Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keittiön allas tukossa-voinko itse tehdä jotain?

Vierailija
09.02.2012 |

Saanko itse sitä jotenkin auki sitä tukosta?

Vesi menee mutta tuskastuttavan hitaasti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli pullollista ja pitäisi taas vetää.

Toimi ainakin meillä.

Vierailija
2/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi ainakin meillä.

Täytyy kokeilla, aikoinaan se vaan ei auttanut kun

vessassa oli tukos. Siksi en ole vielä kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se hajulukko tukossa? Sen saa ihan itse avata ja puhdistaa.

Ja tuo kodin putkimies on kaikkein pahin vaihtoehto, sillä vaikka se irrottaa lian, se ei poista sitä vaan siirtää seuraavaan paikkaan. Esim rautakaupoissa myydään myös sellaisia aineita, jotka syövyttävät kaiken orgaanisen aineen.

Vierailija
4/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se hajulukko tukossa? Sen saa ihan itse avata ja puhdistaa.

Ja tuo kodin putkimies on kaikkein pahin vaihtoehto, sillä vaikka se irrottaa lian, se ei poista sitä vaan siirtää seuraavaan paikkaan. Esim rautakaupoissa myydään myös sellaisia aineita, jotka syövyttävät kaiken orgaanisen aineen.

En ole tekniikan ihmelapsi eli missä on hajulukko?

Ap

Vierailija
5/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun velvollisuus on pitää putket auki hajulukkoon asti. Siis siellä lavuaarin alla olevan putken mutkan "mötikkään" asti. Siitä eteenpäin vastaa taloyhtiö.

Okt:ssa vastaat tietenkin kunnan viemäriin asti.

Irrotat sen ruuvin, joka on altaan pohjassa, sen jälkeen purat sitä putkea hajulukkoon asti ja putsaat. Jos ei auta niin huoltomies paikalle.

Vierailija
6/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se hajulukkokin on sun ite putsattava.

Vierailija
7/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli pullollista ja pitäisi taas vetää. Toimi ainakin meillä.

Täytyy kokeilla, aikoinaan se vaan ei auttanut kun vessassa oli tukos. Siksi en ole vielä kokeillut.

Vierailija
8/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun velvollisuus on pitää putket auki hajulukkoon asti. Siis siellä lavuaarin alla olevan putken mutkan "mötikkään" asti. Siitä eteenpäin vastaa taloyhtiö.

Irrotat sen ruuvin, joka on altaan pohjassa, sen jälkeen purat sitä putkea hajulukkoon asti ja putsaat. Jos ei auta niin huoltomies paikalle.

Kerrostalossa asun. Se mutkakohta tiputtaa pisaroita, laitoin vadin alle ja lisäksi on tullut

hajua, kaipa se johtuu tuosta tukoksesta.

Toivottavasti en riko mitään jos alan hommiin, kerran sorrasin vessan lavuaarin niin ettei se enää ollut ok.

Vierailija
9/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruuvaa sitä altaan ruuvia irti ainakaan heti, jos et ole koskaan aiemmin sitä tehnyt! Meillä putkimies joutui hakemaan sit uudet tiivisteet siihen, kun ei saanut enää paikalleen.

Mutta avaat sieltä altaan alta sen mötikän (=hajulukko) ja putsaat sen kaikesta mömmöstä :)

Hajulukko tarkoittaa siis sitä, kun putki tekee sellaisen mutkan, että siihen mutkaan jää vesi niin, ettei ilma pääse putkesta eteenpäin. Eli viemäriputket kaameet hajut ei tule sisälle, kun se "vesilukko" on siinä esteenä. WC-pytyssäkin on tällainen..

Vierailija
10/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruuvaa sitä altaan ruuvia irti ainakaan heti, jos et ole koskaan aiemmin sitä tehnyt! Meillä putkimies joutui hakemaan sit uudet tiivisteet siihen, kun ei saanut enää paikalleen.

Mutta avaat sieltä altaan alta sen mötikän (=hajulukko) ja putsaat sen kaikesta mömmöstä :)

Hajulukko tarkoittaa siis sitä, kun putki tekee sellaisen mutkan, että siihen mutkaan jää vesi niin, ettei ilma pääse putkesta eteenpäin. Eli viemäriputket kaameet hajut ei tule sisälle, kun se "vesilukko" on siinä esteenä. WC-pytyssäkin on tällainen..

Joo, oon tosiaan ruuvaillut vessan lavuaaria silleen ettei se mennyt enää "jengoilleen".

Voin siis mennä käpälöimään sitä hajulukkoa alhaalta päin ja käsineet tietty kädessä.

En tiennytkään.

Vierailija
11/24 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sitä hajulukkoa ruuvattua auki!!

Ap

Vierailija
12/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon putsannu hajulukon, mutta silti allas vetää huonosti. Onko jotain vinkkejä, mitä tässä vois tehdä? Kiehuvaa vettä olen kaatanut viemäriin. Viemräinavaajaa en ole laittanu, kun musta siinä pullossa luki ettei saa käyttää tiskialtaaseen? Vai pitääkö vaan soittaa huoltomiehelle (kerrostalossa asun)?

Vierailija
13/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleko avannut myös sen ruuvin ja putsannut kaiken hajulukkoon asti? Jos se kaikki + hajulukko on puhtaana niin sitten soitto huoltoyhtiöön, kuuluu heille. Meillä tukoket on yleensä altaan pohjan ja hajulukon välissä.

Vierailija
14/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 08:52"]

Toimi ainakin meillä.

[/quote]

Meillä taas viemärinavausrakeet ovat toimineet paremmin kuin nestemäiset avausaineet.

Vierailija
15/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee, kun soitat huoltomiehelle tai edes jokkekin miehelle, että tulee auttamaan sinua tukkeutuneen viemärin aukaisemisessa. Itse tunnut sen verran kokemattomalta, että et saa muuta aikaan kuin vahinkia ja sotkua

Vierailija
16/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies rassa sun kaikki röörit. Älä huolehdi.

Vierailija
17/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niagara-400 tai vastaavat viemärinavausrakeet, ovat paljon tujumpia kuin mitkään nestemäiset putkimiehet. Hiekkaan mitkään myrkyt ei tehoa, joten jos epäilee että hajulokossa on hiekkaa esim. lattianpesuvedestä tai koiran peususta tms., niin ehkä paras aloittaa hajulukon tyhjennyksetä. Ei ole kiva käsitellä altaassa lilluvaa vettä, jos siinä on syövyttävää avausainetta. Roiskeista voi vaikka sokeutua tms. Noilla rakeilla kyllä lähtee hius- tai rasvatukokset.

Vierailija
18/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 09:09"]

Kerrostalossa asun. Se mutkakohta tiputtaa pisaroita, laitoin vadin alle ja lisäksi on tullut
hajua, kaipa se johtuu tuosta tukoksesta.
Toivottavasti en riko mitään jos alan hommiin, kerran sorrasin vessan lavuaarin niin ettei se enää ollut ok.

Haju johtuu tuosta tiputtelusta, eli kun hajulukosta tippasee vesi pois, niin se ei ole enää hajulukko, vaan viemärin hajut tulee sisälle.

Vierailija
19/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen : Miten avataan haju lukko ja remonttireiskan ohjeita kuuntelemaan

Vierailija
20/24 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on talon...niin talonmies tai huoltomies voi tehdä...niin pyydä. Jos se tiputtaa vettä, niinolisinko olla rikki tai on niin paljon painetta sen tukoksen takia, että tiputtaa saunasta.

Ja, jos päädyt purkamaan itse niin ota varoiks ennen purkamista kännykällä kuvat, niinsaat takaisin tiivisteet ja muut osat samoin päin kuin olivat...

ihan hyvin voi itse tehdä. Se kokoaminen vaan tarkasti.

veitsen kärjellä tai lusikalla saa sen ruuvin avattua. Sitten putsaat ja laitat takaisin oikeille paikoilleen.

tee rauhassa, niin ettei lapset pyöri jaloissa.ja se vati kannatta olla siinä alla koko ajan. Helposti tulee vedet muuten kaappiin. Ja riepuja ja pyyhkeitä valmiina.

Ja pitää vati alla, kun oot laittanut takaisin vaikka seuraavan vuorokauden...katot ettei se valskaa.

se on ihan kotihommia. Kokeile vaan. Mä olen meillä tehnyt itse. Se pitäis muutaman kuukauden väliein kai putsata. Samoin lattiakaivot.