Lue keskustelun säännöt.
Kihomatoja!! En olis uskonut. Kaikki vinkit kehiin.
10.02.2012 |
Mulla on nyt löytynyt kihomatoja. eilen illalla huomasin. Tänään käyn apteekista ostaa lääkkeet. Lapsilla en oo nähnyt vaikka syynännyt tarkkaan. Mutta miten minulla joka olen yli tarkka käsihygieeniasta ja kynnet aina lyhyet.
Huomenna sitten puunataan koko talo ja sohvatyynyt on pesussa jo. Kynnet lapsilta leikkasin.
Kertokaa kaikki vinkit ja kokemukset tähän, kaipaan niitä jotta pääsen madoista eroon!!
Kommentit (2)
kun illalla puolen yön aikaan kutisi takamuksesta.
Syöksyin vessaan ja siellä se oli.
Ei epäilystäkään.
Pitää tehdä kaikkensa nyt et katoaa meidän talosta.
Tehoaako tuo pyrvin huonosti sit...Lueskelin netistä ettei olis oikeen tehonnut.
ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joka päivä vaihdat aamuin illoin lasten alushousut, käsiä pestään hyvin.
Tavallinen viikkosiivous plus lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto riittävät. Pyyhettä kannattaa vaihtaa parin viikon ajan tiheästi. Oven- ja kaappien kahvat kannattaa pestä, lasten unilelut myös. Jos teilläkin on kova pakkanen, osan pehmoista voi kiikuttaa yöksi ulos.
Tuo vaiva on kurja ja uusii tosi herkästi, koska lapsilla voi olla joku hoitamaton lapsi kaveripiirissä tai tarhassa. Voi olla, että ko. lapsilla ei peppu kutisekaan, mutta silti on tartunta ja sieltä tauti kiertää takaisin.
Meillä tuo uusi tosi sitkeästi, päästiin eroon vasta, kun syötiin neljä kuuria kahden viikon välein peräkkäin. Kihomadon munat nimittäin leviävvät todella herkästi ympäristöön, sellaisena pölynä - niitä ei paljain silmin näe. Eikä mitään kotia voi samalla sekunnilla kaikkialta 100-prosenttisesti siivota, huonolla tuurilla niitä munia leijuu jostain jo siivotulle pinnalle... tästä huolimatta ei kannata vaipua epätoivoon tai panikoida - siivoat vaan suht normaalisti ja JOS vaiva uusii, otat uudet kuurit tai haet lääkäriltä reseptin toiseen lääkkeeseen (nimeä en muista, mutta vaikutusidea on erilainen kuin Pyrvinissä).