Minusta on tehty rikosilmoitus!!
Olkaahan kaikki mammat tarkkana mitä kirjoitatte täällä, voitte äkkiä olla samassa tilanteessa kuin minä. Eipä parane ainakaan enää provosoida tai yrittää kirvoittaa toisten kielenkantoja millään keksityillä tai puolitosilla jutuilla.
Minulle kävi näin: En uskalla kovin tarkasti kertoa, etten taas saa tutkintapyyntöä niskaani, joltain joka kuvittelee, että hänestä kirjoitetaan. Olin kovin huolissani ystävästäni, enkä tiennyt mitä tehdä, enkä muuten tiedä vieläkään. Asumme täällä Keski-Suomessa pienellä paikkakunnalla, jossa suurinpiirtein kaikki tuntevat toinen toisensa. Ystävälläni on ongelma, hyvin paha, kerroin siitä täällä. Siirsinpä vain tapahtumat erääseen Etelä-Suomen kaupunkiin ja muutin ystäväni nimen. Muuten kirjoitin sen mikä minua painoi hyvin suuresti ja mistä olin huolissani. Kuinka ollakaan joku äkkäsi, että tässä puhutaan hänestä. En tiedä mistä syystä ja miten, mutta ilmeisesti ainakin sitten osa asioista oli sellaisia jotka osuivat häneen kohdalleen. Minä nyt kuitenkaan en tätä ihmistä edes tunne.Mutta ainakin tiedän nyt, ettei edes keksittyjä nimiä ja paikakuntia tule kertoa, sillä aina voi olla joku joka luulee, että hänestä kirjoitetaan. Itse lopetin ketjun siinä vaiheessa, kun joku väitti olevansa ystäväni lapsen kummitäti, josta tiesin, ettei kaikki ole kohdallaan, sillä minähän olen se kummitäti!!!!Nyt sain viime viikolla toiselta ystävältäni kuulla, että tästä on tehty rikosilmoitus!!! Hmmm. Mitäpä tehdä siis asian kanssa.... ottaako yhteyttä tähän rikosilmoituksen tehneeseen....vai mitä. Enhän edes tunne häntä, miten siis olen voinut hänen kunniaansa loukata.Nyt tiedän kuitenkin, kuka hän on ja, että hän on oikeasti olemassa.Olkaa siis todellakin tarkkoja älkääkä ikinä ilmaisko huoltanne kenestäkään lähimmäisestänne täällä, sillä aina on näköjään olemassa joku, joka samaistuu näihin kirjoituksiin.Älkääkä ainakaan keksikö mitään provosointeja, mistä joku taas voi löytää itsensä.
Kommentit (13)
Kuinka ystäväsi tiesi, että sinusta on tehty rikosilmoitus? Eli siis sinä kirjoitat täällä juttuja keksityistä ihmisistä - ja sitten joku aivan sinulle vieras ihminen hoksaa olevansa juttujesi kohde - ja sitten sinun ystäväsi tietää tämän vieraan tehneen sinusta rikosilmoituksen?
Hohhhoijaa...
Sitäpaitsi, jos tämä vieras ihminen on todella tehnyt sinusta rikosilmoituksen, niin voit saada häneltä korvauksia perättömästä ilmiannosta.
Siis perusteeton ilmianto? Vai mikä se oli? Ja korvausta?
En tiedä. Toisaalta olen miettinyt sitä, että ottaisin häneen yhteyttä ja kyselisin, mitkä ovat hänen motiivinsa kuvitella itsensä kirjoitukseeni, vai onko joku yllyttänyt häntä siihen, vai miksi!! Toisaalta en yhtään ihmettele sitä, kun kirjoitin silloin miten huolissani olen tästä ystävästäni alkoi viestiketju saada ties minkämoisia lisämausteita ja kirjoituksia. Osa niistä oli jopa kirjoiteltu minun, siis silloisen ap:n nimiin, vaikken niitä kirjoitanutkaan.Senverran haluan kuitenkin puolustella itseäni, etten mielestäni ole aina joka täällä on kirjoitanut joko miehestään tai tutavastaan. Typerää oli tietysti keksiä nimi hänelle ja paikkakunta, mutta tuntui, että hänet ja minut tunnistettaisiin, ellen tee niin.
Jos hän todella on tehnyt sinusta rikosilmoituksen (tai varmaankin tutkintapyynnön), niin poliisi pyytää sinut kuultavaksi. Sitten vain selität poliisille, ettet tunne ko. henkilöä ja että koko juttu oli keksitty muunneltuja nimiä ja paikkakuntia myöten.
Siihen lopahtaa se juttu.
Sinä et tee asian kanssa enää yhtään mitään, ellei poliisi pyydä ja sillä sipuli. Siitäpä se soppa syntyy, jos alat omin päin kaikille sekopäille keksittyjä juttuja oikomaan. Anna ihmeessä olla.
paljastat vain itsesi jos menet kyselemään yms. jutusta. Kiität tietysti kaiken, jos olet kirjoittanut, olet kirjoittanut anonyymisti. Ei sinua voida mistään täällä kirjoittelusta tuomita. Hmm, vai oliko ilmiantaja valvoja? Sittenhän hän syyllistyi rikokseen paljastamalla kirjoittajan....
Ja rikosilmoituksen tehnyt henkilö luulee, että tarinani kertoo hänestä. Varsinkin kun palstalaiset sitä vielä täällä värittivät eriskummallisilla lisä jutuilla ja juonen käänteillä. Alkoi se paisua ihan mahdottomaksi. Ystävääni en tähän halua sotkea mukaan, sillä olen edelleen hänestä huolissani, hän ei ole kunnossa. Kirjoitin siis huoltani ystävästäni ja joku ihan vieras ihminen kuvitelee minun kertoneen hänestä ja teki minusta rikosilmoituksen. Näin minulle kerrottiin.
miten ystäväsi tiesi kertoa sinulle, että SINUSTA on tehty rikosilmoitus?
Tuosta sinä et ikipäivänä pysty saamaan rikosilmoitusta, ole huoleti!!
Vai luuletko että se onnistuu näin?
Olen varma että eräs Teuvo Ylihärmästä pökkii öisin lampaita!!!
Saanko minäkin nyt tästä rikosilmoituksen.. jos vaikka Teuvo näkee.. tai Teuvon serkuntyttö??
Jos haluaa trollailla niin kannattaa miettiä kaikki yksityiskohdat tarkasti etukäteen. Muutoin jää nopeasti kiinni.
Joku siis luuli sun saaneen selville että lasta ravistellaan ja pelästyi niin että tekasi rikosilmoituksen.
Siis se oikea lastansa ravistellut luuli sun puhuvan siitä. Vaikka niin ei tainnut olla.
Ilmeisesti sun tuttavapiiriin kuuluu joku, joka lastansa oikeasti ravistelee.
No älä huoli, jos et ole itse mitään tehnyt m uuta kuin täällä asiasta huolutuneesti kertonut joko peitellyin nimin tai kerytomuksin olet syytön.
Mutta se oikea syyllinen pitäisi kyllä saada kiinni.
Voit siis auttaa poliiseja siinä tapuksesaa jos tiedät jotakin laitonta tapahtuneen.
Vierailija: