Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkasen takia poissa koulusta?

Vierailija
10.02.2012 |

Milloin on tullut tavaksi jättää lapsi pois koulusta pakkasen vuoksi?

Muinoin 1960-luvulla oli huonommat varusteet ja kuljetukset, mutta en muista että silloin olisi näin pienillä (lue: alle 40 asteen) pakkasilla vielä jääty pois.

Kävin kouluni pohjoisessa ja yhden päivän oli pakkasella pois. Tarkoitus oli mennä bussilla, mutta jostakin syystä se ei ottanut meidän pysäkillä seisovia kyytiin. Olisin myöhästynyt kuitenkin jos olisin kävellyt n.n 3 km, joten jäin pois. Omilla lapsilla on ollut kuljetus, ja vain yksi aamu oli sellainen, että ei edes menneet pysäkille. Mittarissa oli silloin reilu 50 pakkasastetta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten auto käynnistyi ihan kylmiltään. Vähän pisti hanttiin alkumatkasta eikä vaihteet toiminu. Mentiin ykkösvaihteella alkumatka välilä auto sammui... mut kouluun pääsi lapsi kamat kyydissä.

Vierailija
22/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään. P.s. mistä tämä ketju sai alkunsa; onko nyt jossain koulussa julistettu ettei tarvitse pakkasen takia mennä/tulla vai mistä nyt tuulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään. P.s. mistä tämä ketju sai alkunsa; onko nyt jossain koulussa julistettu ettei tarvitse pakkasen takia mennä/tulla vai mistä nyt tuulee?

-25 on normaali talvikeli ja pitäisi bussilla kouluun päästä?

Vierailija
24/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteensä tuon 9 km matkaa. Voit siitä päätellä mitä tulee suuntaansa. 5 km on täällä raja.

Ekassa viestissäsi annoit muuten ymmärtää, että kyse ei ole edestakaisesta matkasta vaan yhdensuuntaisesta.

Vierailija
25/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-25 on normaali talvikeli ja pitäisi bussilla kouluun päästä?

mä sanon että mulle tämä säätila on aivan sairas. Eli mun lapsen ei tod tarvitse kävellä tuossa ilmassa -ilman astmaakaan.

Vierailija
26/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään.

tällä viikolla värjöttelemään bussipysäksillä n. -30 asteen pakkasessa. Eipä tullut mieleenkään sanoa että saa jäädä kotiin, etsittiin vaan tarpeeksi vaatetta ja kaulaliina naamalle. Laittoi mm. minun rukkaseni ja niihin villalapaset alle.

Vierailija
27/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaani kyllä kielsin sitten, kun on posketkin paleltuneet. Sanoin lapselle, että -20 ja sitä enemmän ja luisteleen tai hiihtään ei tarvitse mennä. Lapsi oli sit koulussa sanonut opettajalle, että äiti on sanonut, että jos ulkona tuulee, minun ei tarvitse mennä ulos... :)

Pakkasilla kyllä mennään kouluun, mutta raja se on ulkoilun suhteen.

Vierailija
28/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.

Vierailija
29/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.

mutta ihan oikein, turhaan nämä yltiöinnokkaat kansalaiset kantavat vastuuta velvollisuuksistaan, ja lastensa velvollisuuksista. Ei se elämä niin vakavaa ole. Otetaan saikkupäivä ja ootellaan kevättä!

Vierailija
30/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikein, turhaan nämä yltiöinnokkaat kansalaiset kantavat vastuuta velvollisuuksistaan, ja lastensa velvollisuuksista. Ei se elämä niin vakavaa ole. Otetaan saikkupäivä ja ootellaan kevättä!

Mutta mitäs sitten, jos pakkasta onkin viikkotolkulla -25-50 astetta, pidättekö lapsen koulusta pois viikkotolkulla ???

Vierailija
31/31 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla este kouluunmenolle...