteja muillekin! Kivaa päivänjatkoa!!!
Hei tammikuiset odottajat,
jos kiinnostaa, meitä tammimasuja löytyy noin 50 lisää Yahoon sähköpostilistalta osoitteesta http://groups.yahoo.com/group/tammivauvat2006/
Lista on suljettu (yllä olevalla osoitteella pääsette katsomaan etusivun), mutta uusia jäseniä otetaan kyllä mukaan listaemon hyväksymänä.
Tervetulleeksi toivottaa listaemo
(tammivauvat2006-owner@yahoogroups.com)
Katsoinkin tuossa aikaisemmin, että oulaskankaan läheltä olet kotoisin. Itse olen myös Ylivieskalainen ja laskettu aika oli 25.1.06. Tiedäppä vaikka, jos olemme tuttuja entuudestaan. Nimimerkistä huolimatta, joka on jäänteitä parinvuoden takaa, toinen on myös minulle tulossa, ensimmäinen syntyi 11/03 eli tulee juuri tälläviikolla kaksivuotta - ja mukava uhma päällä. Samat on mietteet myös minullakin, että kuinka sitä kahden kanssa jaksaa jatkossa.
Ihanaa kun löytyy samalta paikkakunnalta samalle kuulle odottaja! Itse en ole alkuperäisiä paikkakuntalaisia vaan vasta vuodenvaihteessa muuttanut. Kiva olisi tavata livenä kun nuo edellisetkin muksut on vain puolen vuoden ikäerolla. Laitapa meiliä: mskorpela@msn.com! Ja siis muutkin lähialueelta olevat meilatkaa rohkeasti, niin jospa tutustuttaisiin vielä paremmin!
Hanna_N, Imatraltahan minäkin. Kiva tosissaan tutustua samalta suunnalta oleviin, noita mammakavereita kun ei täällä päin oikein ole.
Odotus on mennyt oikein hyvin, mitään suurempia vaivojakaan ei ole ollut (mitä nyt hemoglobiini on ollut hieman alakantissa, mutta sehän on normaalia). Sen sijaan taivasteluja olen saanut kuulla tuon tuostakin mahani pienuudesta. Ok, olen pitkä enkä mitenkään siro ruumiinrakenteeltani, joten ehkä ihmiset olettivat mahani olevan valtava. Tai sitten sitä on vaikea erottaa juuri sen takia, koska en ole siro. Mutta maha ei oikein ota kasvaakseen, 8.raskauskuukausi alkamassa tällä viikolla ja näytän siltä kuin olisin 5.kuulla. Itse en ole asiaa sen suuremmin viitsinyt murehtia, vauva kuitenkin voi loistavasti ja kasvaa koko ajan keskikäyrällä :) Mutta että välillä näinkin päin... :)
-Niiga
rv. 31+3
Oi, olisipa minullakin pieni maha...olen aika pieni ja ennen raskautta aika siro. Nyt olen kaikkea muuta, tai no, mihin sitä nyt vertaa...:) Missäspäin Imatraa asustelette?? Ollan saatettu olla vaikka samassa koulussa, kun ikäeroakin on vain vuosi. Olen -84 syntynyt.
Millos teillä on se laskettu päivä? Meidän laskettu päivä on 22.1.
Minullakaan ei ole ollut mitään suurempia hämminkejä. Mitä nyt hemoglobiini on laskenut kuukauden aikana 150:stä 105:een. On ollut aika metsäsätäminen rautalääkkeiden kaa, kun ei ole löytynyt sopivaa. Maha on todella sekaisin! Minulla on muuten ristiselkä todella kipeä. On alkanut reistailemaan vasta viimeviikolla. Pitäisi vielä kaksi viikkoa jaksaa töissä, ja sit saan nauttia vapaasta. Oletkos sie vielä töissä?
Onko siulla ollut supisteluja? Minua aina välillä, esim. kun nousee aamulla sängystä. Ei kuitenkaa ole ollut kivuliaita...
Vai et keskikäyrällä kasvelee... Meillä taas hipoo yläkäyrää. Kävin Lappeenrannassa rv 28, ja painoarvio oli tuolloin 1300g. Kunhan ei vaan tulisi yli nelikiloista!?=)
Hanna rv30+2
Mulla on laskettu aika 14.1., joten aika käsikynkässä odotellaan, jos vain reilu viikko lasketuilla ajoilla eroa :) Supisteluja ei kyllä ole ollut, tai sitten ne ovat olleet niin mietoja, että en niitä ole paljon noteerannutkaan :)
Mullakin alkaa mammaloma parin viikon päästä, tällä hetkellä olen vielä töissä. Kovasti odotan jo lomaa, hieman on näin jälkeen päin sapettanut kun en hakenut lomaa alkavaksi jo aiemmin. Toisaalta, kaksi viikkoa nyt on niin lyhyt aika, että enköhän saa sen jotenkin kärvisteltyä vaikka kaikki ajatukset on jo täysin vauvassa ja valmisteluissa.
Me ei varmaankaan olla käyty samoja kouluja (jollet ole samalla alalla :), miehen perässä kun tänne muutin pari vuotta sitten. Ja me asustellaan tällä hetkellä R-patsaalla, entäs te? :)
-Niiga
Saanko mahdollisesti kysyä sun osoitetta??Mekin nimittäin asutaan Rajapatsaalla...ostettiin talo viime kesänä. Milläs alalla mahdollisesti olet?! Kyllä miullakin nämä kaksi viimeistä työviikkoa alkaa tuntua todella puuduttavilta. Miulla on nimittäin vielä seisomatyö.:/
Eihän sitä tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan laitoksella!! Minusta nimittäin tuntuu, et tämä yksilö syntyy jo aikaisemmin...:)
Hanna
Missäspäin Kaakkois-Suomessa asustelette??Minäkin olen esikoisen odottaja, rv 30. Asun Imatralla mieheni kanssa...
Hanna