TOIVON ETTÄ NYT KAIKKI SOSIAALITUET
POISTETTAISIIN JA LUUSERIT LAITETTAISIIN TÖIHIN.
HYVÄ SAULI JA JENNI.
Kommentit (66)
en tajua, miksi vanhuksia tai vammaisiakaan pitäisi tukea, jos ei lapsiperheitäkään. Eikö eläkeläisellä ole ollut koko ikänsä aikaa säästää vanhuuden varalle? Eivätkö vammaisen vanhemmat valinneet osansa vammaisen lapsen (ja aikuisen) elättäjinä, kun lapsen synnyttivät? Miksi yhteiskuntaa huudetaan apuu, kun on itse tilanteensa aiheuttanut?
Ennen vanhaan (kun perheet pysyivät yhdessä ja hoitivat itse lapsensa), vanhukset ja vammaiset laitettiin peräkammariin tai vaivaistaloon. Ei ollut suuria kuluja ja tajusivat kuolla nuorempina kuin jotain 100 v.
Eilenkin oli Hesarissa jonkun yli satavuotiaan kuolinilmoitus. Ihan sairasta! Varmaan hälle veronmaksajat maksaneet hoidot ja eläkkeet viimeiset 50 vuotta! Siinä on parit päivähoitomaksut kuulkaas pientä.
määräaikainen työsopimukseni päättyi joulun alla. kevät menee täydentäessäni amerikkassa suorittamaani röntgenhoitajan tutkintoa vastaamaan suomen vaatimuksia saadakseni virallistetun ammattitutkintoni. minulla on huollettavana alaikäinen lapsi. olen nyt aikuisopiskelija ja päivät koulutunteja täynnä. aikuisopiskelijana en saa mitään tukea elämiseeni sen enemää kelasta kuin työvoimatoimistosta/ ammattijärjestöltäni. Millä elän kun rahaa ei tule mistään ja vähäiset säästöt ovat huvenneet. luuseri nimitys on loukkaava. Mikä avuksi??
että Suomen pressa noi asiat sanelee???????
Onko tää palsta täynnä täysiä idiootteja? Mesotkaa seuraavissa eduskuntavaaleissa näitä ihme aloituksia!
presidentti vaan taikasauvallaan vilahduttaa ja pim, sosiaalituet on poissa.
että Suomen pressa noi asiat sanelee???????
Onko tää palsta täynnä täysiä idiootteja? Mesotkaa seuraavissa eduskuntavaaleissa näitä ihme aloituksia!
siellä ne pienen ihmisen asiat päätetään. Sinunkin ap.
ihmiset tuollaisten kommenttien takia. Nyt oli presidentin valinta kyseessä, ei eduskuntavaalit.
vähän sama kun toivoisi kuuta taivaalta.
Valitettavasti joudut kyllä pettymään ja pahasti.
Itse teen yksinhuoltajuuden takia 75-prosenttista työaikaa, jotta voin olla lapsen kanssa koulun jälkeen. Palkkani on bruttona 1250, vuokra 730 euroa, asumistukea saan 145 euroa, elareita 140 euroa ja lapsilisää 150 euroa.
Haluato ap. että minulta otetaan tuet pois? Toimeentulotukea en ole hakenut.
kaikki sosiaalituet eikä paljoa muilta kysele.
Jepjep.
presidentti voisi poistaa sosiaalituet?
että sen caps lockin voi ottaa pois päältä. Kertoo paljon kyseisen henkilön älykkyysosamäärästä.
Maksakoot täyden hinnan ne, jotka päivähoitoa käyttävät. Tehkööt lapsia ne, joilla on siihen varaa. Jos ei ole varaa lapsiin, niin sitten ei tee lapsia yhteiskunnan eläteiksi ja huonon mallin ottajiksi.
Säästetyt rahat vanhusten ja vammaisten hoitoon.
ja ilman virikehoitoa iso osa vähävaraisten lapsista syrjäytyy eikä rikkailla mummoilla ole enää perseenpesijää.
Säästetyt rahat vanhusten ja vammaisten hoitoon.
ärsyttää, kun niille sitten maksetaan tukia.
Mikseivät ole kunnolla miettineet, kenen kanssa lapsia tekevät. (Harvinainen poikkeus on toki lesket)
onneksi presidentillä ei ole päätösvaltaa suomessa budjettiin tai muuhunkaan. symbolinen keulakuva suomelle. voi vaikuttaa asenteihin, toivottavasti ap sinunkin asenteisiin. sillä tiedän että jos esim halvaantuisit huomenna haluaisit tukia itsesi hoidattamiseen. empatiaa presidentti voi tuoda tähän maahan, jotta tyhmimmätkin ymmärtäisivät et heikoista pidetään huolta sivistysvaltiossa ja eivät kaikki yhteiskunnantuella elävät ole laiskoja tai haluttomia työelämään.