Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minulla jonkinlainen syömishäiriö?

Vierailija
05.02.2012 |

Päivän aikana saatan syödä vain esim. mysliä yhden kipollisen, pari mandariiniä ja illalla karkkia.

Jatkuvasti on huono olo ja tiedän tiedän, että se johtuu juurikin siitä etten syö kunnolla, mutta en vaan voi syödä lämmintä ruokaa. Ajatuskin siitä, että söisin sitä kuvottaa ja oksettaa. Vaaleaa leipää hyi en voi enää ollenkaan syödä sekin kuvottaa, mutta ruisleipä menee hyvin alas.

Tällä viikolla söin yhtenä päivänä vähän lämmintä ruokaa, kun väkisin yritin.

Teetä juon noin 3-6 kuppia päivässä ja vettä siihen lisäksi. Saatan syödä viikon aikana jopa 5päivänä karkkia tai suklaata pahimpina päivinä syön vain sen karkkipussin enkä muuta, kun ei maistu.

Paino on tällä viikolla tippunut n. 2kiloa ja katsoin äsken painoindeksin niin oli 18,5 joka on vielä normaalipaino, mutta jo 18,49 on normaalia alhaisempi paino.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä että sinulla on jonkinasteinen syömishäiriö. Tai sairaalloinen suhtautuminen ruokaan. Opettelin nuorena tavan hakea makeasta lohtua ja vuosikausia söin ruokaa vähän ja karkkia paljon. Ruoka yökötti eikä sitä tehnyt mieli (jostain kumman syystä). Sitten hoksasin yks päivä mistä on kyse ja kun aloin purkaa tuntojani ja syitä siihen, miksi opettelin hakemaan makeasta lohtua, karkin syönnin tarve vähentyi ja ruoka alkoi maittamaan. Kannattaa ennemminkin tutkiskella sitä, mistä karkinsyöntisi johtuu kuin sitä, että miksi ruoka yököttää.

Runsas karkinsyöminen on yleensä lohdun hakemista. Se tyydyttää alkukantaisia himoja ja tarpeita koska jo aikojen alussa makea on kiehtonut ihmistä. Luonnollisestikin se on lapsistakin hyvää ensimaistamalla.

Tuolla ruokavaliolla laihdut ehkä hetkellisesti, mutta se ei suinkaan ole läskiä mikä lähtee (osa varmaan kyllä on sitäkin). Päivä päivältä tunnet itsesi väsyneemmäksi, kiukkuisemmaksi ja ärtyisämmäksi ja kaikki johtuu siitä, että et syö kunnolla oikeaa ruokaa. Elimistösi alkaa reagoida huonoon ruokavalioon ja jatkuvaan sokerinsaantiin.

Vierailija
2/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee fetasalaattia, broilerisalaattia, syö myslin kanssa marjoja, juo täysmehuja tai purista niitä itse, tee smoothie-juomia hedelmistä, syö raejuustoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö lämmintä ruokaa usein. En jaksa kokata. Sitten kaupassa alkaa ällöttämään kun katsoo liha- ja kalatuotteita, vaikka laitettua ruokaa syönkin (vieraillessa), myöskin lihaa. Hedelmät menevät kyllä ostoskoriin, ja suusta alas. Ja mysli. Ja ruisleipä. Maidot, mehut... kahvi, tee. Mutta ei vaalea leipä. En koe saavani normaalista ruoasta mitenkään erityisen hyvää oloa verrattuna nykyiseen ruokavalioon, ja siihen vaivaan nähden mikä ruoanlaittoon vaaditaan. On ollut aikoja jolloin olen syönytkin kunnolla ja ihan yhtä helpostiärsyyntyvä olin kuin muutenkin.

Ihminen pärjää vähällä ja ihmiset tänäkin päivänä pärjäävät jossain vähemmällä kuin mitä yksikään meistä. Salaliittoteoreetikko minussa sanoo että ruoan tyrkyttäminen ja vähäisen syönnin paheksuminen ovat vain ruokateollisuuden tapa syyllistää ihmistä, ja yrittää tehdä hänestä kiltti kuluttaja ja syöppö. Planeetta olisi parempi paikka jos ihmiset söisivät vähemmän. Hoikkuuden ihannointi on oikein. Ruoantuotanto ei ole ympäristöystävällistä.

Itse olin kaulaa myöten täynnä miten joskus sai kuullaa arvauksia että onko minulla syömishäiriö... vittu, kaikki muut syö enemmän kuin tarvii! Eikä ne saatana tajua sitä :(