Muita jotka eivät saa nähdä lapsenlapsiaan?
Poikani erosi ja lapset jäi äidille. Lapsen äiti ei halua pitää mitään yhteyttä meidän puolen sukuun. Ero riitainen joten poikakaan ei näe lapsiaan
Tämä on suuri suru. Asutaan eri puolella maata ja emme siis voi sattumaltakaan törmätä toisiimme.
Aiemmin lasten äiti toimi jopa niin että antoi lähettämäni lahjat omina ostaminaan. Narahti tästä kun lapsi kertoi puhelimessa saaneensa x-lahjan äidiltään vaikka se oli minun ostamani.
Nyt en lähetä edes lahjoja kun ei mitään yhteyttä saa/voi pitää lapsiin.
Toivon että lapset jossain vaiheessa teini-iässä tai aikuisena kiinnostuvat ottamaan selvää isän puoleisesta suvustaan. En tiedä muistaako lapset enää minua tai isäänsä, erosta jo useampi vuosi ja lapset olivat alle kouluikäisiä vanhempien erotessa.
Kommentit (26)
kun lapset katsotaan automaattisesti kuuluvan äidille, isällä ei ole mitään oikeuksia lapsiinsa. Surullista.
Joo, meilläkään ei suvun isoäiti saa nähdä lapsenlapsiaan tai lapsenlapsenlapsiaan, surullista, mutta syynä ei ero vaan muut sotkut.
Vai onko harrastanut insestiä? tämähän on lähes ainoa syy, miski oikeus ei antaisi tapaamisoikeuksia. Äikivaltaisuuskaan ei valitettavasti estä tapaamisoikeuksia.
Ymmärrän kyllä, että silloin ei isovanhemmillekaan tätä oikeutta suoda, koska te poikanne vanhempina antaisitte hänen todennäköisesti tavata lapsiaan, ja hän on sitten kai väkivaltainen, arvaamaton, alkoholisti ehkä?
Ymmärrän, että teillä on ikävä, mutta miksi ette ole jatkanut soittamista. JOs lapset ovat kouluikäisiä, he osaavat varmasti keskustella kanssanne ja voitte kertoa ikävästänne. Heillä on omat kännykät eikä äiti varmasti pysty niitä kontrolloimaan. Ei kannata äitiä syytellä, lapset kun puolustavat aina äitiään vaan ennemmin vain olosuhteita. Puhelinsuhdekin on parempi kuin ei mitään.
Meillä on niin, että mun veli erosi riitaisasti ja suutuspäissään ilmoitti ettei halua olla lapsensa kanssa tekemisissä eikä kukaan muukaan suvusta. No mä päätettiin ettei totella, joten ollaan pidetty yhteyttä suoraan.
Kuinka aikuiset voi olla niin pikkusieluisua, että laittavat omat lapset kärsimään.
pojan ex yritti tappaa poikani keittiöveitsellä.
Lisäksi pojan ex on psyykkisesti sairas. Äidin suku "kaappasi" lapset omikseen.
Poikani ei yksinkertaisesti jaksanut taistella oikeuksiensa puolesta. Lisäksi ex-puolisolla läheisiä suhteita rikollisjärjestöihin.
Meille on turvallisempaa toimia näin.
Meilläkin lähipiirissä tällainen tapaus, että äiti "ei anna" isän tavata lasta. Todellisuudessa lapsen isä on täysi juoppo, joka jatkuvasti on joko tehnyt ohareita (ei ole mennyt hakemaan lasta vaikka on luvannut) tai on mennyt paikalle kännissä.
Tämä isä ja äitinsä (eli siis lapsen mummo) kertoilevat kylillä kuinka hirveä tämä äiti on, kun ei anna isän eikä sukulaisten tavata lasta. No isä saisi mennä lapsen kotiin tapaamaan lasta milloin tahansa, kunhan olisi selvä! Ja ymmärrettävää lienee, ettei tuollaisen tuurijuopon kotiin voi tuota lasta laskea. Ja mitä mummoon tulee, niin ei ole kertaakaan pyytänyt tuota lasta luokseen tms. valittaa vaan selän takana ja olettaa kai, että lapsen äiti järjestäisi tapaamisen.
siinä yleensä on kunnon syyt jos äiti ei anna lapsen tavata isäänsä. Ja jos ei ole, niin lastaan rakastava isä taistelee oikeuksiensa puolesta. Ei uppoa minuun tällaiset tarinat, että isä olisi viaton uhri.
Ruikuttaa siitä pitkin kyliä.
Sujuvasti jättää kertomatta, että on aina kärsinyt mt-ongelmista, minutkin hylännyt lapsena ja häiriköinyt perhettäni mm. tekemällä suutuspäissään perättömiä viranomaisilmoituksia. Meillä käydessään penkoi kaikki kaapit, availi postit ja tunki jopa naapureihin.
Että nyt on sitten porttikielto "viattomalla" mummuparalla...
Ei uppoa minuunkaan tuo tarina. Ei todellakaan.
Suku ei voi kaapata mitään lasta, jos isä sen estää. Äiti ei voi toimia huoltajana lapsilleen, jos on yrittänyt murhata näiden isän keittiöveitsellä.
Ei mene läpi.
Jos oikeasti heistä välität ja rakastat, mitä ihmeen väliä sillä on KENELTÄ lahja on? Eikö ole hienoa, jos he kuitenkin saavat tarkoittamasi lahjan eikä se päädy roskiin?
Lähetä sitkeästi lahjoja, kortteja, kuvia ja kirjeitä aivan kuin asiat olisivat hyvin. Älä koskaan erehdy vahingossakaan esittämään katkeran mummon roolia tai arvostelemaan pienimmälläkään tavalla heidän äitiään.
Ei mene kauaaa, kun he ovat niin isoja, että vastaanottavat itse kirjeet ja alkavat niihin vastailla. Pystyvät jo itse soittamaan jne.
Jos kyse on tosiaan vain huolesta, ettet näe lapsenlapsia, sille on paljon tehtävissä kunhan unohdat omat kaunasi, ei ne ketään auta - lapsia kaikkein viimeksi.
että lasten isän puolelta kukaan ei ole enää kiinnostunut lapsista !
Ei mummo ei pappa,ei isoisovanhemmat.
Eroon loppui kaikki yhteydenpito.
Ilmeisesti vihaavat minua,vaikka ihan oli syytä erota.
Yhtään joulu- tai synttärikorttia saati lahjaa ei ole tullut.Ei mitään onnitteluja.
Itse kyllä ilomielin pitäisin yhteyksiä ja antaisin lapsia kylään sukulaisille.
tuli meille kuin omaan kotiinsa.
Makoili sängyllä lasten kanssa ja sitten oli penkomassa ja järjestämässä komeroita.
Vittu että vittumaista käytöstä
Mä päätin että annan lasteni hoitaa omat lapsensa. En änkeä.
En minäkään änkeä lapsenlapsia katsomaan. Jospa heillä kaikki hyvin ja voin rukoilla heille turvallista elämää. Miksi edes pyrkisin tapaamaan,eiväthän he ole mun lapsia.
Itsekäsmummi kirjoitti:
Tiedätkö mikä kellonaika ja päivämäärä on klo 12:56 | 5.2.2012? Se on tämän aloituksen päivämäärä. Mummi on jatkossa vähän tarkempi ettei nostele vanhoja ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäsmummi kirjoitti:
Tiedätkö mikä kellonaika ja päivämäärä on klo 12:56 | 5.2.2012? Se on tämän aloituksen päivämäärä. Mummi on jatkossa vähän tarkempi ettei nostele vanhoja ketjuja.
Minäpä en sinulta lupaa kysy mitä nostelen.
Toisen tyttären lapsia olen nähnyt. Toisen en. En änkeä,mutta aina kun olis mahdollista niin on huono hetki heille eli eivät suoraan sano Älä tule. En jatkossa enää kysele.
Vierailija kirjoitti:
Toisen tyttären lapsia olen nähnyt. Toisen en. En änkeä,mutta aina kun olis mahdollista niin on huono hetki heille eli eivät suoraan sano Älä tule. En jatkossa enää kysele.
Kuulostaa että tytölläsi ei ole kaikki hyvin. Omat tyttöni vasta alakoulussa mutta tuli mieleen. Kysyisin varmaan ihan suoraan että onko kaikki hyvin. Että ihmetyttää kun heille ei sovi tavata tai ei löydy muulloinkaan aikaa. Tulee ekana kuitenkin mieleen, että on ehkä enempi sen miehen halusta kysymys, ettei tavata tyttäresi sukulaisia ja mies eristää sen tyttösi toteuttamaan miehen unelmaelämää, mihin ei tytön läheiset mahdu. Jos, siis JOS, jotain tuollaista on, sitä tärkeämpää minusta olis ilmaista, että tytön asiat kiinnostaa ja että olet aina saatavilla.
poikasi ei näe lapsiaan? Silloinhan sinäkin näkisit lapsia aina kun ovat isällään.