valitse vaihtoehdoista1 tai 2 ja kerro mielipiteesi
meillä on uusperhe, joka on ollut olemassa 5 vuotta. mies osti heti aluksi meille pelikonsolin, jotta hänen etälastensa olisi kiva käydä meillä. konsolia on käyttänyt koko perhe vapaasti, myös minun lapset, jotka asuvat meillä. pelejä on hankittu joko miehen toimesta omille lapsilleen, lisäksi minun lapset ovat saaneet lahjaksi esim. joulu ja synttäri pelejä, jotka on esim. minun tai kummin tai mummon ostamia.
nyt mies antoikin pelikonsolin lapsilleen ex vaimonsa luo, ja antoi sinne kaikki minun lapsienkin pelit ja meillä ei siis ole enää pelikonsolia. mitä mieltä olet miehen toiminnasta ja onko tässä tilanteessa parempi
1) ostan meidän perheeseen uuden konsolin (jota tietenkin sitten pelaa kaikki lapset)
2) mies hakee pelikonsolin takaisin ex-vaimoltaan ja pyytää häntä ostamaan heille uuden konsolin, jos sellaista siellä tarvitsevat.
mies ei aio uutta konsolia ostaa, koska hänen lapsensa käyttäisivät sitä vain meillä ollessaan eli miehen mielestä hänen lapsensa eivät tarvitse meille välttämättä konsolia.
Kommentit (25)
Mulle vaihtoehto 3- ERO noin kusipäisestä miehestä ja hajottakaa koko painajaismainen mun-lapset-sun-lapset-uusioperhe-helvettinne.
Aivan kammottavaa toimintaa mieheltä!!!
Miten joku voi edes elää noin, yksin ois huomattavasti parempi. tuo teko ja sen puolustelu ja normaalina pitäminen kertoo miehestä kaiken tarpeellisen, vähän itsekunnioitusta kehiin ap ja varsinkin kunnioitusta lapsillesi, pikku ressukat, haluatko tosiaan että heillä on tuollainen lapsuus että nurkissa luuhaa joku puoli-isä-puoli joka ei heistä mitään piittaa?
Ansaitsevat parempaa, oikean kodin missä eivät ole vieraan aikuisen vallan alla. Aivan järkyttynyt olen.
Tietysti mies hakee lastesi pelit takaisin. Vaikkei teillä konsolia olekaan, niin on sinun ja lastesi päätös, mitä peleillä tehdään. Voittehan vaikka myydä ne ja ostaa saaduilla rahoilla uusia pelejä uuteen ostamaasi konsoliin.
5 vuotta vanha konsoli on jo aikansa elänyt, joten olisikin aika hankkia uudempi.
Mutta puhukaa nyt ihmeessä ensin noista asioista....
ostat uuden ja paremman konsolin. Ukkos korvaa varastamansa pelit. Tuo takaisin tai ostaa tilalla.
Sitten pistät ukon vaihtoon. Todella törkeä.
Tosi ilkeetä mieheltä sun lapsia kohtaan.
ja pyydä miestäsi hakemaan lastesi pelit takaisin.
se pelikonsoli sinne ex-vaimolle piti viedä?
Mä ostaisin itse uuden pelikonsolin ja vaatisin miestä hakemaan ex-vaimoltaan kaikki sun lasten pelit. Ei hänellä ole oikeutta viedä lasten joululahjoja pois.
Mutta jos olet ostanut omille lapsillesi pelejä lahjaksi, niin vaatisin ne ehdottomasti takaisin! Ei lahjoja saa noin vaan jaella!
Mitä muuten ne omat lapsesi sanoo, kun konsoli hävis ja varsinki ne kaikki pelit?
typerä mies
1. sun lasten pelit takaisin teille ja nopeesti
2. teille oma uusi konsoli
3. miehelle huutia
minun lapset olivat tietysti ihan ihmeissään.
pienempi on itkenyt monet itkut (on sellainen herkkä alakoululainen) ja isompi on vaatinut esim. korvausta ja miettii, onko tämä varkaus kun ilman lupaa on tavaroita viety (on vähän vanhempo alakoululainen ja juuri oppinut "oikeasti" ymmärtämään tuollaisia asioita ja ei tykkää epäoikeudenmukaisuudesta)
eihän lapset ole voineet tietää, että konsoli ei ole ostettu meidän perheeseen kaikille, vaan että mies on ostanut sen OMILLE lapsilleen, sattui kone vaan olemaan täällä 5 vuotta.
Tämä vaikutti huonosti miehen ja lasten väleihin, enkä minäkään ihan ymmärrä, miksi mies sen konsolin vei pois tai miksei ex vaimo ole voinut ostaa konsolia, jos lapset sitä halusivat myös heidän kotiinsa.
En tiedä, ostanko saman konsolin, koska jos emme saa pelejä takaisin (ex-vaimo on hankala) niin sitten on minun lapsilla vielä huonompi mieli lahjojensa menetyksestä.
siis sinulta salaako? Vai miksi annoit viedä myös omien lastesi pelit pois?
Varastaminen on sellaista toimintaa, jossa luvatta otetaan tai lainataan toisen henkilön omaisuutta ilman, että aiotaan sitä koskaan palauttaa.
näyttää siltä, että teidän pitäisi parantaa kommunikointia perheessänne. Suosittelen oikeasti jonkinlaista perheterapiaa, uusperheessä on ihan tarpeeksi ongelmia ilman, että niitä on perheen aikuisten välillä.
Ja mies hakekoon lapsesi pelit takaisin exältä tai ostakoon uudet pelit lapsillesi, osta sinä se pelikonsoli (teillä ilmeisesti eri rahat).
näyttää siltä, että teidän pitäisi parantaa kommunikointia perheessänne. Suosittelen oikeasti jonkinlaista perheterapiaa, uusperheessä on ihan tarpeeksi ongelmia ilman, että niitä on perheen aikuisten välillä.
Ja mies hakekoon lapsesi pelit takaisin exältä tai ostakoon uudet pelit lapsillesi, osta sinä se pelikonsoli (teillä ilmeisesti eri rahat).
uudet pelit vakuutuksesta ja ostat lapsille uuden konsolin.
AINOA LAINVOIMAINEN VAIHTOEHTO.
Miten hän on reagoinut lastesi pahaan mieleen?
Niin hankala akka ettei mies saa edes sun lasten pelejä takaisin, niin miksi ihmeessä hän halusi ilahduttaa ex-vaimoaan? Nythän hän nimenomaan toimi ex-vaimonsa pussiin, koska hän ei nyt joudu ostamaan pelikonetta.
Miten tämä tilanne ratkesi?