Miksi naisen pitää näyttää hyvältä? Kauniilta?
Siis miksi? Mitä varten, ketä varten? Minkä takia?
Tuli mieleen tuosta meikittömyys/meikkaus-ketjusta, että miksi useimmat naiset vaativat toisia meikkaamaan naamansa ennen kuin nämä lähtevät ihmisten ilmoille? Miehiltä ei odoteta samaa. Edes partaa ei tarvitse ajaa kun sänki jokpa on kuulemma seksis.
Milloin naiset antavat toisilleen saman vapauden?!
Mä en oikeastaan kaipaa miesten ja naisten välille enempää tasa-arvoa mutta se olisi minusta merkittävä asennemuutos ja parannus jos naiset lakkaisivat haukkumasta toisiaan meikin puutteen takia. Mä en voi käsittää miksi naisen pitää näyttää hyvälle toisten naisten takia!
Jos on siisti ja puhdas ja asialliset vaatteet päällä, niin eikö se riitä? Miksi maalit ja värit naamassa on niin tärkeitä?
Valaiskaa mua pliis.
Kommentit (25)
Jollain naisilla nyt vaan ei ole muuta elämää kuin ne meikit ja purkavat sitten pahaa oloaan muihin.
Mieti vaikkapa, että pidät kutsuja, ja sinne tulisi joku arkivaatteissa ja meikittä ja tukka saunasta tullee näköisenä. Eli on siisti ja puhdas, mutta ei muuta. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että ko. ihminen ei kauheasti piittaa kutsuista ja niiden vieraista/isännästä, koska ei ole viitsinyt nähdä vaivaa ja laittautua.
Samaan tapaan jos näen vaikkapa töissä jonkun, joka ei ole nähnyt vaivaa, tulee mieleen, että me työtoverit olemme hänelle vähän evvk.
Ei siinä mitään, saa sitä olla meikittä, aika monet ovat. Mutta silti tulee vaikutelma siitä, että meikkaus johtuu halusta olla kaunis ja MIELLYTTÄVÄ, on samaa sarjaa sen kanssa, että tervehtii nätisti muita ja hymyilee heille.
ovat allergisia, joten sallittakoon jokaiselle myös meikittömyys. Se kun ei aina ole edes oma valinta!
ovat allergisia, joten sallittakoon jokaiselle myös meikittömyys. Se kun ei aina ole edes oma valinta!
Siksi on niin ärsyttävää, että jotkut vaativat meikkaamaan ja vetoavat, että se on samaa kuin hyvä käytös ja muiden huomioon ottaminen!
Miten se voi olla muiden huomioon ottamista jos omat silmät ovat kivusta punaiset ja iho kutisee ja hilseilee meikkikuoren alla? Miten nainen sillä lailla kärsimällä muka käyttäytyy paremmin muita kohtaan??? Eikö siinä pikemminkin käy päin vastoin. Kun itsellä on paha olla niin se taatusti näkyy käytöksessäkin.
Totta kai saat olla meikkaamatta. Muut voi ottaa huomioon monin eri tavoin. Kunhan vastasin ap:lle, jonka mielestä koko meikkaaminen on jotenkin pelsepuubista. Hiukan nyt peräänkuuluttaisin suvaitsevaisuutta myös teiltä, meikkaamattomat.
-4-
Mieti vaikkapa, että pidät kutsuja, ja sinne tulisi joku arkivaatteissa ja meikittä ja tukka saunasta tullee näköisenä. Eli on siisti ja puhdas, mutta ei muuta. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että ko. ihminen ei kauheasti piittaa kutsuista ja niiden vieraista/isännästä, koska ei ole viitsinyt nähdä vaivaa ja laittautua. Samaan tapaan jos näen vaikkapa töissä jonkun, joka ei ole nähnyt vaivaa, tulee mieleen, että me työtoverit olemme hänelle vähän evvk. Ei siinä mitään, saa sitä olla meikittä, aika monet ovat. Mutta silti tulee vaikutelma siitä, että meikkaus johtuu halusta olla kaunis ja MIELLYTTÄVÄ, on samaa sarjaa sen kanssa, että tervehtii nätisti muita ja hymyilee heille.
Että työkavereiden takia, heidän itsetuntonsa takia pitäisi meikata? Onneksi olen töissä paikassa jossa kenenkään itsetunto ei romahda toisten ihmisten pukeutumisen takia (toimisto). Ja kyllä, pukeudun juhliin kuten lapsenikin mutta en meikkaa juurikaan.
Otatko sinä, ap, henkilökohtaisen loukkauksena sen, että ihmiset eivät laittaudu sinun takiasi?
Totta kai saat olla meikkaamatta. Muut voi ottaa huomioon monin eri tavoin. Kunhan vastasin ap:lle, jonka mielestä koko meikkaaminen on jotenkin pelsepuubista. Hiukan nyt peräänkuuluttaisin suvaitsevaisuutta myös teiltä, meikkaamattomat.
-4-
Haluat mieluummin laittautuneen mutta kutinasta ja punaisista silmistä kärsivän vieraan, joka ei jaksa kyläillä teillä kuin hetken kun sillä on kiire pesemään meikit pois.
No joo tuleehan se halvemmaksikin kun vieras hätäisesti ryystää yhden kahvikupillisen ja sitten vilkuttaa jo ovella.
Mieti vaikkapa, että pidät kutsuja, ja sinne tulisi joku arkivaatteissa ja meikittä ja tukka saunasta tullee näköisenä. Eli on siisti ja puhdas, mutta ei muuta. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että ko. ihminen ei kauheasti piittaa kutsuista ja niiden vieraista/isännästä, koska ei ole viitsinyt nähdä vaivaa ja laittautua.
Siis mieskö on piittaamaton jos ei meikkaa?
Mieti vaikkapa, että pidät kutsuja, ja sinne tulisi joku arkivaatteissa ja meikittä ja tukka saunasta tullee näköisenä. Eli on siisti ja puhdas, mutta ei muuta. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että ko. ihminen ei kauheasti piittaa kutsuista ja niiden vieraista/isännästä, koska ei ole viitsinyt nähdä vaivaa ja laittautua. Samaan tapaan jos näen vaikkapa töissä jonkun, joka ei ole nähnyt vaivaa, tulee mieleen, että me työtoverit olemme hänelle vähän evvk. Ei siinä mitään, saa sitä olla meikittä, aika monet ovat. Mutta silti tulee vaikutelma siitä, että meikkaus johtuu halusta olla kaunis ja MIELLYTTÄVÄ, on samaa sarjaa sen kanssa, että tervehtii nätisti muita ja hymyilee heille.
Että työkavereiden takia, heidän itsetuntonsa takia pitäisi meikata? Onneksi olen töissä paikassa jossa kenenkään itsetunto ei romahda toisten ihmisten pukeutumisen takia (toimisto). Ja kyllä, pukeudun juhliin kuten lapsenikin mutta en meikkaa juurikaan. Otatko sinä, ap, henkilökohtaisen loukkauksena sen, että ihmiset eivät laittaudu sinun takiasi?
Minä vaan vastasin, että miksi minä meikkaan. Ap KYSYI sitä, ja piti meikkaamista ihan tuubana, joten nyt vastasin, millaisia syitä siihen VOI olla.
Minä siis meikkaan huomioidakseni muita. Ollakseni asiallinen ja edustava ja sopiva kulloiseenkin yhteisöön. Vastaavasti en meikkaa tai mene korkkareissa yleisurheilukoulun harjoituksiin.
Eli kyse on kulloisenkin tilanteen ja ihmisryhmän tapojen ja tyylin huomioimisesta. Tilannetajusta siis.
Mistä ihmeestä sinä nyt revit tuon, että jonkun ITSETUNTO olisi kiinni muiden meikkaamisesta tai meikkaamatta jättämisestä?
-4-
Totta kai saat olla meikkaamatta. Muut voi ottaa huomioon monin eri tavoin. Kunhan vastasin ap:lle, jonka mielestä koko meikkaaminen on jotenkin pelsepuubista. Hiukan nyt peräänkuuluttaisin suvaitsevaisuutta myös teiltä, meikkaamattomat. -4-
Haluat mieluummin laittautuneen mutta kutinasta ja punaisista silmistä kärsivän vieraan, joka ei jaksa kyläillä teillä kuin hetken kun sillä on kiire pesemään meikit pois. No joo tuleehan se halvemmaksikin kun vieras hätäisesti ryystää yhden kahvikupillisen ja sitten vilkuttaa jo ovella.
Ap kummeksuu kovasti meikkaamista, ja kysyy, miksi joku tekee jotain niin typerää ja sovinistista kuin meikkaa. Minä vastasin hänelle.
Ja jos osaat lukea, näet, että vastasin jo alkuperäisessä kommentissani, että SAA olla meikittä. Se ei ole mikään ongelma.
-4-
naisiakaan en pidä laittamattomana siksi, että heillä ei ole kravattia kaulassa...
Ziisus, oletko oikeasti noin tyhmä, vai leikitkö vaan? Eri ihmisyhteisöissä ja eri rooleissa olevilla on erilaisia tapoja olla eri tilanteissa sosiaalisesti "asiaankuuluva". Illalliskutsuilla on eri romppeet kuin lenkkipolulla, häissä erilaiset kuin töissä...
-4-
Minä siis meikkaan huomioidakseni muita. Ollakseni asiallinen ja edustava ja sopiva kulloiseenkin yhteisöön. Vastaavasti en meikkaa tai mene korkkareissa yleisurheilukoulun harjoituksiin.Eli kyse on kulloisenkin tilanteen ja ihmisryhmän tapojen ja tyylin huomioimisesta. Tilannetajusta siis.
-4-
ainakin johonkin tilaisuuksiin (vaikka toisiin ehkä ei tarvitsekan) koska se kuuluu tilanteen ja tapojen huomioimiseen ja tilannetajuun? Ts. allergisella ihmisellä ei ole tilannetajua, eikä hän huomioi tilaisuutta ja muita ihmisiä?
Kun se ei oikeasti ole meikistä kiinni. Mä olen ollut pahasti allerginen ja onnistuin kyllä saamaan itseni ihan juhlavan näköiseksikin ilman meikkiä ja hiuslakkaa. Mutta sitä ulkonäköä tärkeämpää on silti se, miten käyttäytyy siellä juhlassa tai muussa tilasuudessa. Esimerkiksi sillä, miten hymyilee, miten juttelee, vai seisooko vaan nurkassa omien kavereiden hovissa ja arvostelee muita.
Minusta siis tervehtimisen ja meikkaamisen rinnastaminen oli vähintään törkeää, ikäänkuin meikkaamatta jättävät olisivat myös käytöstavoiltaan mörököllipeikkoja. Sitäpaitsi se oli myös väärän tason rinnastus: meikkaaminen ja käytöstavat ovat tärkeydeltään ja merkityksesltään ihmisten välisessä kanssakäymisessä aivan eri planeetoilta. Ei niiden rinnastaminen vain käy.
Minä siis meikkaan huomioidakseni muita. Ollakseni asiallinen ja edustava ja sopiva kulloiseenkin yhteisöön. Vastaavasti en meikkaa tai mene korkkareissa yleisurheilukoulun harjoituksiin. Eli kyse on kulloisenkin tilanteen ja ihmisryhmän tapojen ja tyylin huomioimisesta. Tilannetajusta siis. -4-
ainakin johonkin tilaisuuksiin (vaikka toisiin ehkä ei tarvitsekan) koska se kuuluu tilanteen ja tapojen huomioimiseen ja tilannetajuun? Ts. allergisella ihmisellä ei ole tilannetajua, eikä hän huomioi tilaisuutta ja muita ihmisiä? Kun se ei oikeasti ole meikistä kiinni. Mä olen ollut pahasti allerginen ja onnistuin kyllä saamaan itseni ihan juhlavan näköiseksikin ilman meikkiä ja hiuslakkaa. Mutta sitä ulkonäköä tärkeämpää on silti se, miten käyttäytyy siellä juhlassa tai muussa tilasuudessa. Esimerkiksi sillä, miten hymyilee, miten juttelee, vai seisooko vaan nurkassa omien kavereiden hovissa ja arvostelee muita. Minusta siis tervehtimisen ja meikkaamisen rinnastaminen oli vähintään törkeää, ikäänkuin meikkaamatta jättävät olisivat myös käytöstavoiltaan mörököllipeikkoja. Sitäpaitsi se oli myös väärän tason rinnastus: meikkaaminen ja käytöstavat ovat tärkeydeltään ja merkityksesltään ihmisten välisessä kanssakäymisessä aivan eri planeetoilta. Ei niiden rinnastaminen vain käy.
Kuten sanoin, saa olla meikittä, moni onkin.
ITSE meikkaan, koska koen, että huomioin sen kautta muita ja olen tilanteen tasalla.
En sanonut missään, että meikkaamaton ei tervehtisi. Vaan sanoin, että se on samanlaista evvk:ta minulle kuin se, ettei hymyile tai tervehdi nätisti.
Jos sinä et meikkaa, koska olet pahasti allerginen (ihan kaikille apteekin hypo-allergisille meikeillekinkö?), niin se on tietysti täysin ok. Joku toinen taas pitää meikkiä rumana, ja luonnonmukaisuuskin on ihan ok. Mikä nyt kenelläkin on syynä. MINÄ meikkaan kuitenkin, ja sitähän ap tuossa kovasti kyselee. Eikö sitä vastausta olisikaan saanut sanoa, mitä?
mutta en arkena. En edes töihin. Tosin en ole edustustehtävässä.
En vaan ymmärrä miksi pitäisi :) Kyllähän hyvin meikattu nainen on kaunis, muttei minun silmissäni kauniimpi kuin meikitön.
En ole edes ikinä kuullut keneltäkään mitään negatiivista meikkaamattomuudesta, omastani saatika toisten.
Olen asiakaspasvelu ammatissa ja oikeasti,ihmiset ottavat minut todesta kun ulkonäkö kunnossa ja siisti olemus.
En voi sille mitään että kun asiakas tulee limaisella letillä,verkkarit päällä kysymään tuotteista niin itselle tulee tunne että onkohan toi toinen nyt ihan tosissaan.
Muuten on ihan sama tuleeko asiakas meikittä mutta jos ulkonäkä on likaisen homssuinen niin ei se kyllä ketään mairittele.
...mieskin voi sentään kammata hiukset ja trimmata kalapuikot.
miesvaltaisessa ympäristössä töissä. Ei kenellekään tule mieleen antaa laittautumiselle mitään syvempiä merkityksiä. Osa pukeutuu huolitellummin, osa varsinkin fyysisemmissä töissä saattaa olla toimistopäivänäkin töissä jopa rikkinäisissä ja tahraisissa collegehousuissa.
Eipä ole tullut ikinä mieleen ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sitä miten muut laittautuvat tai eivät laittaudu. En kyllä koe, että työkavereiden vaatteet tai hiukset kertovat mitään heidä arvostuksestaan muita ihmisiä kohtaan.
Toki tilanteen mukaan pitää pukeutua, mutta suuriakaan virheitä siinäkään en osaa pitää kuin huonona tilannetajuna. Enpä ole törmännyt tilanteisiin, jossa ihmiset olisivat meikkaamatta, laittautumatta tai pukeutumatta hyvin osoittaakseen epäkunnioitusta muita kohtaan, joten en osaa sitä sellaisena pitääkään.
että siihen pitäisi kiinnittää mitään numeroa. Juhlissa voi olla ihan hyvin meikittä kunhan on juhlavaatteet ja tukka siististi.
Pitääkö kaikkea toistaa ikuisesti vain siksi, että niin on tapana? Minustakin on mukavaa meikata ja laittautua, mutta silti on ihan tervettä miettiä, miksi naisille on paljon korkeammat odotukset laittautumisen ja muiden miellyttämisen suhteen. Miksi naisen pitää hymyillä asiakaspalvelutyössä enemmän kuin miehen? Miksi mies voi aina laittaa päällensä puvun, kun naiselta odotetaan paljon enemmän monipuolisuutta pukeutumisen suhteen? Miksi miehillä riittää naaman laittamiseksi karvojen trimmaus, kun naiselta edellytään muiden huomioimiseksi meikkaamista? Miksi naisen hiustenlaitoksi ei kelpaa pelkkä karvojen kampaaminen? Siksi kun niin on tehty viimeiset sata vuotta, kivaa kun ei tarvitse ajatella?
Erityisesti ärsyttää, että naiset nokkivat toisiaan näiden ulkonäköasioiden takia ja tekevät toisilleen älyttömiä akkainlehtiä. Miksi pitää vahtia niin tarkkaan, ovatko muut naiset yhtä alttiita miellyttämään? Eikä se takaa vain enemmän huomiota laittautuneille naisille, jos muut ovat rumia ja epämiellyttäviä?
sitten minkään valtakunnan merkitystä. Ovat vain turhuuksia ja joutavia kotkotuksia.