Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän palstan perusteella en ihmettele, että parisuhteet kaatuvat

Vierailija
08.02.2012 |

Siis millainen valtataistelu teillä siellä kotona on? Jos joku silittää miehensä paidat, on kyseessä alisteinen pikkupiikasuhde? Tai vetää saappaat jalasta:D Kerrankin muistan, kun jossain ketjussa joku sanoi että heillä on VUOROLISTAT kaikista kotitöistä, ja niitä kyylätään??? Siis millaista teillä on kotona? Eikö parisuhteeseen kuulu molemminpuolinen huolehtiminen ja toisen hyvänä pitäminen?

Ja ei, en ole mieheni alistama. Olen feministi, mutta ehkä juuri sen takia tarpeeksi fiksu nähdäkseni tuon imurointivuorokyttäyksen taakse. Ja ennen kaikkea sen, ettei minun tarvitse kotiini muodostaa valtarakennekamppailua....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ok.

Kaikilla ei tee ja niistä tulee riitatilanteita.

Tuskin kukaan kuitenkaan siivouksen takia eroaa.

Sä yrität provosoida porukkaa ja todennäköisesti siinä onnistutkin.

Vierailija
2/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ok.

Kaikilla ei tee ja niistä tulee riitatilanteita.

Tuskin kukaan kuitenkaan siivouksen takia eroaa.

Sä yrität provosoida porukkaa ja todennäköisesti siinä onnistutkin.

Aidosti ihmettelen. Olen viime päivinä silmiäni pyöritellen lukenut noita (lähinnä Jenni Haukion ympärillä pyöriviä) keskusteluja, joissa arvostellaan miehen paitojen silittäminen ja hänen hellimisensä. Maanantaiaamuna oli muuten lehdessä kuva Saulista lumikolan kanssa, pitäisikö miesasiamiesten nyt itkeä, ettei Jenni osallistunut lumitöihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea feministi

Vierailija
4/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millainen valtataistelu teillä siellä kotona on? Jos joku silittää miehensä paidat, on kyseessä alisteinen pikkupiikasuhde? Tai vetää saappaat jalasta:D Kerrankin muistan, kun jossain ketjussa joku sanoi että heillä on VUOROLISTAT kaikista kotitöistä, ja niitä kyylätään??? Siis millaista teillä on kotona? Eikö parisuhteeseen kuulu molemminpuolinen huolehtiminen ja toisen hyvänä pitäminen?

Ja ei, en ole mieheni alistama. Olen feministi, mutta ehkä juuri sen takia tarpeeksi fiksu nähdäkseni tuon imurointivuorokyttäyksen taakse. Ja ennen kaikkea sen, ettei minun tarvitse kotiini muodostaa valtarakennekamppailua....

Olen täysin samaa mieltä. Tämä palsta antaa todella sairaan kuvan parisuhde-elämästä. Olemme vaimoni kanssa olleet jo vuosia yhdessä, emmekä ole koskaan törmänneet näihin "puoliso ei anna ajaa autoa", "olet nyt tossun alla koska [lisää_haluamasi_tähän]-kortti", jne jne.

Satiirina ihmiselämästä tämän palstan lähinnä otan. Joihinkin juttuihin löytyy joskus (lue: harvoin) hyviä vinkkejä, mutta.. Noh, tietääpähän tämän palstan esimerkin mukaisesti olla kuvittelematta kanssaihmisten liitoista ihmeempiä. Tai sitten meillä on vain terveitä suhteita lähipiirissä (vaikka mistä sitä koskaan tietää).. Onneksi osaa omasta parisuhteestaan pitää huolen, eiköhän se ole tärkeintä.

Vierailija
5/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Tämä palsta antaa todella sairaan kuvan parisuhde-elämästä. Olemme vaimoni kanssa olleet jo vuosia yhdessä, emmekä ole koskaan törmänneet näihin "puoliso ei anna ajaa autoa", "olet nyt tossun alla koska [lisää_haluamasi_tähän]-kortti", jne jne.

Satiirina ihmiselämästä tämän palstan lähinnä otan. Joihinkin juttuihin löytyy joskus (lue: harvoin) hyviä vinkkejä, mutta.. Noh, tietääpähän tämän palstan esimerkin mukaisesti olla kuvittelematta kanssaihmisten liitoista ihmeempiä. Tai sitten meillä on vain terveitä suhteita lähipiirissä (vaikka mistä sitä koskaan tietää).. Onneksi osaa omasta parisuhteestaan pitää huolen, eiköhän se ole tärkeintä.

Olen oikeasti ollut todella hämmästynyt. Esimerkiksi kun Sauli sanoi vaimonsa laittavan ruokaa, silittävän paitoja ja hellivän häntä, siitä seurasi ihan mieletön haukkuminen täällä. Siis kai nyt jokainen vaimo miestänsä hellii? Vai onko siihenkin joku vuorolista?

Meillä mies ei ikinä tiskaa (vihaa sitä), mutta mä en esimerkiksi vastaavasti tee mitään tietoteknisiä juttuja. Samoin kaikki isommat huoltotoimenpiteet hän huolehtii. Mun mielestä olisi ihan sairasta, että alkaisin vaatimaan miestäni tiskaamaan vain vastavuoroisuuden periaatteen vuoksi???

Vierailija
6/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olen nähnyt myös oikeassa elämässä tuota, ettei vaimo saa ajaa yhteistä autoa, vaikka se on oikeastaan enemmän hänen, koska hänen rahoillaan suurimmaksi osaksi ostettu. Monet naiset julistavat itsenäisyyttään niin kovin, että eivät suostu ottamaan esim. äitiyslomalla rahaa mieheltään. Ostavat sitten omillaan koko perheen ruuat, vaatteet ja vielä pitäisi osallistua asumiskustannuksiin. Tokihan mies moiseen tottuu ja sitten käyttää omat rahansa vain itseensä ja omiin huvituksiin.

Vierailija
7/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti ollut todella hämmästynyt. Esimerkiksi kun Sauli sanoi vaimonsa laittavan ruokaa, silittävän paitoja ja hellivän häntä, siitä seurasi ihan mieletön haukkuminen täällä. Siis kai nyt jokainen vaimo miestänsä hellii? Vai onko siihenkin joku vuorolista?

Meillä mies ei ikinä tiskaa (vihaa sitä), mutta mä en esimerkiksi vastaavasti tee mitään tietoteknisiä juttuja. Samoin kaikki isommat huoltotoimenpiteet hän huolehtii. Mun mielestä olisi ihan sairasta, että alkaisin vaatimaan miestäni tiskaamaan vain vastavuoroisuuden periaatteen vuoksi???

Meillä aika pitkälti juuri näin. Tilanteen mukaan ja kumpi jaksaa. Mies koulutuksen takia tietotekniset asiat, nainen ruuanlaittoon ja kodinhoitoon menevät asiat. Ja se ei ole feminismiä/sovinismia/-ismia, vaan käytännöllisyyttä.

Voisihan sitä rouvan nakkaa näytönohjainta vaihtamaan, ja miehen sitten laittamaan jotain erityistä laktoositonta/gluteenitonta ruokaa. Mutta miksi tehdä asiat hankalamman kautta?

Meillä mies ei juurikaan imuroinnista välitä, rouva taas ei kommentoi mistä ei pidä. Kaikki jutut kuitenkin tehdään yhdessä. Jos toinen ei ehdi/jaksa/on sairas, niin sitten toinen tekee. Miksi tehdä asioista hankalampaa ja keksiä niille jotain pirun syvällistä merkitystä alistamisesta ja vuosisatojen piinasta, kohta orjakeskustelu ja natsikortti pöytään.

Vierailija
8/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä tekemään hommia, ei se niitä oma-aloitteisesti tee. Eli periaatteessa kodinhoito on kokonaan minun vastuullani, koska mies ei muka näe tai huomaa, että jotain pitäisi tehdä. Tuolla lojuu nytkin kasa tiskiä, jotka pyysin tiskaamaan jo eilen, mutta ei vaan tapahdu mitään. Enkä takuulla tiskaa itse, kun mies jo kerran sanoi tiskaavansa ne.

Vierailija
9/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaikki pienimmätkin tavat arvostellaan ja itsellä on tuhatkohtainen vaatimuslista mitä miehen pitää milläkin tavalla tehdä mutta itse ei tehdä mitään miehen eteen koska hän ei ole ansainnut sitä.

No omapa on heidän asiansa. Mä olen onnellisessa suhteessa ollut pian 16 vuotta että ei sinänsä kaiva mun napaa miten pirttihirmut pilaavat oman perheensä elämän.

Yksi mieleen tuleva esimerkki on että seksiä ei tarvits eolla ellei sitä nainen juurikin kovasti halua. Koska on oikeus siihen. Niin.... Mutta kun toistas kunnioittaa ja rakastaa, viitsii välillä vähän väkinäisemminkin herätellä itseään siihen seksiin ihan toisen vuoksi. Ja ettette järkyttyisi, kyllä mieskin mulle joskus antaa kun mulla jyllää himot ja hänellä ei niinkään. Ja tämä aihehan se vasta punainen vaate on. Jos naine yhtään ajattelee miehensä tarpeita mitä tulee seksiin on hän automsattisesti alistettu! Ja juhuu, lisää avioeroja!

Vierailija
10/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaikki pienimmätkin tavat arvostellaan ja itsellä on tuhatkohtainen vaatimuslista mitä miehen pitää milläkin tavalla tehdä mutta itse ei tehdä mitään miehen eteen koska hän ei ole ansainnut sitä.

No omapa on heidän asiansa. Mä olen onnellisessa suhteessa ollut pian 16 vuotta että ei sinänsä kaiva mun napaa miten pirttihirmut pilaavat oman perheensä elämän.

Yksi mieleen tuleva esimerkki on että seksiä ei tarvits eolla ellei sitä nainen juurikin kovasti halua. Koska on oikeus siihen. Niin.... Mutta kun toistas kunnioittaa ja rakastaa, viitsii välillä vähän väkinäisemminkin herätellä itseään siihen seksiin ihan toisen vuoksi. Ja ettette järkyttyisi, kyllä mieskin mulle joskus antaa kun mulla jyllää himot ja hänellä ei niinkään. Ja tämä aihehan se vasta punainen vaate on. Jos naine yhtään ajattelee miehensä tarpeita mitä tulee seksiin on hän automsattisesti alistettu! Ja juhuu, lisää avioeroja!

Lukuunottamatta jotain todellisia poikkeustilanteita, olen aina mieheni kanssa seksiä jos hän tekee aloitteen. Miksi? Koska a) pidän seksistä, eli innostun siitä lopulta itsekin, b) tiedän miten turhauttavaa on, jos ei saa kun haluaa. Samoin mieheni on aina kanssani seksiä, jos minä haluan. Hänkin sanoo samaa; se on kuitenkin kivaa ja siitä innnostuu.

Mielestäni seksin pihtaaminen on muutenkin todella törkeää vallan käyttöä toista kohtaan (jos niistä valtarakenteista kodin sisällä halutaan keskustella).

Meillä on ainakin se periaate, että me olemme mieheni kanssa tasavertaiset, toistemme tärkeimmät ihmiset. Emme kilpakumppaneita.

Vierailija
11/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei käynyt töissä, teki erittäin vähän kotitöitä (kävi kaupassa ja teki ruokaa useimmiten). Osallistui perheen elättämiseen juurikin tuon ruoan oston verran ja tietysti söi siitä suurimman osan.

Minä tein suurimman osan kotitöistä (+nurmikon leikkuu + lumityöt), eikä se minua rasittanut. Tein ihan mielelläni, eron syy oli enemmän henkisellä puolella. Mutta kertoohan se ihmisestä jotain että nyt kun minulla ei ole miestä 24/7 kotona elämäni on helpottunut huomattavasti myös kotitöiden osalta ja rahaakin säästyy.

Vierailija
12/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöiden jako kyllä onnistuu. Juuri viikkasin kaappiin miehen eilen kuivumaan ripustamat pyykit ja kohta ripustan kuivumaan ne pyykit, jotka mies laittoi koneeseen pyörimään ennen töihin lähtöään. Nyt lämmittelen puuhellaa, mies tuikkasi takkaan tulet aamulla minun vielä nukkuessa. Paitansa silittää itse, samoin teen minä. Vessan pesu on sellainen, jonka mies hoitaa aina. Minä taas useimmiten siivouksen muualla talossa.

Eli näistä ei meillä tapella, muista asioista kyllä :)

Vierailija
13/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen pitää myötäillä miestä ristiriitatilanteissa jota sopu säilyy. Minusta taas ei pidä! Jos kompromissiin ei päästä yhteistuumin ja molempien joustaessa niin sellaisella parisuhteella ei ole mitään virkaa...joutaa mennäkin!

Vierailija
14/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teidänlaisiakin ihmisiäkin on!!

Ja sitä myötä hyviä parisuhteita.

Itse olen monen kanssa samaa mieltä.

Esim. tuosta seksistä. siinä vois todellakin käyttää valtaa. Sehän onkin toodella iso asia parisuhteessa.

Toista pitää ajatella ja helliä. Pyyteettömästi. Jos ei ole vastakaikua niin silloin on toisessa vika.

Vierailija
15/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinkin pari päivää sitten aloituksen aiheesta otsikolla "Oletteko tyytyväisiä mihinkään, mitä mies tekee tai on".

Vierailija
16/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millainen valtataistelu teillä siellä kotona on? Jos joku silittää miehensä paidat, on kyseessä alisteinen pikkupiikasuhde? Tai vetää saappaat jalasta:D Kerrankin muistan, kun jossain ketjussa joku sanoi että heillä on VUOROLISTAT kaikista kotitöistä, ja niitä kyylätään??? Siis millaista teillä on kotona? Eikö parisuhteeseen kuulu molemminpuolinen huolehtiminen ja toisen hyvänä pitäminen? Ja ei, en ole mieheni alistama. Olen feministi, mutta ehkä juuri sen takia tarpeeksi fiksu nähdäkseni tuon imurointivuorokyttäyksen taakse. Ja ennen kaikkea sen, ettei minun tarvitse kotiini muodostaa valtarakennekamppailua....

Olen täysin samaa mieltä. Tämä palsta antaa todella sairaan kuvan parisuhde-elämästä. Olemme vaimoni kanssa olleet jo vuosia yhdessä, emmekä ole koskaan törmänneet näihin "puoliso ei anna ajaa autoa", "olet nyt tossun alla koska [lisää_haluamasi_tähän]-kortti", jne jne. Satiirina ihmiselämästä tämän palstan lähinnä otan. Joihinkin juttuihin löytyy joskus (lue: harvoin) hyviä vinkkejä, mutta.. Noh, tietääpähän tämän palstan esimerkin mukaisesti olla kuvittelematta kanssaihmisten liitoista ihmeempiä. Tai sitten meillä on vain terveitä suhteita lähipiirissä (vaikka mistä sitä koskaan tietää).. Onneksi osaa omasta parisuhteestaan pitää huolen, eiköhän se ole tärkeintä.

Olen oikeasti ollut todella hämmästynyt. Esimerkiksi kun Sauli sanoi vaimonsa laittavan ruokaa, silittävän paitoja ja hellivän häntä, siitä seurasi ihan mieletön haukkuminen täällä. Siis kai nyt jokainen vaimo miestänsä hellii? Vai onko siihenkin joku vuorolista? Meillä mies ei ikinä tiskaa (vihaa sitä), mutta mä en esimerkiksi vastaavasti tee mitään tietoteknisiä juttuja. Samoin kaikki isommat huoltotoimenpiteet hän huolehtii. Mun mielestä olisi ihan sairasta, että alkaisin vaatimaan miestäni tiskaamaan vain vastavuoroisuuden periaatteen vuoksi???

entisestä onneksi. Tuntui että koko ajan toinen vahti ettei vaan tee mitään ylimääräistä toisen mieliksi ja piti tarkasti huolen että sai vastinetta. Seksillä ei sentään silloinkaan kiristetty, se on alhaista. 13 vuotta kestin lasten vuoksi sitten onneksi älysin erota. Periaatteessa hyvä mies, ei juonut eikä tapellut, hyvä isä lapsille - mutta mutta...

Nykyinen elämä on kuin taivas tuohon verrattuna! Meille on täysin luonnollista tehdä asioita toisen puolesta jos tiedämme että se ilahduttaa. Päivittäin huomioimme toisemme kaikin tavoin; kun mies on kotitoimistolla hän hoitaa kaupat, lasten kyydit ja ruuanlaitot; kun hänellä on kiire yritän tehdä mahdollisimman paljon asioita hänen puolestaan. Ja juu, silitän paidatkin vaikka ei sitä koskaan pyydä:D Hellin miestä hyvällä ruualla, kuuntelen hänen huoliaan, olen kiinnostunut hänen tekemisistään aidosti - kuten hänkin minun. Pidämme itsestämme huolta tuottaaksemme "silmäniloa" toisillemme, ehkä siksi hellyyttä ja loistavaa seksiä on riittänyt jo 16 vuodeksi:D

En koe suorittavani mitään velvollisuudesta vaan siitä ilosta että rakastamme ja arvostamme toisiamme. Tämän tasa-arvoisempia emme voisi olla!

Vierailija
17/17 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin hän pitää huolen musta; käy hakemassa suklaata tai punaviiniä sateesta huolimatta, tekee yölläkin voileipää ja niin edelleen:)