Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille teille, jotka itkette kun pitää jouluna nähdä sukulaisia.

Vierailija
14.11.2005 |

Toivottavati sitten vanhana vietätte yksinäistä joulua, kun lapsillanne tai miniöillänne tai vävyillänne on pokkaa sanoa, ettet jouluksi ole tervetullut " pilaamaan" perheen kesken vietettävää juhlaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ulkosuomalainen

Vierailija
2/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vieraista ja siitä tunnelmasta jonka tuovat tullessaan. Itse olemme viettäneet niin suuria sukujouluja meillä ja muilla kuin myös kotijoulua kahden ja oman perheen kanssa. En väitä, ettikö ristiriitoja voisi olla. Kuitenkin esim jos vieras ilmoittaa tulevansa kylään ja ilmoittaa tarvitsevansa puolen yön aikaan kyydin lentokentälle, niin ei se ole kovin kohteliasta. (Kuten tuossa viestissä alla). Jos on varaa matkustaa Kaukoitään, niin luulisi, että ei ole laskenut budjettiaan niin tiukkaan ettei ole varaa mennä lentokentälle. Mukavahan se on, jos joku kuljettelee autolla ovelta ovelle, huolehtii matkalaukut ja muut. Mutta pitäis vähän ajatella omaakion käytöstään. Itse en edes kehtaisi pyytää ketään viemään puolenyön aikaan itseäni kentälle, kun olen mneossa lomalle - saati sitten vielä jouluaattona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vieras (usein anoppi) dominoi jollakin tavoin sitä joulunviettoa

-itse ei saa suutaan auki, jotta saisi sovittua, mikä pon itselleen tärkeää

=>lopputulos on, että vieras kertoo milloin tulee ja miten jouluvietetään ja emäntä kiristelee hampaitaan ja häärää kuumassa kyökissä (kun toivoi saavansa kenties viettää rentoa koti-iltaa perheensä parissa)

Vierailija
4/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden kanssa en ole muuten koko vuotena tekemisissä? Minusta on jopa teeskentelyä, että yhtenä päivänä vuodessa kaikki tykkäävät toisistaan ja sitten niinä 364 päivänä vihaavat toisiaan.

Vierailija
5/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavati sitten vanhana vietätte yksinäistä joulua, kun lapsillanne tai miniöillänne tai vävyillänne on pokkaa sanoa, ettet jouluksi ole tervetullut " pilaamaan" perheen kesken vietettävää juhlaa.

Vierailija
6/6 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin joulut aina perheen kesken. Muistan että kahtena jouluna oli äidin täti viettämässä meillä joulua, muuten oltiin ihan perheen kesken.

Nyt kun itsellä on lapsia, on omille vanhemmille ollut aivan päivänselvä asia, että joulut vietetään oman perheen kesken ja niin olen itsekin halunnut. Anoppi ei tätä asiaa ymmärtänyt, vaan edelleenkin kutsuu meitä jouluksi sinne. Ja aina loukkaantuu kun ilmoitan ettemme tule.

Joten kun omat lapset on aikuisia, toivon että samalla perinteella jatketaan: aattoilta kotona oman perheen kesken ja kyläillä voi sitten joko joulupäivänä tai tapaninpäivänä, jos sitä niin hirveästi haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi