Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin päästäminen kielimatkalle

Vierailija
19.06.2012 |

Kielimatka vai pidempi kielikurssi? Tyttö haluaisi lähteä Saksaan, takana alkeiskurssi ja omatoimista opiskelua. Onko järkeä? Kuinka kauan on järkevä aika reissussa? Tytöllä ikää 18.

Muutenkin eri mielipiteitä ja vinkkejä, olen ihan pihalla koko systeemistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielen alkeilla ja englannilla täydentämällä pärjää jo pitkälle.

Itse olin vuoden vaihtarina Italiassa, enkä puhunut sanaakaan italiaa sinne mennessäni. Englannilla pääsi alkuun ja paikan päällä tosiaan oppii sen kielen parhaiten;) Ja edelleen sujuu italian kieli oikein sujuvasti vaikka sen käyttö nykyään on valitettavan satunnaista

Ja saksaa kannattaa ehdottomasti opetella; siitä voi hyvinkin olla hyötyä työelämässä; englantiahan "osaa kaikki"

Vierailija
2/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttöä ei kuitenkaan vuodeksi lähetetä, enintään pari kk. Mutta onko kielikurssista/matkasta mitään hyötyä jos kielitaito vajavainen ja aika suht lyhyt itse maassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan normaalia

Vierailija
4/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenhän tuo lukio sujuu sitten..?

Vierailija
5/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat teinit ovat olleet. Toinen oli vuoden Australiassa ja toinen Itävallassa.

Vierailija
6/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ehdottomasti. Tosiaankin oppii kielen sujuvammin, kun on mahdollista käyttää sitä pidempään ja saada paikallisia kavereita. Tyttö voi ottaa vaikka välivuoden opiskelusta ja lähteä lukukaudeksi/-vuodeksi Saksaan.

Tosi hieno että teillä ollaan kiinnostuneita saksasta. Kannusta tyttöäsi kielen oppimiseen. :) Ja parhaitenhan sen oppii maassa jossa sitä puhutaan.

Vierailija
7/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat teinit ovat olleet. Toinen oli vuoden Australiassa ja toinen Itävallassa.

Kokonainen vaihtovuosi ei ehkä onnistu koska sijoittuisi abivuodelle. :/ mutta tosiaan kannattaako lapsi kuitenkin laittaa esim. Englantiin kuin oikeasti osaa kieltä, vai voiko laittaa saksaan vajaavaisella kielitaidolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi