En ymmärrä, miksi perustervettä lasta pitäisi altistaa rokotuksen riskeille
Kun uutisoidaan, ketkä yleensä selviävät influenssoista, niin ne ovat ne tervaskantomummot, jotka ovat vuosien saatossa sairastaneet ja saaneet vastustuskykyä.
Joka vuosi tulee uusi, eriliainen influenssa. Minun näkemyken mukaan sairastamalla saa parhaan vastustuskyvyn.
Kommentit (12)
Se tuhosi terveyden ja parissa viikossa tilaa hoitaneesta hyväkuntoisesta ihmisestä tuli vuodeosaston potilas. Tosi nopeasti meni 96-vuotias.
Kun uutisoidaan, ketkä yleensä selviävät influenssoista, niin ne ovat ne tervaskantomummot, jotka ovat vuosien saatossa sairastaneet ja saaneet vastustuskykyä.
Joka vuosi tulee uusi, eriliainen influenssa. Minun näkemyken mukaan sairastamalla saa parhaan vastustuskyvyn.
Muiden rokotusten kohdalla että varmaan tuollaista tosissasi edes kysy ap?
Ei kai niitä yleensä perusterveille lapsille annetakaan, siis kausi-influenssarokotuksia. Edellisvuoden influenssa ei muuten anna vastustuskykyä seuraavalle vuodelle, koska virus on erilainen joka vuosi.
Ja vanhukset yleensä rokotetaan influenssaan.
vain influenssarokotusta, en rokotuksia ylipäätään.
ap
rokotetaan meillä kaikki, itse en ikinä jättäisi rokotusta ottamatta, ja vanhuksia suojelen eritoten. Vanhuus tekee hauraaksi.
siihen ei tule immuniteettia sairastamalla. Ainoastaan silloin voi niin olla, kun influenssavirukset ovat lähes samanlaiset.
Itse voisin harkita rokotusta lähinnä jossain erityistilanteessa, jossa mahdollinen sairastuminen olisi katastrofi.
erilainen ja siksi siihen ei vastustuskykyä? ja tajuattehan myös että se rokote on tehty aina siihen edelliseen influenssaan myöskin koska seuraavaan tuntemattomaan virukseen ei voi tehdä rokotetta.
Eli ihan sama otatko rokotteen vai ei, ei kuitenkaan suojaa siltä tulevalta influenssalta.
Niissä ei ole mitään kurjaa, mutta kokeile vaikka A-virus.
Ja viruksen jälkitaudit. Niitä koitan ehkäistä. Oma asiasi jos tykkäät saada vaikka keuhkokuumeen.
Kyllä mun 80v mummoni oli rokotettu