Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itse maistanut Jekovit-tippoja?

Vierailija
07.02.2012 |

Me maistettiin ja lopetettiin samantien niiden antaminen vauvalle, aivan järkyttävän makuisia. Vaihdettiin Multitabsin D-tippoihin jotka ei maistu miltään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulin jo ennen ostamista että maku on järkky ja ostin jotain toisia, en muista enää mitä

Vierailija
2/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pienestä asti on annettu tabletteja, nehän saa pureskella, niellä tai imeskellä ja ovat niin pieniä ettei niihin kukaan tukehdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kitkeriä ovat. Silti vauva tykkää niistä! Vaihoin myös noihin Multitabseihin välillä, mutta koska ne ovat niin öljyisiä, korkki ei mene kunnolla kiinni ja pullo tyhjeni ollessamme reissussa - varoituksen sana!

Nyt käytämme Jekovitin jämiä, ja kun menemme apteekkiin, ostamme Multitabsin tippoja kotiin ja Jekovitia reissuun. Jekovitissa ei ole d3-vitamiinia, muuten käyttäisimme sitä jatkuvasti.

Vierailija
4/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistettu on ja vaihtoo pistetty.

Samoiten kokeilin niitä keittosuola tippoja flunssassa nenään ja totesin et niitäkään en enää muksun nenään laita...

Kyllä mä melkein kaikkee oon maistanu ennen ku mukelolle oon antanu...asenteella kaikkee pitää kokeilla :)

Vierailija
5/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää imettävän äidin alkoholin käytöstä vauhkoavat äidit, jotka samanaikaisesti syöttävät Jekovitia. Sen maku johtuu siis sen sisältämästä alkoholista.

Jekovit sisältää D2-vitamiinia, jota ei muutenkaan ole yhtä tehokas kuin D3 (jota on esim. ap:n mainitsemissa Multitabsin d-tipoissa). Siksi meilläkin Multitabsin tipat käytössä.

Tablettimuodossa oleva d-vitamiini ei imeydy yhtä tehokkaasti (siksi ei vauvoille kannata niitä antaa, vaikka osaisikin niitä syödä.) Lisäksi öljypohjaisissa lioksissa on mukana d-vitamiinin imeytymiseen tarvittava rasva.

Joillekin vauvoille Jekovit vesipohjaisena sopii öljypohjaisia tippoja paremmin (ei aiheuta vatsakipua).

Vierailija
6/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata, koska lopetatte myös imettämisen...

Vierailija
7/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuten myös Orionin Devisol Drops-tippoja. Tässä D-vitamiiini D3-muodossa, neutraalin makuinen ja korkki pysyy hyvin kiinni. Tossa Multitabsin tipoissa se tosiaan aukenee itsekseen..

Vierailija
8/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuten myös Orionin Devisol Drops-tippoja. Tässä D-vitamiiini D3-muodossa, neutraalin makuinen ja korkki pysyy hyvin kiinni. Tossa Multitabsin tipoissa se tosiaan aukenee itsekseen..

on äärivaikea annostella ja pilaantuvat myös nopeasti!

ilmeisesti kaikkia hyviä ominaisuuksia ei voi saada yhdessä pakkauksessa...

Vierailija
9/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen pahempaa kuin muutkaan uudet maut, koska makuaisti ei ole vielä kehittynyt niin kuin aikuisella. Jos antaisin vauvalle kaikkea sen mukaan mikä minun mielestäni on hyvää / pahaa, saattaisi hiukan vääristyä ruokavalio... En nimittäin myöskään pidä suolattomista ruuista, suurin osa purkkiruoista haiseekin järkyttävälle mausta puhumattakaan, oma maitonikaan tuskin maistuisi hyvälle... Kammottavinta kai olisi vauvan lisärauta, yöks. Niin, ja olen maistanut puuroa johon Jekovitia oli sekoitettu (oli pahaa).

Vierailija
10/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse en söisi niitä tippoja väkisinkään! Maistanut olen, ihan kamala maku.

Mutta ei meillä muksut ole olleet millänsäkään, tosi mielellään ottaneet aina tipat, ei ole tarvinnut väkisin tuputtaa. Devitolista ja muista paremman makuisista tuli vatsavaivoja, siksi ei käytetty niitä.

Jossain 1v iässä on sitten vaihdettu tabletteihin.

Vierailija
11/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vauvana alkavat opettaa lastaan ronkeliksi! Kuten edellinenkin sanoi, vauva ei tiedä jekovitin olevan pahaa, eikä todennäköisesti minkään muunkaan, jos vaan avoimesti lapselle annetaan eri makuja kokeiltavaksi. Esimerkkinä perhe, jossa vanhemmat eivät syöneet lainkaan kalaa, koska se oli pahaa. Noh, äiti ihan pokalla kertoi mulle että osti vahingossa kaupasta kalapilttiä lapselleen ja hyi heitti sen heti roskiin kun eihän hän voi lapselleen niin pahaa ruokaa antaa...

Jekovit on monelle vauvalle ainoa tippa, joka soveltuu vatsaongelmien vuoksi ja vaikka se d-vitamiini siinä on synteettistä niin on se tyhjää parempi!

Vierailija
12/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vetänyt sitä nyt 1v 8 kk ja joka kerta kun tipat annan, hän sanoo "nam nam".

Kaikkeen tottuu. Jekovitissä ainakin aikanaan oli se etu, ettei se aiheuttanut vatsanväänteitä pienille vauvoille. Nykyisin tietty on useitakin vaihtoehtoja, vanhasta muistista aloitin kuitenkin aikanaan Jekovitin antamisen.

Vierailija
13/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin kun sain esikoiseni (lähes 10 v sitten) neuvolan suositus oli Jekovit D2 . Minä annoin Deetippoja D3 , olivat kauhuissaan kun joku antoin heidän suosituksistaan poikkeavaa valmistetta :))

Vierailija
14/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistoin ja lensi heti roskiin, lisäksi siinä on niin paljon alkoholia että jos imettävä äiti on ympärikännossä ja imettää, ei lapsi saa lähellekkään niin paljon alkoholia kuin jekovit tipoista. kamalaa myrkkyä, oksensin pelkästä maistamisesta vaikkei oksennusrefleksi herkkä olekaan. säälin vauvoja joille sitä annetaan.

Vierailija
15/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistoin ja lensi heti roskiin, lisäksi siinä on niin paljon alkoholia että jos imettävä äiti on ympärikännossä ja imettää, ei lapsi saa lähellekkään niin paljon alkoholia kuin jekovit tipoista. kamalaa myrkkyä, oksensin pelkästä maistamisesta vaikkei oksennusrefleksi herkkä olekaan. säälin vauvoja joille sitä annetaan.

Älä viitsi puhua sontaa, alkoholia ei siinä viidessä tipassa ole juur mitään, mutta känninen äiti voi imettäessään tappaa vauvansa!!!!!!!

Vierailija
16/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu järkyllä, mutta jos muksu hymyssä suin niitä nauttii, niin jatkettiin samalla :)

Vierailija
17/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka vielä antaa lapselleen niitä kun niissä ei edes ole sitä paremmin imeytyvää vitamiinia?

D3-tipatkin maksaa ihan 4e että ei kukaan niistä varmaan perikatoon mene.

Vierailija
18/18 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi puhua sontaa, alkoholia ei siinä viidessä tipassa ole juur mitään, mutta känninen äiti voi imettäessään tappaa vauvansa!!!!!!!

Se on kyllä totta, että Jekovitissa on enemmän alkoholia kuin kännisen äidin äidinmaidossa. Jekovitissa puhdasta etanolia (alkoholia kai n. 96 %), 2 promillen humalassa olevan äidinmaidossa alkoholia 0,02 %. Eli kännisen äidin äidinmaitoa pitäisi juoda litratolkulla, että saisi saman määrän alkoholia kuin Jekovit-tipoista.

Tämä ehkä osoittaa lähinnä sen, että känninen äiti ei ole vaarallinen vauvalle äidinmaidon alkoholin, vaan sen vuoksi, ettei humalaltaan pysty käsittelemään vauvaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä