Oulun KAIJONHARJU, asuuko muita???
Asuuko muita palstalaisia Kaijonharjussa Oulussa? Ollaan kaksi viikkoa asuttu tässä ostarin läheisissä kerrostaloissa, ja täytyy sanoa, että kyllä on levoton meno? Jatkuvaa ölinää öisin. Ei tiedä, mistä suunnasta meteli milloinkin tulee. Kaduilla kulkee juoppoja, ja yläkerran naapureilla on seinänaapurin mukaan huumeongelma.
Muutenkin tulee niin epämääräistä sakkia ja kaikenmaailman hippejä vastaan tuolla pihalla :(. Pari viikkoa mennyt ja siitä varmaan 7 päivää täyttä painajaista. Mua jotenkin niin ahdistaa nämä talot, tai no kyllähän se ulos päin olisi pitänyt arvata ja koska on suht halvat vuokrat. Ahdistus siitä, että mitä tuolla ylhäällä tapahtuu ja kuka siellä makaa missäkin nurkassa ja milloin joku kuolee. Lapset tosi säikkynä yöllä, kun meteli alkaa. Poliisi on voimaton, sanottiin että nämä talot on aina olleet vähän ongelma.
Mitä oon aiemmin kuullut, niin ei ihmisillä yleensä oo ollut niin pahaa sanottavaa. Mulla sellainen olo, että pakko päästä pois, mutta mies vänkää vastaan. Se on vielä usein töissä, niin mulla menee sit valvoessa ja ahdistun vain entisestään.
Kommentit (60)
autot eivät saa olla rauhassa, peilejä potkitaan, bensatankkeja murretaan, ja joskus autot ovat tuusannuuskana, ovatko sitten seisseet ilman kilpiä hetken, tai jotain.
Kerrostalojen alaovet alkavat jostain syystä olla lukossa.
Kalevalantiellä ihan ostaria vastapäätä vuokratalossa. Meillä oli rauhallinen taloyhtiö. Ostarilla kesäisin juopot parveilee.
Suurempia ongelmia ei ollut. pari vuotta sitten muutimme pois.
Samanlaisia ovat Toppilan kaupan lähistö,Puolivälinkankaan ostarin lähistö, Kaukovainion ostarin lähistö, Rajakylän ostarin lähistö ja Kaakkurin ostarin läheiset osat. Mutta jos ei tosiaan sossunluukkulaiset ja päihdeon gelmaiset häiritse niin varmaan aivan kiva paikka. Ja kaikki aineet saat näppärästi kotikulmilta ja lapset sosiaalistuvat varastamiseen. Pahoitteluni.
Kyllähän täällä ollaan jo lähes 6 vuotta asuttu. Vain kerran olen nähnyt poliisit tässä talossa, mutta naapuritalossa käy poliisi aika usein.
Ghetto-mama
Otan osaa. Kaveri asuu kerrostalossa, jonka saunaan oli tunkeutunut kommandopipoinen mies kun joku nainen oli ollut saunomassa.
Hui,hui. Joskus olen kuullut Kaijonharjussa, jonkun kommandopipo-ukon esitelleen alapäätä terveysaseman puskassa.
Onkohan vain huhuja?
Haluan tietää tästä lisää... ja en ole kyseisen koulun ope.
Harjoittelun tulen tekemään todnäk. siellä.
Hmm, jotain olen kyllä kuullut.
Kauempana lienee jo kohtuu rauhallista. Teinä kyllä katselisin asuntoa muualta.
jäävät todellisuudelle.
Kaveri oli mennyt parkkiksella ja tarttunut mieheen, joka oli ollut hänen autonsa kimpussa. Oli saanut selätettyä maahan ja huutanut poliisia. Eipä kukaan soittanut niin päästi vihdoin menemään. Kun nousi ylös, huomasi veitsen maassa. Eipä olisi käynyt kiinni, kun olisi tiennyt veitsen olemassaolosta.
Omalta osalta olen törmännyt siellä asuessani mitä ihmeellisimpiin hiippailijoihin. On siellä aivan vieressä jäänyt murtoveikot kylmäkellariinkin. Siitä oli ihan kirjoitettukin muistaakseni Posauksen lehteen. Kotiviinit olivat tyhjentäneet ja jotain vähän parempaakin, kun joku viimein eksyi sinne.
Tarkoitatteko Prismaa vai sitä Tokmanni-Tiimariyhdistelmää...vai sekoitankohan minä nyt Kaijonrantaan. (t. ei-oululainen)
Ennen siinä oli elinvoimaiset Valintatalo, Spar, Caijo, Ärrä, apteekki, huonekaluliike ja pari pubia. Kirjasto, Kela ja sosku oli aivan keskellä. Markettien myötä se näivettyi. Prisma on kaukana Kaijonharjusta ja se Tokmanni-Tiimariyhdistelmä sitä reuna-aluetta, joka ei mielestäni ole enää Kaijonharjua.
nyt kohta 10 vuotta Kaijonharjussa, tai no ensin Virkalijakylässä ja sitten itse Harjussa kahdessa eri asunnossa. Olen viihtynyt tosi hyvin. Meidän talo on ainakin tosi rauhallinen ja mukavat naapurit.
Eikä tuo vieressä oleva ostarikaan pelota yhtään. Täällä on kyllä noita ongelmataloja, esim. tuo sammonkatu 3. Siihen en kyllä muuttais. Ja Norssi on hyvä ja monipuolinen koulu.
- Kaijonharjulainen ja norssilaisen äiti
Meno harjussa on kyllä muuttunut melko paljon sitten siitä kun siellä asuimme. Silloin ainoat häiriötekijät olivat lähinnä opiskelijabileet.
Nykyisin alue on mennyt aivan mahdottomaksi. On syrjäytymistä, päihdeongelmia, huumausainerikollisuutta. Halvat asunnot kun houkuttelevat kaikenlaista sakkia.
Ostarilla sattuu ja tapahtuu. On ollut puukotusta ym. Bussiin ei kyllä kannata aamuyön tunteina mennä, on sen verran epämääräistä sakkia täynnä. Nuo ostarin seudun kerrostalot, en tiedä kenen omistuksessa ovat, mutta en astuisi sinne kuuna päivänä.
ei yhtään huono maine. Se Kaijonharjun varsinainen ghetto on pieni alue, eikä sieltä mitään valtavaa massaa Norssiin tule.
Norssiin, varsinkin lukioon, tullaan jopa kuntarajojen ulkopuolelta, millä en tarkoita muuta kuin tuota em. ghetto-viittausta = oppilaat eivät tule ainoastaan muutamasta häirikkötalosta. Mistä sitä loppujen lopuksi tietää millaisia oppilaita jostain Haukiputaalta tulee?
Katso tuosta vähän ympärille:
http://maps.google.fi/maps?q=Kaijonharju,+Oulu&hl=fi&ll=65.059918,25.47…
copypastella ottaa tuo osoite... tuli aika pitkä, eikä toimi tällä sivulla linkkinä.
Koulun maine on vähän niin ja näin. Jos jonkun luokka-asteen kaikki pojat ovat jääneet kiinni myymälävarkaudesta, kertoo se omalta osaltaan. Hyvä koulu se varmaan on, mutta aines ei ole ihan parhaasta päästä.
Tuo Sammonkatu 3. Uusi talo. Mutta kuinka ollakaan, kukas siellä kävelee etualalla google.mapsissa... Samaten nuo tellervontien ja monet kaitoväylän varren kerrostalot ovat melko rauhattomia. niissä asuu kyllä tosi sekalaista seurakuntaa, täytyy sanoa.
Pakko varmaan näyttää miehelle tämä ketju. Miten voikin olla, että tuossa googlessa täällä on niin aurinkoinen ja rauhallinen fiilis, mutta todellisuus on pikemminkin todella aavemainen ja ahdistava.
En ikinä muuttais Kaijooon! En varsinkaan jos ois lapsia. Muuttakaa äkkiä pois.. Kertakaikkiaan vaa liian levotonta aluetta. Narkit ja alkkikset siel vaa pyörii, murtaudutaan varastoihin ja koteihin, pöllitääb pyörät, lastenrattaat, kaikki mitä irti saadaan. Toisaalta onhan noita ongelmia joka puolella Oulua mutta ainakin Kaijjossa tuntuu olevan tavallista enemmän.
Puolessa vuodessa tapahtui kummia: asuintalossamme tapahtui suomalaisten joukkopako. Tilalle muutti asukkaita, joiden elämäntyyli poikkesi huomattavasti omastamme. Kyllästyimme sitten joka puolella lojuviin roskapusseihin ja jatkuvaan väen ramppaamiseen + huonokäytöksisiin lapsiin:(
Muutimme reilun kilometrin verran etelään päin, rauhalliselle alueelle.