Käyvätkö muut stadilaiset äidit usein muualla Suomessa
Osaan todella loistavasti Suomen maantiedon, tiedän missä on Raahe, mutta en ole käynyt siellä koskaan. Olen yli nelikymppinen akateeminen äiti, asun Helsingissä ja olen viimeksi käynyt Oulussa 1988, (onneksi ei ole tarvinnut lähteä sinne useammin!). Turussa ja Naantalissa poikkesin viime joulukuussa. Tampereella kävin muutamia kertoja. Kesällä matkustin Kuopioon. Maarianhaminassa kävin yllättymässä sen pienuutta ja miten sieltä ostaa mitään, kun kaikki oli järjettömän kallista. Lappeenranta oli aivan erityisen ihana turistikaupunki, mutta esim. Sokoksen vaatetarjonta oli "venäläispainotteinen". Porvoossa käymme joka vuosi, kun lapset haluavat nähdä pikkukaupungin.
Mitä enemmän vuodet vierii niin sitä varmemmin rakastan yhä enemmän Helsinkiä.
Käyttekö te muut Helsingin äidit usein muualla Suomessa? Ja mistä syistä? Millaisia kokemuksia teillä on muista Suomen kaupungeista?
Kommentit (2)
jostain Hämeenlinnasta tai Porista, Pohjoisesta puhumattakaan. Jumboon toki mieluummin kuin minnekään Jyväskylään.
En vain ymmärrä, mitä sitä lapsia retuuttaa jossain muualla Suomessa, kun nähtävyydet ovat TÄÄLLÄ!
kotiseudullani Turun lähellä, ja aion myös muuttaa sinne takaisin. Syystä tai toisesta en ole kotiutunut Helsinkiin, ja kivempi asua vauvan tullessa jossain, missä on apua lähellä.
Muualla Suomessa en oikein käykään, joskus Lappeenrannassa sukulaisissa.
Kokemuksista sen verran, että Helsinki on kaupunkina ehdoton ykkönen, vaikken täällä muuten oikein viihdykään. Tuo eräs pikkukunta Turun lähellä on sydämessäni se koti, ja Turkukin tuntuu kotoisalta, koska olen siellä niin paljon viettänyt aikaa. Muutenkin nuo Turun ympäryskunnat ovat aika tuttuja ja mukavia. Tampereesta en niinkään pidä, keskusta on oudon mallinen. Jyväskylässä on kaunis sen järven ympärykset, muuten vierastan sellaista keskellä ei mitään -asumista. Haluan pitää meren lähellä.
Saas nähdä mihin tässä vielä elämä vie, tavallaan haluaisin asua Helsingissä, mutta koti tuntuu edelleen olevan vahvasti tuolla Varsinais-Suomessa. Mihin kuntaan siellä päädyn, sitä en vielä tiedä.