Tyhmä mies kun ei saa hillittyä itseään jos joku vastoinkäyminen tulee
Eilisiltana just ennen nukkumaanmenoa tuli joku työviesti ettei kone toimi kunnolla tms. Mies kirosi työhuoneessa, lapsi siinä ovella, että voi v-tun v-tun v-tun v-ttu, saatana... tällaista. Lapsi tuli äkkiä mun kainalooni sohvalle kun kuutenli isiä silmät pyöreänä vähän peloissaan olevan näköisenä. Sitten mies painoi sänkyyn, hänen piti nukuttaa lasta mutta meni vaan itsekseen sänkyyn. Mä vein lapsen siihen sängylleen ja sanoin miehelle että olehan nyt nätisti kun pieni tulee nukkumaan. Mies sitten lempeällä äänellä jutteli lapselle että ei mitään hätää ja jotain jäivät juttelemaan vähän.
Mutta tuli kurja olo, onko muitten miehet tollasia etteivät osaa hillitä itseään? Minusta siinä ei hellittely enää auta jos ensin säikäyttää ja kiroilee. Vai liioittelenko minä nyt?
Kommentit (17)
Minusta sinä olet nyt aika tyhmä, kun et edes yritä miettiä syitä miehesi pinnan palamiseen. Tuskin hän nyt AINA noin lyhytpinnainen on...?
että sinappikoneet karaistuu heti pienestä. Nykymaailmassa vain kovat pärjää.
Meillä aivan sama tilanne. Mies ei kestä minkäänlaisia vastoinkäymisiä, vaan käyttäytyy kuin pieni lapsi. Reaktion laukaisee mm. häviäminen lautapelissä, jos hänen tekemä kahvi on liian vetinen, väärän sanamuodon käyttäminen puhelimessa tuntemattoman henkilön kanssa jne. Onneksi purkautumiset ei kohdistu muihin kuin häneen itseensä.
Sama ihminen voi paineessa ja rennossa tilanteessa olla aivan erilainen. Jokaisella on katkeamispisteensä.
Lapsi ei varmasti tuosta särkynyt.
ole niin, että juuri heikot käyttäytyy noin? Voisitko kuvitella, että esim. Ollila käyttäytyisi ikinä noin? Ja sanoisitko häntä heikoksi?????
Olen samaa mieltä, että heikot käyttäytyvät noin. Mun miehelläni on huono itsetunto, eikä kestä epäonnistumisia millään.
ystäväni tytär seurusteli komistuksen kanssa. Aikaa myöten rupesi paljastumaan juuri tuollaisia luonteenpiirteitä ihan pikkuasioistakin.
Tyttö oli niin kypsä ja opiskellut ymmärtämän ettei halua tuollasta miestä lastensa isäksi ja erohan siitä tuli. Mies vähätteli käytöstään muttei mahtanut mitään kun sai leiman hylätty!!
oli juuri tuollainen. Masentumisen merkki. Ja siihen kun lisätään reipas alkoholinkäyttö, yleinen vastuuttomuus ja toiset naiset, niin se oli soromnoo.
No mun mies ei ryyyppää eikä rellestä, hoitaa raha-asiat jämptisti, on siisti ja hoitaa kotia, leikittää lapsia.. ei siis mikään täysi sika muuten. Mutta tunnepuolella tuollaista kypsymättömyyttä, ja pettymystensietokyky heikko.
No mun mies ei ryyyppää eikä rellestä, hoitaa raha-asiat jämptisti, on siisti ja hoitaa kotia, leikittää lapsia.. ei siis mikään täysi sika muuten. Mutta tunnepuolella tuollaista kypsymättömyyttä, ja pettymystensietokyky heikko.
vai luuletko, että allekirjotus pannaan otsikkoon?
Millaista tunnepuolen kypsymättömyyttä edustaa se, että ap tulee tänne valittamaan miehen satunnaisesta kiroilusta ja kokee, että se on ratkaisevan tuhoisaa lapselle (eikä esimerkiksi se, että hän itse ylireagoi ja pahoitti mielensä)?
Mun kaveri on just tuollanen. Ei kestä vastoinkäymisiä ollenkaan ja sitte saattaa ruveta raivoamaan. Välillä mietin että onkohan sillä vihanhallintaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan samanlaista. Saa ihan ihme raivareita pienistä epäonnistumisista, kun vaikka naulaa väärin, tietokone takkuaa, kaataa vahingossa jotain tai muuta vastaavaa. Lapsi pelästyy tuollaista äkillistä ja kovaäänistä idioottimaista riehuntaa kun tavarat lentelee.
On vähän äidin kehuma perfektionisti, eikä oikein pysty hyväksymään omaa epäonnistumistaan, ainakaan jos muut ovat näkemässä. Ei koskaan raivoa eikä ole minulle vihainen kun mokailen, edes kun mokailen isosti.
Vierailija kirjoitti:
vai luuletko, että allekirjotus pannaan otsikkoon?
Millaista tunnepuolen kypsymättömyyttä edustaa se, että ap tulee tänne valittamaan miehen satunnaisesta kiroilusta ja kokee, että se on ratkaisevan tuhoisaa lapselle (eikä esimerkiksi se, että hän itse ylireagoi ja pahoitti mielensä)?
Ei minkäänlaista. Ihan asiallista pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei varmasti tuosta särkynyt.
Kyse ei varmastikaan ole mitenkään ainutkertaisesta hermojen menettämisestä. Kyllä raivoava aikuinen pelottaa lasta, ja jos se on toisen vanhemman malli reagoida lähes kaikkeen niin ei se kyllä mitenkään miellyttävä kasvuympäristökään ole. Joka tapauksessa siinä on jäänyt itsekontrollin harjoittelu vähän puolitiehen.
Tunteilleen ei voi mitään, mutta aikuisen pitäisi vähän osata hillitä niiden ilmenemismuotoja. Etenkin kun kyseessä ei ole työttömäksi joutuminen vaan joku helvetin tietokoneongelma joita putkahtelee päivittäin.
joka alkoi kiukuamaan ja _itkemään_, kun auto ei lähtenyt käyntiin eikä ensimmäinen korjauyritys auttanut. Kyse ei siis ollut mistään supertärkeästä menosta tai muusta, reaktio vastoinkäymiseen vain oli tuollainen, olipa kyse työnhausta tai muusta hetkellisestä epäonnistumisesta.