Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies antaa kotiäiti-vaimolleen tehtävä-listoja hoidettavaksi työpäivänsä aikana?

Vierailija
06.02.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaimona lie joku vähän saamaton tapaus, jolle on syytä kirjoittaa tekemiset paperille, että tulee tehtyä?

Vierailija
2/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä mies oli hoitovapaalla 1.5 vuotta ja minä jätin hänelle joskus listoja tyyliin:

-tarkista verotus

-soita xxx. toimistoon ja pyydä kuitti

-ota selvää perunkirjoituksen osasta se ja tämä

tällaisia tehtävälistoja joskus jätin hänelle, että muistaisi hoitaa.

Olen sitten varmaan mulkku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin valo pitäisi vaihtaa, vessan lamppu puhdistaa, kello kiinnittää seinälle... Ei se itse näitä näe tai tunnu tajuavan.

Mut ei, kun ei voi aikuista ihmistä komentaa. Teen sitten itse.

Vierailija
4/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai muutenkonurkit asioita?

Vierailija
5/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali äiti. Esim minä. Olin n 3 v kotona, ja mies jäi nyt vajaaksi vuodeksi. Ei mene alkukankeus hengailuksi, kun heti alkuun annoin listan kodin pikkurempoista. Voi sitten omaan tahtiin niitä puolen vuoden aikana fiksailla. Ja tietysti kerron mitkä avoimet kerhot ym. on minäkin viikon päivänä.

Vierailija
6/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän, jolla on vaimo, joka kyseisen käytöksen mahdollistaa.

Vierailija
7/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä mies oli hoitovapaalla 1.5 vuotta ja minä jätin hänelle joskus listoja tyyliin: -tarkista verotus -soita xxx. toimistoon ja pyydä kuitti -ota selvää perunkirjoituksen osasta se ja tämä tällaisia tehtävälistoja joskus jätin hänelle, että muistaisi hoitaa. Olen sitten varmaan mulkku

meillä ei kyllä ole lapsia, mutta joskus miehen vapaapäiväksi kirjoitin ylös mitä hänen piti tehdä ja kaupasta ostaa. Ihan vaan muistin tueksi ;) Minäkin olen varmaan mulkku.

Vierailija
8/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asioita on varmasti hyvä listata, mutta mieluumin laittaisin ne yleisellä tasolla, eli "nämä asiat pitäisi tehdä". En siis laittaisi niitä kenellekään toiselle nimeltä mainiten tehtäväksi tyyliin "tee nämä, kun kerran olet kotona".

Itse teen suurimman osan kotitöistä olen sitten töissä tai kotona, joten kotityöt saisi listaamalla varmasti paremmin näkyviksi myös muulle perheelle (miehen on yhä vaikea hahmottaa esimerkiksi sitä, kuinka paljon enemmän siivoamista vaaditaan kodin pitämiseen siistinä nyt kun meitä on neljä, verrattuna siihen, kun hän asui vielä yksin poikamiesboksissaan :)). Ruokamenot hän sen sijaan alkaa hahmottaa jo, koska on nyt kuopuksen syntymän jälkeen hoitanut suurimman osan ruokakapassa käymisistä.

Kotona oleva vanhempi ei välttämättä ehdi lastenhoidoltaan tehdä "ylimääräisiä" asioita yhtään sen paremmin kuin töissäolevakaan. Töissä ollessa oli ainakin minun paljon helpompi löytää pieni rauhallinen hetki vaikkapa asioiden hoitamiselle puhelimitse tai netissä, kuin kotona ollessa, kun samalla rauhoittelen vauvaa sylissä.

Vierailija
9/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse listata,mut sovitaan kyllä usein asioita joita hoidan,tai jotka taas hän. Ja mies laittaa itselleen asiat ylös,kun ei aina muuten niitä muistaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi