Miks aina kun hengästyy, niin
alkaa sattumaan kielen alta ja kurkusta? Siis en nyt mitään naintihengästymistä tarkoita vaan esim juostessa? Mulla on aika huono kunto jota olen nyt alkanut vähän preppaamaan, niin harmittaa kun alkaa kielen alta sattumaan. Mistä vois johtua?
Kommentit (6)
Mulla kovaa juostessa sykkeet on siinä 170:n tietämillä ja normaaleilla tasavauhtisilla lenkeillä pidän sen alle 140:n. Noilla alhaisilla sykkeillä jaksan juosta vaikka parikymmentä kilsaa. Eikä satu kieleen :P
Eli rauhoitahan tahtia pikkuisen!
Itsella 'kutisi' ikenet aivan hirveasti. Olin nuori mutta jouduin angioplastiin. Nuori naislaakari teki diagnoosin (kiitos!), vanhat ukot antoivat diapamia hermoille.
Ala anna periksi ennenkuin tutkivat kunnolla.
Tyhmä kysymys koska olet tietysti ottanut tämän itse huomioon, mutta eihän sulla ole esimerkiksi verenpainelääkitystä? Mulla on rytmihäiriöihin beetasalpaajaa ja aika lailla se tekee just tuota että urheillessa alkaa tuntua kurkussa ja suussa. Sillai ikävästi tavallaan tuntuu pulssi tosi kovaa kielen alla.
Syke oli korkeimmillaan 187. Mitä se on hyväkuntoisella juoksijalla? En jaksanut koko matkaa juosta, vaan kävelin välillä niin, että syke laski 160 ja sit taas juoksuksi. Vittumainen se kipu siellä kielen alla.
Ap
älä etene liian nopeasti , hiljaa hyvä tuloo.