Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella paikattiin iso reikä

Vierailija
10.02.2012 |

8-vuotias ja reikä ensimmäinen. Kuitenkin tosi paha morkkis. Minun vikanihan se oli. :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella 9 v paikataan toinen reikä ens maanantaina ja eka viime joulukuussa

ei maailma siihen kaadu :)

Vierailija
2/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten vaan purkkaa, pesua ja porkkanoita :)

Eli herkkujen syömisen kontrollia, happohyökkäykset minimiin, purkkaa joka aterian jälkeen ja tehokasta pesua.

Olethan vielä pessyt lapsesi hampaat?

Päätätte yhdessä että se oli se eka ja vika reikä jota porattiin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no tiedän tasan miltä susta tuntuu!!!!!

Mutta, mun lapselta 6v otettiin hammas pois kun ei kannattanut enää paikata =(

Arvaa itkinkö, siitä jo aikaa monta kuukautta mutta vieläkin mua harmittaa se, ois pitänyt olla tiukempi, mutta minkäs teet kun lapsi ei avaa suuta niin se ei sitten vaan avaa!

Sen jälkeen on itse pyytänyt että äiti pese mun hampaat, joka ikinen ilta!

Vierailija
4/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja miehelläni ei ole koskaan ollut reikiä joten ehkä jotenkin en näe vaaraa vaan koen meidän olevan reikien ulottumattomissa... Joo tiedän, typerää.

Lapsen hampaat on kyllä pesty säännöllisesti, mutta hentoinen kuopus on kyllä saanu herkkuja ehkä liikaakin. Ei koskaan limuja ja harvoin karkkia, mutta pullaa, keksejä ja jäätelöä lähes päivittäin... Viime syksynä tarkistettiin ja lapsi sai suuret kehut hienoista hampaista. Ei edes reiän alkua silloin. Hammaslääkäri kehoitti lasta itse pesemään, siihen asti olin minä pessyt. Tyhmänä uskoin. :/ Tästä lähtien minä pesen taas.

Ja on se jännä miten tällaisesta asiasta voi tulla näin suuri morkkis. Lapsi tärisi ja kyyneleet valui. Hienosti antoi paikata, mutta kurjaa oli.

ap

Vierailija
5/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitään. Mulla oli tuossa iässä jo muistaakseni 6 reikää ja olin niistä ylpeä ;)

Vierailija
6/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin 9-vuotiaalta on jouduttu pari vuotta sitten paikkaamaan kaksi hammasta.

Syy: pehmeä hammaskiille, siinä on siis alun perin vikaa ja hammaslääkärin mukaan niihin tulee vain reikiä, hampaat ovat erittäin hyvin hoidetut, sanovat sekä lääkäri että suuhygienisti.

Samaiselle lapselle tulee niin paljon hammaskiveä, että se täytyy käydä rapsututtamassa pois pari kertaa vuodessa.

Ei ole yhtään morkkis.

Vierailija
7/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa hyvät vanhemmat Xylitol tabletteja/purkkaa aina syömisen jälkeen. Siis aina, kun on jotakin pistetty suuhun.

Meidän lapsilla 9v ja 5v ei ole reiän reikää, eikä korvatulehduksia eikä muitakaan flunssia juuri koskaan. Kiitos xylitolin. Meillä Xylitolin antaminen alkoi jo ennen 1v ikää, kun oppi imeskelemään tabletteja.

Googlettakaa xylitolin vaikutuksesta korvatulehduksia ehkäisevästi.