Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Kuuluuko hampaat huuhdella pesun jälkeen vaiko ei?

Vierailija
09.02.2012 |

Mä olen huuhdellut aina ihan lapsesta saakka, ja niin olen aina kuvitellut muidenkin tekevän. Nyt lähes kolmekymppisenä oon alkanut pohtia, että oisko se huuhtelu sittenkin tarkoitettu jättää tekemättä... ?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaankaulat vihloo pahasti ja käytän niille tarkoitettua tahnaa. Hän sanoi että kannattaa ola huuhtomatta että tahnan hyöty jää paremmin hampaisiin.

Lapsi kyllä huuhtoo

Vierailija
22/25 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat hammastahnan käytön pitkäaikaiset haittavaikutukset? Meinaan että jos suuhunsa laittaa sitä kemikaalicocktailia, mitä hammastahnaksi kutsumme, kahdesti päivässä koko ikänsä ajan, voidaanko olettaa että sillä ei ole mitään vaikutusta ihmisen terveyteen?

Sitten vielä pitäisi jättää se suuhun lillumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä tietoinen, johdu siitä, ettei hammaslääkärit yleensä enää neuvo aikuisia hampaiden pesussa ja jos tämä neuvo on jäänyt lapsena saamatta, niin mistäs sen olisi sisäistänyt. Itse muistan kyllä havainnoineeni ko. tapaa jo lapsena amerikkalaisista elokuvista, joissa hampaat pestään ja sit vaan harja hyllyyn ja *tiks* valot pois ja nukkuun. Itseasiassa vähän aikaa sitten näin jonkun naisnäyttelijän haastattelun (olisko ollu Conanissa) jossa hän kertoi luulleensa lapsena, että hän on itse keksinyt, että hampaat voi myös huuhtoa. Eli jenkeissä lapsille on opetettu, ettei huuhdota jo aika kauan... Hän vaan ei pitänyt tahnan voimakkaasta mausta ja huuhtoi hampaansa ja sitten myöhemmin hänelle selvisi, että jotkut muutkin tekevät niin :O :D

luin kaytto-ohjeen tahnatuubin kyljesta. Kaskettiin huuhtomaan suu harjauksen jalkeen. En ole nahnyt kenenkaan suupielista hammastahnan vaahtoavan, koskaan.

t.usalainen

Vierailija
24/25 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä tietoinen, johdu siitä, ettei hammaslääkärit yleensä enää neuvo aikuisia hampaiden pesussa ja jos tämä neuvo on jäänyt lapsena saamatta, niin mistäs sen olisi sisäistänyt. Itse muistan kyllä havainnoineeni ko. tapaa jo lapsena amerikkalaisista elokuvista, joissa hampaat pestään ja sit vaan harja hyllyyn ja *tiks* valot pois ja nukkuun. Itseasiassa vähän aikaa sitten näin jonkun naisnäyttelijän haastattelun (olisko ollu Conanissa) jossa hän kertoi luulleensa lapsena, että hän on itse keksinyt, että hampaat voi myös huuhtoa. Eli jenkeissä lapsille on opetettu, ettei huuhdota jo aika kauan... Hän vaan ei pitänyt tahnan voimakkaasta mausta ja huuhtoi hampaansa ja sitten myöhemmin hänelle selvisi, että jotkut muutkin tekevät niin :O :D

luin kaytto-ohjeen tahnatuubin kyljesta. Kaskettiin huuhtomaan suu harjauksen jalkeen. En ole nahnyt kenenkaan suupielista hammastahnan vaahtoavan, koskaan.

t.usalainen

Vierailija
25/25 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen piti huuhdella hampaat pesun jälkeen, oli vähän erilaiset koostumukset tahnoissa 30v sitten, joten jos olit silloin lapsi niin teit oikein.

Mutta nyt on eri tahnat ja olet aikuinen, ei siis huuhtelua enää.

Nykyään, kun on lapsillekin omat tahnat, niin ei tarvitse huuhdella pesun jälkeen, ei tule liikaa fluoria eikä vaarallisempia aineita käytetä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi