Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en vaan ymmärrä

Vierailija
09.02.2012 |

miksi mies on niin paljon sitä vastaan, että meille tulee koiranpentu. Sanoo ettei siinä ole mitään järkeä ja että se vaikuttaisi hänen elämäänsä niin paljon.. WTF??? Miksi ei ole järkeä? Ja miten se vaikuttaisi hänen elämäänsä? Ei osaa sanoa mitään. Toistelee vain noita edellisiä lauseita.

Meillä on ennestään pari lasta (ala-koululaisia), kaksi isoa koiraa ja 3 rottaa. Mies ulkoiluttaa koirat aamulla ja yöllä. Minä päivällä ja illalla. Rottia miehen ei ole tarvinnut hoitaa, sillä minä ja lapset hoidetaan ne.

Olen jo muutaman vuoden puhunut, että haluan itselleni Jackrusselin terrierin tallikaveriksi. Haluan pienen, aktiivisen koiran, jota voin kuskata mukanani. Koirasta tulisi pääasiassa minun kaverini, toki myös lasten. Miehen ei tarvitse osallistua koiran hoitoon mitenkään + pieni ei koira ei syö mitään verrattuna noihin kahteen isoon koiraan.

Toki rokotukset/madotukset maksaa (minä maksan), mutta en nää yhtään asiaa miten koira vaikuttaisi miehen elämään (paitsi tietysti olemalla täällä läsnä), en myöskään ole keksinyt miksei siinä olisi järkeä, kun olen asiaa miettinyt jo muutaman vuoden (ei päähänpisto).

Osaisiko täällä joku selittää MIKSI mies on niin paljon vastaan? Mikä siinä vaikuttaa niin kovasti hänen elämäänsä? Itse en vain ymmärrä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai koiranpentu vaikuttaa hänen elämäänsä, koska se on läsnä koko ajan. Roikkuuhan se hänenkin puntissaan, jyrsii hänenkin kenkänsä, haukkuu vaikka mies on paikalle jne. Kolmen koiran ulkoiluttaminen (tuskin hän jättää tuota yhtä pissaamaan sisälle aamulla ja käyttää vain kahta koiraa pihalla) on jo melkoisen paljon työläämpää kuin kahden koiran ulkoiluttaminen. Onhan näitä esimerkkejä loputtomasti.

Mut mulle tuli mieleen, että kokeekohan mies ihan vilpittömästi, että teillä on jo nyt riittävästi puuhaa, ja että hän pelkää rasittuvansa liikaa jos talossa on pentukin? Tuollaiset ajatukset on ihan järkeviä. Ehkä sun pitäisi kysyä häneltä, miten hän kokee teidän arkenne, ja kuulostella jos hän tuntuu olevan kovinkin väsynyt.

Vierailija
2/7 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koira ymmärtää parissa päivässä, että turha yrittää sieltä huomiota saada.

En tainnut mainita, mutta ulkoilutusasia puhuttiin jo läpi ja olen sanonut ettei miehen tarvitse huolehtia koiran ulkoiluttamisesta ollenkaan. Olen sanonut, että minä huolehdin nykyisten koirien ulkoilutuksesta niinkuin nytkin + uuden koiran ulkoilutuksesta.

Koira olisi myös minun mukanani lähes aina, eli se ei ole täällä järsimässä kenenkään kenkiä ym.

Eli koira ei oikeasti vaikuttaisi miehen elämään juurikaan, koska miehen ei tarvitsisi ruokkia/ulkoiluttaa/hoitaa/tehdä yhtään mitään, mikä liittyy uuteen koiraan.

Siksi en ymmärräkkään miksi on niin jyrkästi vastaan.

Mies on ehkä väsynyt, mutta pikemminkin kiukutteleviin lapsiin kuin eläimiin. Nauttii kun pääsee yksin koirien kanssa lenkkeilemään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä minäkää. Ohis

Vierailija
4/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pariskunnalla on jotain noin aikaavievää vain toisen vastuulla? Kun koulutat kotona koiraasi ja opetat sitä tavoille, niin se aika on muulta perheeltä pois. Vaikka tekisitkin kaiken pentuun liittyvän, niin miehesi joutuisi tekemään jotain, mitä et silloin ehtinyt tekemään. Joten kyllä pentu vaikuttaa koko perheeseen!

Vierailija
5/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehellä on "hunommat" lenkitysajat, ilta ja yö? Onko miehen vuoro myös silloin lenkittää koiria, kun on huono keli? Kuka vie roskapussit, tyhjentää viemärilukot yms "kakkahommaT"?

Miten olet ajatellut opettaa sen, että pentu valikoituu tuhoamaan vain sinun tavaroitasi? Miten olet ajatellut koiran aseman laumassa, miehen yläpuolella? Miten koiran ja miehen välinen suhde kehittyy ilman, että se koskettaa miestä?

Onko miehellä oikeus hankkia teille olkkarin vaikka jättiteraario täyteen käärmeitä?

Vierailija
6/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koira vaikuttaa aivan taatusti myös miehen elämään. Jos nainen maksaa koiran kulut niin silloinhan se kuitenkin on yhteisistä rahoista pois. Jää siis vähemmän rahaa muuhun. Ja miten tuollainen koiramäärä mahtuu autoon?

Koiranpentu laittaa usein myös asuntoa huonoon kuntoon. Koiranpentu voi vaikka raapia ovia tai pureskella paikkoja. Ja aivan varmasti tulee tilanne, että joudut pyytämään miehen apua koiran hoitoon. Ja asunnossa siivoaminen ja karvan määrä lisääntyy.

Ja tätä ajattelua, että koiran pitämisessä maksaa ainoastaan rokotukset ja matokuurit, en tajua ollenkaan. Varsinkin rotukoirat voivat olla sairaita ja koiran pitäminen voi tulla todella kalliiksi.

Entäpä koira jonka on pakko syödä erikoisruokaa 120 euroa säkki, että sairaus pysyy hallinnassa? Koira, jolla on 8 kertaa vuodessa korvatulehdus? Koira, jolla on jatkuva lääkitys korvatulehduksen estoon? Entäpä koira, jolla on epilepsia? Koira, jolla on syringomyeliaan lääkitys? Koira, jolla on maksasairaus? Koira, jolla on vakava kuivasilmäisyys ja joka tarvitsee 15 000 silmätippaa 7 vuoden aikana? Koira, jolla on ollut 20 silmähaavaa? Entäpä sydänvikainen koira? Pienillä koirilla usein hampaat mätänee suuhun ja sydänvian takia nukutus intuboiden 400 euroa? Eipä auta harjaamiset. Koiran kastrointi pahan eturauhasen liikakasvun takia? Entäpä nivelrikkoinen koira, joka syö vaivaansa montaa eri lääkettä? Pahasti allerginen koira, joka kärsii jatkuvista ihotulehduksista? Kenellä on tällainen koira? No minullapa on tällainen 7 vuotias rotukoira terveestä pentueesta. Miten koira voi? Koira voi erittäin hyvin, kunhan vaan jaksaa hoitaa. Ihan naurattaa tuollaiset puheet koiran ruoasta ja rokotteista, matolääkkeistä :) Tosi iso kuluerä, hah hah. Voihan sitä tuudittautua, että kaikki menee ihan hyvin. Jotenkin olen huomannut, että aina ei vaan mene.

Vierailija
7/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tuudittautua, että kaikki menee ihan hyvin. Jotenkin olen huomannut, että aina ei vaan mene.

Erittäin hyvin sanottu. Ja silloin kun asiat eivät mene hyvin koiran kanssa, on mieskin tulilinjalla. Kaksi koiraa perheessä on terve raja. Yhdenkin pitäisi riittää. Terv. mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän