Kuuluuko sinun työpaikkasi kunta Radonmittaus alueisiin
tiedätkö onko lapsesi koulussa tai päiväkodissa tehty mittaukset?
http://www.stuk.fi/proinfo/valvonta/luonnonsateily/radon_tyopaikoilla/f…
Kommentit (6)
Meillä töissä tehtiin radonmittaukset, kun aluehallintovirasto kävi tarkistuksella.
Tilasimme asiantuntian paikanpäälle suorittamaan mittaukset, niin homma meni kivuttomasti.
Minun huoneessani oli kaikki kunnossa, mutta työkaverin työpiste jouduttiin siirtämään muualle.
Kannattaa kysellä työsuojelupäälliköltä ...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:53"]
Meillä töissä tehtiin radonmittaukset, kun aluehallintovirasto kävi tarkistuksella.
Tilasimme asiantuntian paikanpäälle suorittamaan mittaukset, niin homma meni kivuttomasti.
Minun huoneessani oli kaikki kunnossa, mutta työkaverin työpiste jouduttiin siirtämään muualle.
Kannattaa kysellä työsuojelupäälliköltä ...
[/quote]
Miten asiantuntija suoritti mittaukset? Olen aina miettinyt tätä, että heiluuko se geigermittarin kanssa siellä?
Kuuluu ja on tietääkseni mitattukin. Viime talvena mitattiin kotonakin ja liian korkeat luvuthan sieltä tuli. Syy löytyi lopulta vedestä, jossa oli viisinkertainen määrä radonia, kuin mitä sallitaan.
Ei ne varmaan sellaisella geigermittarilla varmaan radonia tutki. www.suomenradonhallinta.fi sivuilla löytyy asiasta kiinnostuneelle paljonkin luettavaa ja on siellä kuviakin mittareista. Kotona tein mittaukset ainakin sellaisilla radonpurkeilla.