Eikö enää tarvitse olla 2 oireetonta päivää kotona mahataudin jälkeen?
Mietin vaan, kun olin töissä vielä nelisen vuotta sitten, silloin mahataudin saatuani sanottiin, että töihin saa mennä vasta, kun on ollut kaksi oireetonta päivää. Nyt mies on mahataudissa ja kävi sairaanhoitajalla, koska on ollut jo kolme päivää omalla ilmoituksella. Saikkua tuli vain huominen, vaikka miehellä on ihan vesiripuli vielä. Onkohan käytännöt muuttuneet?
Kommentit (12)
Siltä kyllä tällä hetkellä näyttää, että mies joutuu huomenna menemään uudelleen vastaanotolle, mutta saapa nähdä. Joo, itse ihmettelin nimenomaan tuota lyhyttä sairaslomaa, koska mies on vieläpä sellaisessa asiakaspalveluammatissa, että helposti tartuttaa muita ihmisiä. Mutta jos se on noin nykyään, niin minkäs teet.
palataan töihin liian aikaisin ja tartutetaan liuta työkavereita? Säästämistä väärästä paikasta. Onko noissa sairaslomissa joku taho, joka päättää, minkä verran mistäkin saa sairaslomaa kirjoittaa?
sitä sairaslomaa vatsataudissa.. Saa pelätä koska on paskat housussa, ja samalla tartuttaa terveysasemalla muitakin...
että jos sairastaa just nimenomaa vatsatautia niin miten ihmeessä jotkut pystyy lähtemään lääkäriin tai sairaanhoitajalle saikkua hakemaan. Mulla ainakin jos tauti puskee niin se on sitten sellasta touhua että molemmista päistä tulee ja sen verran tiuhaan että ei ois mahdollista mennä lekuriin, tietysti jos se ei haittaa että paskantaa housut täyteen ripulipaskaa joka hienosti tulee housujenläpi ja levitän sitä paskaa sinne bussiin ja oksentaa jo bussiin pari kertaa niin mikäs siinä.
löydy ymmärrystä täältäkään.
Ensin lähden bussilla terkkariin, jossa oksennan jo pari kertaa. Sitten terkkarissa odotellessa oksennusta ja paskaa lentään.
Ihanaa lähteä hakemaan saikkua mahataudissa.
... julkisilla en ikimaailmassa olisi uskaltanut. Ennen lääkärillelähtöä en juuri juonutkaan mitään.
Pakko oli mennä kun oli jo neljäs päivä kun sairastin.
Todella toivon että omat työkaverini eivät tulisi töihin kovin nopeasti vatsataudin jälkeen.
minä ainakin pyytäisin lääkärille/terveydenhoitajalle puhelinajan. Vai haluaako ne lääkärit erityisesti katsoa kun potilas oksentaa? Saavat pöpön siinä samassa.
tarttuu vielä viikonkin oireiden loppumisen jälkeen. Olen lukenut tuon, mutta on myös 2 kertaa omaa kokemusta. (Vaikka käsihygienia oli täydellistä)
Vuorokauden päästä on vielä todella tartuttava.
ennen ensimmäistäkään oksennusta.
Ei kai muilla kuin pikkulapsilla ole varaa pitää noita kuumettomia, oksentamattomia päiviä sairastamisen jälkeen. Normi-ihminen joutuu menemään puolikuntoisena töihin.
ilmoituksella oltujen päivien lisäksi puhelimitse sairaanhoitajalta vielä kaksi päivää lisää, jos on kyse mahataudista. Sitten vasta pitää mennä vastaanotolle käymään. Se on ihana järjestely! Olen itsekin ollut siinä kunnossa kotona, etten tiedä, miten päin olisin pystynyt vastaanotolle vääntäytymään. Mutta jos on pakko, niin taksilla kai sitten ihmiset matkustaa ja vaipat housussa.
ei voi olla yhtäkään päivää omalla ilmoituksella pois, vaan jo ekalta sairauspäivältä on todistus haettava. Ihan sama onko paskatauti vai mikä. Jos ei lääkäriin raahaudu, niin sit saikku on palkatonta. Kirjautuu vielä järjestelmään luvattomana poissaolona. Ja tästä ei tehdä poikkeuksia.
Saikun antaminen mahataudissa on hiukan kiristynyt, tällä hetkellä työhönpaluuseen riittää 1,5vrk viimeisestä oksennuksesta/ripulista. Saikkua ei saa "varalta" kirjoittaa joten joissakin tapauksissa voi joutua hakemaan päivän kerrallaan. Mikä ei tietenkään ole järkevää, mutta minkäs teet...
Muutenkin on omallakin työpaikalla käynyt ilmi, että se 1,5vrk ei ole riittävä varoaika (taudin sairastanut tullut töihin 1,5vrk:n kuluttua ja selvästikin tartuttanut sen työpariinsa).
t:sh