Mulla on kurkunpään tulehdus ja ääni täysin poissa, voinko opettaa?
Mitä mieltä olette? En oikein voi alkaa höyryhengitellä, kun lapset pyörii jaloissa ja on sen ikäisiä, etteivät jätä rauhaan. Mulla olisi illalla yksi koulutustilaisuus ja huomenna toinen, kestävät useamman tunnin molemmat. Mitä tekisin, perunko ne vai menenkö? Nyt ei tule ääntä siis ollenkaan. Lapsetkaan ei tahdo ymmärtää mitään, kun kuiskin.
Kommentit (11)
maalaisjärki hoi. Kukaan ei ole korvaamaton. peru koulutukset.
Lääkäri tuon päättää Et sinä enkä minä.
Kuulin jostakin, että kuiskiminen olis vielä haitallisempaa äänihuulille, kuin normaali puhuminen.
Se, pääsetkö menemään, riippuu ihan koulutustilaisuuden luonteesta. Jos se on joku kertaluontoinen setti, ei ne osallistujat siitä paljoakaan varmaan saa, jos et pysty puhumaan. Kalvoista lukevat samat asiat. Toisaalta, jos se on joku jatkuva kurssi, jossa osallistujilla on jotain tehtäviä tehtävänä, niin sitten voit varmaan muokata luentoa tehtäväpitoisemmaksi.
Meillä oli yläasteella joskus ussanopelta ääni pois, ja silloin tehtiin tehtäviä ja kirjoitettiin kalvolta asiat ylös. Opettaja itse ei puhunut mitään.
Ja haluaisitko itse olla koulutuksessa, jossa luennoija kuiskii jotain edessä, yskii välillä tuskaisesti jne.? Hukattua aikaa, sanon minä. Eli voit kouluttaa, jos se tapahtuu ilman puhetta. Epäilen.
Ota myös huomioon, että rasittamalla ääntäsi/kurkunpäätäsi oletettavasti pidennät sairautta entisestään. Liika rasitus voi aiheuttaa pidemmänkin äänen käheyden, jopa äänihuuliin kyhmyt virheellisen äänenkäytön seurauksena. Kurkunpääsi on kuvauksesta päätellen tulehtunut, ei muitakaan tulehtuneita lihaksia suositella käyttämään.
Peru pian, että voivat hankkia jonkun tilallesi tai saavat ainakin sanan ihmisille ajoissa, etteivät turhaan tule.
No jos opetat viittomalla tai muuten elekielelläiin sitten voit mennä. Puhua et saa yhtään, et edes kuiskata.
ja yhden tunnin pidinkin, koska olisi ollut liian lyhyt varotusaika. Improvisoimalla ja käyttämällä taulua paljon se onnistui vähällä puheella (piirsin asian, en kirjoittanut). Jos on peruutettavissa, niin peruuta ihmeessä.
No sehän siinä on POINTTINI!
Jos tälläsiä pitää itse miettiä niin ehkä ei ole niin sairas kuin mitä sanoo tai sitten ei vaan tajua tilannetta. Lääkäri sen AINA päättää kuka on saikun tarpeessa.
Menikö jakoon?
3
Peruin koulutukset, ihan järjetöntähän se olisi ollutkin tietysti. Kiitos mielipiteistänne.
ap
Ääni palaa välittömästi, kun saat peruttua koulutustilaisuudet joihin et alunperinkään halunnut mennä.
peru koulutukset, hyvä ihminen