vastatka vastasyntyneen itkuun!!!!!
Olen ikäväkseni törmännyt kauppakeskuksissa ja ravintoloissa perheisiin jossa on ihan vastasyntyneen oloisia vauvoja, joiden annetaan itkeä!!! Inhoan itse yli kaiken kun arvostellaan vierestä toisten kasvatus metodeita, koska syitä ja tausta tekijöitä ei voi vierestä tietää. Ja jokainen taklaa tyylillään ja lapsista kasvaa ihmisiä vähän mukautetuillakin kasvatuksilla...
Mutta vastasyntynyt joka itkee pitkään ilman että siihen vastataan on sydäntä riipivää...itku tulee iteltäkin.
Taas taaperot jotka temppuilevat ja saavat raivareita kuuluvat katukuvaan ja ovat täysin normaaleja. Ja kymmenen pistettä kaikille vanhemmille, jotka pysyvät tyynenä oli sitten minkälainen "hirmutaaperopurkaus" kyseessä.
Kommentit (9)
sanoa kun ei tiedä tapausta.. Jotkut vauvat kyllä huutaa kuin mielipuolet vaikka niille tekisi mitä, koliikkia, maitoallergiaa tai jotain muuta voi olla taustalla.
voi huutaa kuin mielipuoli, mutta eiköhän silläkin ole merkitystä huutaako tälläinen vauva yksin sängyssä tai vaunuissa vai äidin/isin sylissä.
Terv. kaksi kiljukaulaallergikkolasta kantanut
Vastasyntyneet itkevät välillä vaikka siihen vastaisikin. Miten ja millä nopeudella siellä ostoskeskuksessa pitäisi vastata itkuun? Itku on kuultu, diagnoosi ja hoitosuunnitelma tehty, eli hoitohuoneeseen tai johonkin rauhalliseen nurkkaan seuraavaksi. Luuletko, että joku alkaa imettää tai syöttää pullosta saman tien kassajonossa, vaihtaa vaippaa tai pomputella koliikkivauvaa ihan missä tahansa? Kaiva nyt se itkevä vauvasi vaunuista liikkuvassa bussissa/ratikassa tai missä vaan ja lentäkää molemmat pää edellä seinään kuskin kurvatessa mutkassa, kun oma pysäkki on 5 minuutin päässä... Buuhuu!
Vastasyntyneet itkevät välillä vaikka siihen vastaisikin. Miten ja millä nopeudella siellä ostoskeskuksessa pitäisi vastata itkuun? Itku on kuultu, diagnoosi ja hoitosuunnitelma tehty, eli hoitohuoneeseen tai johonkin rauhalliseen nurkkaan seuraavaksi. Luuletko, että joku alkaa imettää tai syöttää pullosta saman tien kassajonossa, vaihtaa vaippaa tai pomputella koliikkivauvaa ihan missä tahansa? Kaiva nyt se itkevä vauvasi vaunuista liikkuvassa bussissa/ratikassa tai missä vaan ja lentäkää molemmat pää edellä seinään kuskin kurvatessa mutkassa, kun oma pysäkki on 5 minuutin päässä... Buuhuu!
Ei varmaankaan ollut kysymys siitä, että tilanteesta riippumatta pitäisi samantien sännätä vauvaa hoitamaan, vaan siitä että otettais edes jotain kontaktia siihen itkevään vauvaan.
Tietty on tilanteita, missä ei sillä samlla sekunnilla voi vastata vauvan tarpeeseen, mutta kun on niitä jotka ei edes reagoi siihen mitenkään, antavat vaan toisen itkeä hätäänsä yksin. :(
ja monet äidit vetävätkin kaupassa hirmuista vauhtia eteenpäin stressaantuneen näköisenä, kun vauva itkee, mutta osa on kauppakeskuksessa shoppailemassa, oma takki tungettu vaunujen alaosaan ja vauva pakattu kuin michelinukko. Toinen huutaa kurkku suorana ja äiti vaan hiplailee vaatteita.
Mä olen myös joutunut shoppailemaan lasten kanssa, mutta en mä omien lasten ole antanut itkeä tikahtumiseen saakka. Enkä varsinkaan vastasyntydeiden.
-----Mutta vastasyntynyt joka itkee pitkään ilman että siihen vastataan on sydäntä riipivää...itku tulee iteltäkin----
Saman huomannut! Olen jopa ajatellut onko tämä taas joku neuvolan uusi ohjeistus jun monasti olen törmännyt samaan.
Eikä mammat tiedä että vauvan itkuun on aina vastattava!!! teidän tehtävä ei ole työnnellä sitä itkevää vauvaa hölmön hymy naamalla. Ottakaa se vauva syliin! Ette mitenkään kerkeä vuoden aikana pilata vauvaa liialla sylillä mutta vastaamatta itkuun vaikutatte kylmästi vauvelin tunne-elämään ja piste.
-----Mutta vastasyntynyt joka itkee pitkään ilman että siihen vastataan on sydäntä riipivää...itku tulee iteltäkin----
Saman huomannut! Olen jopa ajatellut onko tämä taas joku neuvolan uusi ohjeistus jun monasti olen törmännyt samaan.
Eikä mammat tiedä että vauvan itkuun on aina vastattava!!! teidän tehtävä ei ole työnnellä sitä itkevää vauvaa hölmön hymy naamalla. Ottakaa se vauva syliin! Ette mitenkään kerkeä vuoden aikana pilata vauvaa liialla sylillä mutta vastaamatta itkuun vaikutatte kylmästi vauvelin tunne-elämään ja piste.
Samaa mieltä! Olen järkyttynyt kuinka kylmiä jotkut äidit ovat, ilmekään ei värähdä, vauvan itkuun ei reagoida...!
Kerran olin ihmeissäni kun Anttilassa oli tosiaan vastasyntynyt joka huusi kimakasti ja äitiä ei mailla halmeilla, isä vaan kantoi sylissä.
Ja kerran näin äidin joka vaan korjaili huovan kulmaa eri asentoon, mitään muuta ei tehnyt.
Vauva itki.
Kannattas etsiä hoitopaikka ja syöttää vauva välillä ja jotenkin edes reagoida.
Näin äitinä tekisi mieli rynnätä samantien apuun.