Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-henkinen perhe, hiihtoloma ja rahaa ruokaan 500 euroa. Kuinka tässä selvitään?:(

Vierailija
08.02.2012 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko kuukauden ruokaraha ja sillä pitäisi vielä hiihtolomallakin syödä jotain "lomaruokaa".

Anteeksi epäselvä otsikko.

ap

Vierailija
2/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huvitukset, koska seuraavan kerran rahaa saamme helmikuun lopussa. Yllättävän suuri sähkölasku sekoitti pakkaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siihen saakka + hiihtolomaksi?

Tiukoille varmaan menee, hitto:(

Vierailija
4/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta vain raaka-aineita,tee ite kaikki.Meillä syödään huippuhyvin,mutta hinnat katon tarkkaan..mene LIDLIIN,siellä on tosi edullista!Meillä ei koskaan mene tota määrää ruokaan!

Vierailija
5/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi hinta- ja laatutuetoinen. Osaisitko antaa esimerkin, että mikä Lidlissä on edullisempaa?

ap

Vierailija
6/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis 500 euroa rahaa kuluihin (ruoka ja huvitukset). Seuraavan kerran saamme rahaa helmikuun lopussa. Tällä rahalla normaalin helmikuun arjen lisäksi, tulisi vielä tehdä lapsille mukava hiihtolomakin.

Vierailija
7/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi hinta- ja laatutuetoinen. Osaisitko antaa esimerkin, että mikä Lidlissä on edullisempaa? ap

Leivot leivät itse, osta edullisinta maitoa, jogurttia, lihaa yms. Ei leikkeleitä. Makkararuokia jne.

Hintavertailun teidän alueen kaupoissa voit tehdä vain sinä itse. Mitä jos aloittaisit ja opettelisit jo tänään?

Vierailija
8/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumiehet maksoivat siellä eilen 55s. Mehut, jauhot, jugurtit edullisia.

Vierailija
9/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki =)!Mun mies on kokki ja tarkka kaikesta.Lidlissä on oikeesti kaikki halvempaa.Meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä,joten niissä on selvä hintaero.Jugurtit maito ja vessapaperi on loistavaa muuten!

Eilen juuri mies toi tullessaan 2 kassia rukaa hinta oli 35 e!

Lisäksi katson muista kaupoista tarjoukset ja haen ne.Ollaan suhtkiireisiä ihmisiä mutta ei haluta maksaa ylihintaa mistään=)!

Vierailija
10/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kehiin mielikuvitus ja hiihtoloma on pelastettu. Menette luistelemaan, hiihtämään ja pulkkailemaan. Mukaan termariin lämmintä juotavaa ja omat eväät. On mukavaa varmasti eikä maksa paljoa.

Täällä myös joudutaan penniä venyttämään, jos vähänkin tulee ylim. menoja.

Vierailija
11/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Pyhä Jysäykselle: Olen iloinen puolestasi, koska olet niin täydellinen! Hyvä juttu!

ap

Vierailija
12/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihtolomalla pitäis olla jotenkin erilaista ruokaa kuin normaalisti? Jos ulkoilette paljon lomalla niin tee vaikka lettuja parilla päivällä, ei oo kovin kallista. Ja leivo itse pullaa.

Vierailija
13/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelimmekin toimia. Sen takia en niihin huvituksiin niin suurta painoarvoa laskenutkaan. Me ehdimme tehdä mukavan lasketteluretken sitten maaliskuussa ruuhkien ulkopuolella. Lapset kaipaavat läsnäoloa.........ja kyllä sitä ruokaakin!

ap

Vierailija
14/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaa ja herkut tyyliin pannukakkua ja hilloa, itsetehtyjä laskiaispullia...

Huvitukset: hiihto, luistelu, pulkkamäki eväineen, uiminen uimahallissa, jos on tosi kylmä pakkaspäivä vuokraatte/lainaatte kirjastosta leffoja ja katsotte niitä kera pannarin, riippuu lapsien iästä, niin teette vaikka peliturnauksen eli jokainen saa valita lautapeli/pelin, jota pelaatte kaikki yhdessä...

Mukavaa ja aurinkoista helmikuuta :)

Vierailija
15/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein juttu on kuitenkin se,että ruokaa ei heitetä ikinä pois!Käytä tähteet,mieti ostokset etukäteen.Kokeile soijarouhetta,siitä saa tosi hyviä pihvejä perunamuusin kanssa!Nam!Myös itsetehty pinaatti keitto ja kananmunat on halpa ja hyvä ruoka!

Vierailija
16/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nykyään pitää olla kolme lasta, kun se on trendikästä.

Vierailija
17/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla. Ja eiköhän tuolla rahalla ruuissa pysy kun vaan on tarkkana mitä kaupasta ostaa.

Kurjaa, että välillä on taloudellisesti niin tiukkaa, mutta ymmärsin että teilläkin vain väliaikaista. Tsemppiä ja mukavia hetkiä lasten kanssa!

Vierailija
18/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on aikaa tehdä ruokaa itse. Lapset tykkäävät takuulla jos saavat auttaa sämpylöiden ja laskiaispullien leipomisessa. Pitsat ja hampurilaisetkin voi tehdä itse niin ei tarvitse mennä kalliisiin ruokapaikkoihin, mutta on silti "mieliruokaa" tarjolla. Otatte hiihto- ja luisteluretkille mukaan kaakaota termariin sekä omatekoisia sämpylöitä ja pullia. Illalla voi vaikka vuokrata leffan. Me aiotaan tehdä juuri tällainen hiihtoloma, ei niinkään rahan vuoksi, vaan koska stressaavassa työtilanteessa en jaksa matkustamiseen liittyvää häslinkiä.

Vierailija
19/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi hinta- ja laatutuetoinen. Osaisitko antaa esimerkin, että mikä Lidlissä on edullisempaa? ap

Leivot leivät itse, osta edullisinta maitoa, jogurttia, lihaa yms. Ei leikkeleitä. Makkararuokia jne. Hintavertailun teidän alueen kaupoissa voit tehdä vain sinä itse. Mitä jos aloittaisit ja opettelisit jo tänään?

Soititko muuten sähkölaitokselle ja pyysit siirtämään eräpäivää?

Eikö ap ole ikinä käynyt Lidlissä? Ostan itse sieltä maidot, leivät, vessapaperit, margariinit, mausteet sun muut. Lihat haen muualta (Sokos on yleensä edullisin täälläpäin).

Tee paljon keittoja. Mä tein eilen 5 litran kattilallisen nakkisoppaa (3 pkt kevytnakkeja a 99 cnt pkt, 2 kiloa pottuja, 2 pussia pakastekeittojuureksia), hintaa tuli noin 5 euroa. Siitä syödään kaksi päivää. Perjantaina on perunat ja kanakastike. Lauantaina keittelen samassa kattilassa hernekeiton, sille tullee hintaa jauhelihojen kanssa 7 euroa. Lihaleikkeleiden tilalle lauantaimakkaraa, kurkkua ja keitettyjä kananmunia.

Suunnitellen kyllä pärjää. Jaa se raha viikkoa kohti. Lapsilisät tulee 25.2, niin että eikös se maksupäivä osu hiihtolomavikolle perjantaille? Eihän tässä ole kuin pari viikkoa ja pari päivää.

Jos söisin työmaaruokalassa joka päivä, saisin lounaaseen uppoamaan 6-7 euroa X 22 päivää, eli kannattaa viedä eväät töihin tai hakea jotain lähikaupasta...

terv. kolmen yh

Vierailija
20/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat 24 pvä:) kolmesta lapsesta kai niitä saatte?