Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä neuvolantäti

Vierailija
05.02.2012 |

Olen vkolla 37+ ja ärsyttää ihan suunnattomasti meidän "huono" neuvolantäti. Joka kerta sen pitää kaivaa jotain negatiivista esiin, vaikka ihan väkisin! Mun raskaus on menny hyvin, kaikki on olleet kohdillaan, silti sen pitää aina yrittää keksiä jotain.

Se on kauhean tarkka siitä mitä olen syönyt, se on sille ihan ykkösjuttu! Painoa mulle on tullut 11 kg, et ei mikään kamala määrä mun mielestä. Välillä kuulemma paino nousi liian hitaasti, välillä liian nopeasti.

Viimeks kun kävin, niin mitatessaan hemoglobiinia sanoi että näyttääpäs tämä veri aika laimealta, kyllä se varmasti nyt on huonontunut (oikeen etsimällä etsii vikoja), onneksi olikin vaan noussut! Painokaan ei ollut noussut liikaa, vain 175g vko :) Mutta pitihän sitä jotain keksiä: Ei ollutkaan enää varma vauvan asennosta, sanoi että luultavasti kääntynyt perätilaan, ja jouduinkin toiselle paikkakunnalle ultraan. Onneksi oli oikein päin.

Vaikea tässä selostaa sitä miltä tuntuu, että miten v**maiselta se akka tuntuu! Tekis mieli olla menemättä sinne ku saa jännittää taas että mikähän nyt on huonosti!

Tässä tämä sekava purkaukseni, onkohan muilla samanlaisia kokemuksia?!?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tajuu, miltä susta tuntuu.

Ja yksi asia, älä sano sitä tädiksi.

Vierailija
2/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulta, mulla on ollu hyvin samanlaiset tuntemukset oman terkkarin asenteesta.

Aina jotain jossain vikaa, kerrankin oli tarkistus käynti että katottiin vaan pelkät sydämensykkeet niin siinä samalla alko kyseleen jotain että kai syön myös d-vitamiinia ym. vaikka piti olla ihan normi käynti mutta näköjään ei luota muhun sen vertaa että kyllä otan sitä d:tä ja olen sen myös sanonut aikasemmin..

Melkein joka käynnin jälkeen sieltä lähtee vähän ´mieli maassa kun tuntuu ettei mitään osaa tehdä oikein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitisi jokaisesta asiasta, sanoin kyllä, että en jaksa kuunnella tuollaista kakkaa, mutta ei menny läpi, joten vaihdoin tädin :) sain seuraavan käynnin toselle tädille :) oli oikein ihana ja mukava ja kehui vaan miten hyvin kaikki oli mennyt (niinkuin olikin)

Vierailija
4/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähinnä vaan naurattaa mutta kyllähän se vitutti käydä kuuntelemassa mitä kaikkea olen taas tehnyt väärin.

Ensin epäili mun oksentavan tahallaan ja seuraavaksi painoa oli tulossa liikaa.

Loppuviikoilla ilmoitti etten varmaan voi synnyttää lastani alakautta koska vauva on niin iso ja tämän hän päätteli vatsani koosta mutta ei meinannut suostua laittamaan pyyntöä sairaalalle synnytystapa-arviointiin.

Lapsi muuten oli keskiarvoa pienempi ja mitään ongelmaa ei ollut :)

Yritä laskea toisesta korvasta pihalle ja eihän sulla enää kauaa mene kun vauva syntyy, onnea odotukseen.

Vierailija
5/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä ei ole muita "tätejä" saatavilla kuin tuo yksi, siis vaihtaminen ei onnistu :/ No, eipähän tarvitse enää monesti käydä! Jotenkin vaan niin ahdistaa, olo alkaa olla kypsä ja hermot kireällä. Olisi se kivaa kuulla edes joskus hyvää palautetta neuvolasta!

ap

Vierailija
6/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että hän on vain neuvolantäti.

Minulla on lähipiirissä ihmisiä, jotka nauttivat kaikenlaissa kurjuudessa märehtimisestä. He ihan hakemalla hakevat kaikenlaisia ikävyyksiä ongelmia, ja jollei niitä löydy niin sitten keksitään >:(

Suosikkiohjelmiaan ovat kaikki ihmisten kurjuuden käsittelyohjelmat, joita sitten tallennetaan digiboksiin ja näytetään kaikille vieraille kerta toisensa jälkeen.

Ja kauhistellaan kuinka joillakin on hirveitä vaikeuksia elämässään :(

Neuovolantäti ei sentään soita monta kertaa päivässä kertoakseen uhkakuviaan.

Vierailija
7/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä ei ole muita "tätejä" saatavilla kuin tuo yksi, siis vaihtaminen ei onnistu :/ No, eipähän tarvitse enää monesti käydä! Jotenkin vaan niin ahdistaa, olo alkaa olla kypsä ja hermot kireällä. Olisi se kivaa kuulla edes joskus hyvää palautetta neuvolasta!

ap

Vierailija
8/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että hän on vain neuvolantäti.

Minulla on lähipiirissä ihmisiä, jotka nauttivat kaikenlaissa kurjuudessa märehtimisestä. He ihan hakemalla hakevat kaikenlaisia ikävyyksiä ongelmia, ja jollei niitä löydy niin sitten keksitään >:(

Suosikkiohjelmiaan ovat kaikki ihmisten kurjuuden käsittelyohjelmat, joita sitten tallennetaan digiboksiin ja näytetään kaikille vieraille kerta toisensa jälkeen.

Ja kauhistellaan kuinka joillakin on hirveitä vaikeuksia elämässään :(

Neuovolantäti ei sentään soita monta kertaa päivässä kertoakseen uhkakuviaan.

mulla on kans sellanen anoppi joka aina märehtii muiden ongelmilla, ja kertoo ehkä sellastakin mikä ei meille kuulu, ties mitä juttua sit meistä levittää..

onneks ei sentään soita päivittäin, tai en vastais jos soittelis..

Vierailija
9/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä olet niin positiivinen henkilö. Kaikki on raskaudessa mennyt tosi hyvin ja joka kerta täällä käydessä jää tunne, että vikaan on taas menty. Mutta onneksi tähän alkaa jo tottua.

Vierailija
11/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi antaa kirjallisesti ja nimettömänkin. Voi olla ettei th tuota piirrettä (pohtii ääneen) ole huomannut ja oppisi pitämään mölyt mahassa.

Vierailija
12/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä olet niin positiivinen henkilö. Kaikki on raskaudessa mennyt tosi hyvin ja joka kerta täällä käydessä jää tunne, että vikaan on taas menty. Mutta onneksi tähän alkaa jo tottua.

eikä jokaisen kohdalla voi mennä kirjan mukaan :) jokainen raskaus on erilainen, jospa hänkin sen ymmärtäisi :)

Vierailija
13/22 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon monta kertaa meinannu sanoa sille suoraan että onko pakko aina kaikki negatiiviset asiat etsiä joka asiasta.. mutta aina se jää kuitenki sanomatta. Ehkä helpointa olis antaa palautetta vaikka kirjallisena, meillä esim neuvolassa laatikko mihin voi jättää palautetta

(en ole ap)

onko teillä ap joku palaute laatikko? jätä sinne viesti jos et kehtaa sanoa suoraan

Vierailija
14/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekkin raskaana. Kävin neuvolassa ja se neuvolantäti on aina mua vastaan. Kerran sanoin sille että oon ihan terve ja hyvä kuntoinen ja että sen ei tartte olla mua vastaan. Sitten se neuvolantäti vaihtui en tiiä miksi mutta kait sillä meni hermot mun kanssa :D (Kannattaa sanoa mitä ajattelet siitä ihan suoraan) Ainakin se auttoi.

Vierailija
15/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suaraan mitä ajattelet.

Tosin se laittaa sen kyllä hormoonien piikkiin.

Miksi kutsut sitä tädiksi? Eihän se sun täti oo.

Ja sori purkaukseni, mutta teen kaikille valittajille näin. Paha mieli tarttuu.

Vierailija
16/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se neuvola ole pakollinen.Turhan narinaa sullakin pikkujutuista.Ole tyytyväinen,että meillä neuvola ja ,että joku vielä haluaa olla neuvolassa töissä.Varaa aika yksityiselle niin saat haluamaasi palvelua.

Hohhoijaa,ei jaksa näitä nykyajan kitiseviä äitejä,kun MIKÄÄN ei kelpaa...

Vierailija
17/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain esikoiseni ja soitin neuvolaan ilmoittaakseni tästä, totesi vauvan painon kuultuaan : niin pieni.

Vierailija
18/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iNo missäs meinaat sen vauvan kaa käydä?

]

olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä ei ole muita "tätejä" saatavilla kuin tuo yksi, siis vaihtaminen ei onnistu :/ No, eipähän tarvitse enää monesti käydä! Jotenkin vaan niin ahdistaa, olo alkaa olla kypsä ja hermot kireällä. Olisi se kivaa kuulla edes joskus hyvää palautetta neuvolasta! ap

on ainakin eri terkkarit vauvoille/lapsille, äitiysneuvolalla on oma terkkarinsa...

Vierailija
19/22 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pitäisi osata tukea äitiyttä, vanhemmuutta ja perheiden elämää. Kuulostaa siltä, että sinun terveydenhoitajallasi on unohtunut oman tehtävänsä ydinasiat. Anna suoraan palautetta, jotta hän osaisi tehdä työtään paremmin.

Vierailija
20/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kitisevistä äideistä joille mikään ei kelpaa vaan kitisevästä neuvolanTÄDISTÄ joka saa henkilökohtaisia kiksejä uhkakuvien maalailusta ja pelottelusta kieroutuneella narsistipersoonallaan. Äitien ei tarvitse todellakaan sietää ensimmäistäkään epäammattimaista pikkupätemisen tunteesta riippuvaista duunaria kun kyse on oman lapsen tekemisestä ja kasvattamisesta. Näin se nyt vaan on.