Mitenköhän töttöröö olen kun otan Panacod-poretabun ja Sirdalud-tabun...
Hieman mietyttää koska pelkkä Panacodin silloin harvoin kun ottanut tehnyt ihan puuroisen pään..
Mutta pakko ottaa kumpikin kun toinen auttaa lihastulehdukseen rentouttamalla paikat ja toinen kipuun..
Kommentit (47)
kodeiini eli metyylimorfiini on opiaatteihin kuuluva lääkeaine, jota käytetään muun muassa kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä sekä huumausaineena.
Eiköhän se lääkäri ja/tai apteekkihlökunta olisi infonnut jos tuollaista riskiä oikeasti olisi!! Syön kohta iltapalaa ja otan sitten tabut ja tulen kyllä kertomaan olosta sitten:)
ap
aikuinen, joka pystyy seuraamaan hengitystäsi ainakin ensimmäisen tunnin lääkkeiden ottamisen jälkeen. Tuo yhdistelmä voi rentouttaa pahimmillaan hieman liikaa.
Lihastulehdukseen ainoat hyvät lääkkeet juuri tämä yhdistelmä.Ei pelkoa mistään hengityksen salpautumisesta,hyvät naurut tästä sain!
ja riippuu tottumuksestakin. Mä oon nyt sairaslomalla välilevytyrän takia ja oon syönyt jo kuukauden verran päivittäin noita Panacodeja ja Sirdaludeja, eikä mulla niistä pää mene enää yhtään sekaisin.
Eiköhän se lääkäri ja/tai apteekkihlökunta olisi infonnut jos tuollaista riskiä oikeasti olisi!! Syön kohta iltapalaa ja otan sitten tabut ja tulen kyllä kertomaan olosta sitten:)
No kannattaa tutustua lääkkeisiin. Jos kysyisit, tuskin sanovat vääräksi neuvoksi.
Juuri tänään kävin lääkärissä, kun selkä jämähti.
Sain Panacodia ja Sirdaludia ja söin yhdet molempia jo päivällä. Nukutti ihan tajuttomasti, enkä pysynyt valveilla. Nukahdin ja kun heräsin, mua huimasi tosi paljon. Mittasin verenpaineen ja sitä oli 80/57. Soitin lääkäriin ja sieltä neuvoivat juomaan paljon kahvia ja syömään lakuja ja salmiakkia.Otin Panacodia toisenkin. Sirdaludia olis vielä 2 pitänyt ottaa tänään, mutten uskaltanut! Mä menin kyllä tästä koktailista ihan sekaisin!
Oli aika aikaisin lääkkeidenoton jälkeen raportoinut (eivät varmaan lääkkeet olleet edes imeytyneet). Lisäksi aika myöhään on ap nuo lääkkeet ottanut, joten hän on "päässyt" nukkumaan. Mutta auta armias, jos nuo lääkkeet pitäisi päivällä ottaa!
Niin, en tosiaankaan mennyt mitenkään "sekaisin" tai nukahtanut väkisin kuten monella tuntuu tapahtuneen. Minä jaksoin valvoa klo22 saakka ja siihen aikaan tai viim 10uutisten jälkeen menen normaalistikin petiin.
Tänäaamuna otin Panacodin ja nyt mietin ottaisinko toisen vai antaisinko olla ja ottaisin illalla Sirdaludin.
Eli vähäisellä lääkityksellä tässä mennään, Panacodin vaikutuksen huomaan 45min sen ottamisen jälk siten kuin olisi pieni humalatila hetken aikaa ja sitten väsyttää jonkin verran.
Mutta tuo Sirdalud oli pettymys kaikkien juttujenne jälkeen ;D
ap
Juuri tänään kävin lääkärissä, kun selkä jämähti.
Sain Panacodia ja Sirdaludia ja söin yhdet molempia jo päivällä. Nukutti ihan tajuttomasti, enkä pysynyt valveilla. Nukahdin ja kun heräsin, mua huimasi tosi paljon. Mittasin verenpaineen ja sitä oli 80/57. Soitin lääkäriin ja sieltä neuvoivat juomaan paljon kahvia ja syömään lakuja ja salmiakkia.Otin Panacodia toisenkin. Sirdaludia olis vielä 2 pitänyt ottaa tänään, mutten uskaltanut! Mä menin kyllä tästä koktailista ihan sekaisin!
Oli aika aikaisin lääkkeidenoton jälkeen raportoinut (eivät varmaan lääkkeet olleet edes imeytyneet). Lisäksi aika myöhään on ap nuo lääkkeet ottanut, joten hän on "päässyt" nukkumaan. Mutta auta armias, jos nuo lääkkeet pitäisi päivällä ottaa!
Tai se tekee sellaisen hauskan olon, ettei tee mieli mennä nukkumaan, vaan haluaa fiilistellä siinä olossa.
eikä kannata suhtautua aivan leikillä sellaiseen yhdistelmään. Suurimmalla osalla ei tapahdu mitään haittoja, mutta verenpaine laskee hyvin todennäköisesti yhteiskäytössä ja keskushermostovaikutukset yhdistettynä voivat sirdaludin aiheuttaman väsähtämisen yhteydessä olla vahvat. Ei haittaa tosiaankaan, jos on joku lähistöllä, kun niiden vaikutuksesta nukahtaa. Sirdaludin ja panacodin yhdistelmästä ei ole todettu suoraan mitään, mutta juuri se keskushermostovaiktuus on syytä tiedostaa.
sivuoirelistoissa olla joku maininta hengityslamasta...
Mut itellä tulee oksennus yhdestä panacodista, puolikkaan pystyy just ja just ottamaan. Mut taju siinä lähtee. Sirdaludia en oo ikinä ottanu. En tiiä miten kävis tolla yhistelmällä. Varmaa oisin taju kankaalla jonku aikaa.
noin 70 tbl Panacodia, melkein 100 Buranaa ja joitakin kymmeniä Panadolia. Ihan tolkussani olin.
Sirdaludilla ei ole oleellista yhteensopimattomuutta
Tuossa vähän tietoa... en nyt nopeasti löytänyt tuoreempaa. Tosiasia on, että ei Sirdalud mikään vaarattomin lääke ole.
http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/0/abdfd14f65e11249c…
Taitaa oll kuitenkin niin paljon käytetty lääke, että jossakin vaiheessa väistämättä vastaan tulee myös haittavaikutuksia.
Kyllähän se väsyttää mutta siksi sen illalla otankin.Paremmin tosin auttaa sirdalud Buranan kanssa niskakramppiin...
Kummankaan lääkken mahdollisten sivuoireiden listassa.
Sen sijaan Panacodin lappusessa lukee, että alkoholin samanaikaista käyttöä tulee välttää mahdollisen hengitysdepressiovaiktuksen vuoksi.
Ap *jep, hereillä ja toimintakykyinen olen, Panacodin otin 1h sitten ja Sirdaludinkin ½h sitten*.
sivuoirelistoissa olla joku maininta hengityslamasta...
Mut itellä tulee oksennus yhdestä panacodista, puolikkaan pystyy just ja just ottamaan. Mut taju siinä lähtee. Sirdaludia en oo ikinä ottanu. En tiiä miten kävis tolla yhistelmällä. Varmaa oisin taju kankaalla jonku aikaa.
lääkäri/apteekkihlökunnalla on kyllä ihan velvollisuuskin infota potilasta ihan ilman erillisiä kyselyjä.
ap
No kannattaa tutustua lääkkeisiin. Jos kysyisit, tuskin sanovat vääräksi neuvoksi.
kun palasin leikkauksesta. 100 tabua määrättynä, hain apteekista vain 20 - niin, siis ei tabua, vaan poretabletti, jottei koveta vatsaa.
Se kodeiini (panacod) on huume, eikä sitä kannata suotta käyttää. Burana on rinnalla, jotta voin vähentää Panacodia kun kivut hellittää.
Sirdaludia olen käyttänyt joskus kun oli välilevyn pullistuma. Sillä nukahtaa varmasti vartissa. Kuulostaa aika hurjalta coctailina.
Kyllä se pore-Panacod kovettaa vatsan ihan samanlailla kuin tablettikin. Se on se kodeiini joka ummettaa, ei tabletti.
ihmisestä miten vaikuttaa.
Esim. mulle ei tuommoinen "coctail" vaikuta mitenkään. Ihan normi olo on sen jälkeen. Toisilla sitten menee jo vähemmästä pää sekaisin tai tulee hutera olo tms...
Hyvä, että ei tartte olla yksin lasten kanssa, jollet tiedä, miten vaikuttaa sinuun. Mutta ota nyt ihmeessä niin helpottaa tuohon kipuun.