Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuesta kysymys

Vierailija
09.02.2012 |

eli tuli lappu, että äitiysloma lopuillaan ja mitä sitten. Saammeko kotihoidon tukea, jos minä ja miehemme olemme töissä ja lapsi mummollaan hoidossa.

Eli toisin sanoen, mummo saisi kotihoidontuen ja osan palkastani. :D

Mutta maksaako kela sitä jos kumpikin vanhemmista töissä ja lapsi ei virallisessa hoidossa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pari käy töissä ja nostaa tuen koska lapsia vahditaan vuoroin tai hommaan osallistuu sukulainen.

Summa kuuluu tosin sille HOITAJALLE, yksityinenkin pph ottaa tämän summan Kelalta. Mummoa voi arvostaa koko summalla.

Vierailija
2/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan aina kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Yksityisestä hoidosta maksetaan yksityisenhoidontukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin muutama vuosi sitten KELAsta, että kotihoidontukea voi nostaa jos lapsen vakituinen hoitaja on lapsen vanhempi tai isovanhempi, mutta jos on kaukaisempi sukulainen (esim. lapsen täti) niin silloin kuuluu hakea yksityisenhoidontukea kotihoidontuen sijaan.

eli tuli lappu, että äitiysloma lopuillaan ja mitä sitten. Saammeko kotihoidon tukea, jos minä ja miehemme olemme töissä ja lapsi mummollaan hoidossa.

Eli toisin sanoen, mummo saisi kotihoidontuen ja osan palkastani. :D

Mutta maksaako kela sitä jos kumpikin vanhemmista töissä ja lapsi ei virallisessa hoidossa?

Vierailija
4/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukea ei kylläkään makseta jos lapsesta saa yksityisenhoidontukea... eli saannin ehdoksi ei riitä se, että lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. Mutta sitähän tässä kai haettiinkin? :)

kotihoidontukea maksetaan aina kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Yksityisestä hoidosta maksetaan yksityisenhoidontukea.

Vierailija
5/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu myös tuohon samaan luokitukseen kotihoidolle, vaikka tottakai siitä menee kelaan ihan asianmukaiset paperit.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH?OpenDocument

Vierailija
6/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph tai ryhmis voi olla yksityinen, se ei ole kunnallinen toimi!

Vierailija
7/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mummoa voi arvostaa koko summalla."

Maksamme hänelle koko summan ja mahdollisesti myös osan palkastani. :)

Vaikka ei muka tarvis paljoakaa palkkaa, mutta arvostamme hänen apua niin, että maksetaan kyllä hänelle kunnon palkka.

AP

Vierailija
8/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kotihoidon tuen! Riittää tosiaan että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tosin kun lappuja täytät, niin älä mainitse että maksat äidillesi palkkaa lapsenhoidosta.. Muuten saat vain yksityisen kotihoidon tuen mikä on alle satasen! (tuo systeemi ei ole ikinä mennyt mun tajuntaan miksi on tuolla tavalla)

Vierailija
9/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mummo ole YKSITYISEN PALVELUN TUOTTAJA!!!!!!!

Palkka kuuluu mummolle koska mummon takia kunta pääsee halvemmalla, koska ei ole alle 3- vuotiasta hoidettavana.

Ei tämä nyt tätä vaikeampaa ole!!

Vierailija
10/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo voi olla yksityinen hoitaja jos se on yksityinen perhepäivähoitaja: siis sillä on niitä muitakin lapsia kuin omaa sukua hoidossa ja hänen työnimike on yksityinen perhepäivähoitaja.

10

Vierailija
11/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen hoidon tuki riippuu kunnasta (ja perheen tulotasosta), sillä siihen mukaan mahdollisesti tuleva kuntalisä voi olla useita satoja euroja kuukaudessa.

saat kotihoidon tuen! Riittää tosiaan että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tosin kun lappuja täytät, niin älä mainitse että maksat äidillesi palkkaa lapsenhoidosta.. Muuten saat vain yksityisen kotihoidon tuen mikä on alle satasen! (tuo systeemi ei ole ikinä mennyt mun tajuntaan miksi on tuolla tavalla)

Vierailija
12/12 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkka kuuluu mummolle"

-Kyllä, yhä edelleen lapsen mummo eli minun anoppini saa kotihoidontuen ja osan palkastani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän