valitse vaihtoehdoista1 tai 2 ja kerro mielipiteesi
meillä on uusperhe, joka on ollut olemassa 5 vuotta. mies osti heti aluksi meille pelikonsolin, jotta hänen etälastensa olisi kiva käydä meillä. konsolia on käyttänyt koko perhe vapaasti, myös minun lapset, jotka asuvat meillä. pelejä on hankittu joko miehen toimesta omille lapsilleen, lisäksi minun lapset ovat saaneet lahjaksi esim. joulu ja synttäri pelejä, jotka on esim. minun tai kummin tai mummon ostamia.
nyt mies antoikin pelikonsolin lapsilleen ex vaimonsa luo, ja antoi sinne kaikki minun lapsienkin pelit ja meillä ei siis ole enää pelikonsolia. mitä mieltä olet miehen toiminnasta ja onko tässä tilanteessa parempi
1) ostan meidän perheeseen uuden konsolin (jota tietenkin sitten pelaa kaikki lapset)
2) mies hakee pelikonsolin takaisin ex-vaimoltaan ja pyytää häntä ostamaan heille uuden konsolin, jos sellaista siellä tarvitsevat.
mies ei aio uutta konsolia ostaa, koska hänen lapsensa käyttäisivät sitä vain meillä ollessaan eli miehen mielestä hänen lapsensa eivät tarvitse meille välttämättä konsolia.
Kommentit (25)
tai ostaa korvaavat pelit siihen uuteen konsoliin, jos ei vanhoja pelejä saa takaisin. Siinä olisi myös tilaisuus paikata tulehtuneita välejä, kun mies lähtisi lasten kanssa peliostoksille.
Laittaisin miehen vielä hakemaan itse ostamani pelit takaisin.
Mikä tässä oli syynä? Siis että se konsoli piti viedä sinne äidin luokse? Jotta saavat pelata enemmän vai?
Laittaisin miehen vielä hakemaan itse ostamani pelit takaisin.
Mikä tässä oli syynä? Siis että se konsoli piti viedä sinne äidin luokse? Jotta saavat pelata enemmän vai?
On tässä tietty vielä se, että jos se konsoli on jo 5 vuotta vanha, niin luonnollisesti joudut hommaamaan siitä uudemman version. Tämä johtaa sitten siihen, että aikaisemmin ostamasi pelit ei tähän uuteen tod näk sovi... Sen jälkeen voikin sitten miettiä, onko miehesi velvollinen ostamaan lapsillesi uudet pelit...
Ei kiva tilanne...
teille kotiin voisi ostaa uusi pelikone. Jos se edellinen oli teillä käytössä jo 5 vuotta ollut niin uudessa varmaan sellaisia pelejä ja ominaisuuksia joita vanhassa ei ollut. Silloin se hyvittäis sitä että miehesi teki niin tyhmästi että antoi sinun lasten lahjaksi saamat pelit pois.
Joka tapauksessa mitä tahansa päätättekin tehdä asialle kannattaisko jutella ilman lapsia asia selväksi ja sitten pitää yhtä linjaa päätöksen kanssa. Ei siis niin että sä puhut lasten kuullen millainen konna mies oli kun meni antamaan pelit. Miehesi voisi myös pyytää anteeksi ajattelematonta käytöstä lapsilta.
mies vei sen salaa eli ei sanonut mitään etukäteen ja sitten lapsethan sen huomasi, kun menivät pelaamaan ja kaikki oli "kadonnut".
mies on asiasta vakaasti sitä mieltä, että hän voi lastensa pelin viedä lapsilleen milloin hän haluaa ja minä olen omituinen, kun ihmettelen asiaa. jä hänen mielestään myös minun lasten pelit voi olla siellä, koska meillä ei nyt ole konsolia. koskaan ei olla arkikäytössä puhuttu, että olisi hänen lastensa konsoli.
ja kysymykseen vastaus: on eri rahat eli siis tosiaan nyt ex välttyi ostamasta konsolia ja minä taas joudun ostamaan.
ja lasten pahaan olon pyysi anteeksi kun vaadin sitä, vaikka oikeasti on sitä mieltä, että tuollaisilla asioilla ei ole väliä, koska meillähän ei ole nyt sitä konsolia.