Muita jotka eivät saa nähdä lapsenlapsiaan?
Poikani erosi ja lapset jäi äidille. Lapsen äiti ei halua pitää mitään yhteyttä meidän puolen sukuun. Ero riitainen joten poikakaan ei näe lapsiaan
Tämä on suuri suru. Asutaan eri puolella maata ja emme siis voi sattumaltakaan törmätä toisiimme.
Aiemmin lasten äiti toimi jopa niin että antoi lähettämäni lahjat omina ostaminaan. Narahti tästä kun lapsi kertoi puhelimessa saaneensa x-lahjan äidiltään vaikka se oli minun ostamani.
Nyt en lähetä edes lahjoja kun ei mitään yhteyttä saa/voi pitää lapsiin.
Toivon että lapset jossain vaiheessa teini-iässä tai aikuisena kiinnostuvat ottamaan selvää isän puoleisesta suvustaan. En tiedä muistaako lapset enää minua tai isäänsä, erosta jo useampi vuosi ja lapset olivat alle kouluikäisiä vanhempien erotessa.
Kommentit (26)
Vierailija wrote:
kun lapset katsotaan automaattisesti kuuluvan äidille, isällä ei ole mitään oikeuksia lapsiinsa. Surullista.
Joo, meilläkään ei suvun isoäiti saa nähdä lapsenlapsiaan tai lapsenlapsenlapsiaan, surullista, mutta syynä ei ero vaan muut sotkut.
Mitä ihmettä te puhutte, että lapset katsottaisiin automaattisesti kuuluvan äidille??? Kyllä kuulkaa isillä on ihan yhtäläiset oikeudet lastensa huoltajuuteen. Ellei sitten ole esim. väkivaltainen isä kyseessä.
Niin,varmasti on sellaista myös. Mutta en enää kysele:)
Ei niitä väkisin voi nähdä. Pitää hyväksyä vaan tilanne.
Minä erosin lasteni isästä n. 15 vuotta sitten. Vasta nyt kun järjestin nuorimmalle ylioppilasjuhlat sain kuulla että isän suku oli minulle verisesti loukkaantunut eikä ollut sen takia pitänyt yhteyttä eron jälkeen. Olin hieman hämilläni, kun en ollut tullut edes ajatelleeksi että heidän olisi pitänyt pitää yhteyttä eron jälkeen. Mielenkiintoista kuitenkin ajatella, miten minua on siellä mietitty ja moitittu ja mykkäkoulua pidetty, vaikka minä en edes huomannut.
Sama juttu meillä, exä ei anna minun sukulaisiani tavata. Sairas paska.
Minäkään en ole tervetullut. Pari kertaa kävin ja koin siinäkin,että en ole tervetullut. Juhliin ei myöskään haluta.