Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sukupuolisensitiivisesti kasvattavat kutsuvat teininsä tyttö/poikaystävää?

Vierailija
04.02.2012 |

onko se niinku Parisuhdekaveri, Kimppakaveri, Kumppani???? Kun kerta tyttöystäväksi tai poikaystäväksi ei saa sanoa, kun HUI kamala, siinä on se tyttö ja poika sana..

"Meidän Kivellä on nyt suhdeystävä!"

"Tuli on nyt eronnut siitä sen 'enemmän kuin ystäviä' -kaveristaan.."

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko täällä ketään sukupuolisensitiivisesti lastaan kasvattavaa paikalla? muakin kiinnostais :D mun mieletä ihan höpöhöpö touhua koko juttu :D

Vierailija
2/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se o lähisuhdekas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nyt voi tulla vastaamaan ku tää onkin oikeesti asia mitä ne ei koskaan oo tullu pohtineeks

Vierailija
4/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan!

Vierailija
5/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan "se toinen sukupuolineutraali"

Vierailija
6/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi korrektia muidenkin kohdalla.

Vierailija
7/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät enää seurustele kaverinsa kanssa.

meillä pohojosessa aina sanotaan kaveriksi tyttö ja poikaystävää ja sittne kun joku puhuu pelkästä kaverista niin ei tajuta eroa.

Vierailija
8/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen esittelee sukulaisille?

"tässä on Aaro, me pannaan yhes.." Noinko se sit pitäis sanoa jotta kävis ilmi että ne on muutakin kun vain kavereita?

Entä ku kaks sukupuolisensitiivisesti kasvatettua menee naimisiin, onkohan vanhemmille järkytys kun toinen pukeutuu mekkoon ja toinen suoriin housuihin? Vai saakohan se toinen (eli miksihän sitä pitäis kutsua ku morsian on varmaan väärä sana..?) edes käyttää mekkoa?

Vierailija
9/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi menee muiden lapsien joukkoon, esim. päiväkotiin - puhumattakaan koulusta.

Lapset eivät kunnioita mitään tollasia sopimuksia, ne kysyvät suoraan, että ookko tyttö vai poika ja jos joku parka ei itse sitä tiedä, niin lapset kyllä osaavat sen selvittää - "hei, mä tiedän, katotaan onko sulla pimppi vai pippeli!".

Sukupuolineutraali kasvatus ei ole lapsen parhaaksi, siinä ainoastaan tuetaan vanhempien valitsemaa ideologiaa, jonka vanhemmat ovat valinneet omien traumojensa perusteella. Kukaan, jonka itsetunto on kohdallaan, eikä ole ongelmia oman sukupuolensa suhteen, ei ala tosta vaan, ihan huvikseen kasvattamaan lastaan sukupuolineuraalisti.

Eli sukupuolineutraalisti lastaan kasvattavat ovat traumaattisia, täysin hukassa olevia aikuisia, jotka toiminnallaan jatkavat omaa traumaansa viattomassa lapsiparassaan.

Vierailija
10/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi menee muiden lapsien joukkoon, esim. päiväkotiin - puhumattakaan koulusta.

Lapset eivät kunnioita mitään tollasia sopimuksia, ne kysyvät suoraan, että ookko tyttö vai poika ja jos joku parka ei itse sitä tiedä, niin lapset kyllä osaavat sen selvittää - "hei, mä tiedän, katotaan onko sulla pimppi vai pippeli!".

Sukupuolineutraali kasvatus ei ole lapsen parhaaksi, siinä ainoastaan tuetaan vanhempien valitsemaa ideologiaa, jonka vanhemmat ovat valinneet omien traumojensa perusteella. Kukaan, jonka itsetunto on kohdallaan, eikä ole ongelmia oman sukupuolensa suhteen, ei ala tosta vaan, ihan huvikseen kasvattamaan lastaan sukupuolineuraalisti.

Eli sukupuolineutraalisti lastaan kasvattavat ovat traumaattisia, täysin hukassa olevia aikuisia, jotka toiminnallaan jatkavat omaa traumaansa viattomassa lapsiparassaan.

Vierailija
11/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isolta voisi kysyä jo omaakin mielipidettä.

Eivätkä kaikki edes tykkää, että esitellään sukulaisille "tässä on meidän Nico-Petterin tyttöystävä".

Vierailija
13/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta miten olis Seurustelukumppani? "Meidän Kivi on alkanu seurustella,samalla luokalla ovat tän Pyryn kanssa"

Tää sukupuolisensitiivisyys ei (välttämättä) oo ihan niin höpöhöpöä kun "sukupuolineutraali" kasvatusmalli jossa lapsen sukupuolta ei kerrota kenellekään.. vrt jo legendan aseman saavuttanut juttu Ruun perheestä,jossa vanhemmat olivat kai Kettu ja Susi.

OT,mielestäni on siis erittäin ok antaa tytöille autoja ja pojille nukkeja,mutta jotain on pahasti pielessä siinä vaiheessa kun lapsen aloittaessa koulun opettajalle ei haluta kertoa kummalle puolelle lapsi tulisi uimahallin pukuhuoneessa ohjata..

Vierailija
14/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin suomalaista hapatusta että.

t: tynnyrissä kasvanut ulkosuomalainen

Vierailija
15/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mut on toiki dorkaa että tyttöystävä esitellään normi kaveria jollekin..

Ja joo, teini on niin iso että siltä voi kysyä, mutta ne aikuiset/vanhemmat jotka kasvattaa lapsensa sukupuolineutraalisti, eihän ne halua että ku lapsesta tulee teini, koko se kasvatus on valunu hukkaan? vai onko se niille vanhemmille ihan ok, kelaako ne et "no ei tää mitään haittaa, ainaki mä yritin!" vai mitä ihmettä?? Ne jaksaa selittää et me annetaan vaan vapaus valita, mut onko se oikeesti ok, jos lapsi sanoo et mä haluun olla tyttö, mä OLEN tyttö, ja mun kaverit on kans, ja autot on poikien juttu.

Kokeeko ne vanhemmat sit epäonnistuneensa?

Vierailija
16/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalimassa voi välttyä. PISTE. olis jotenki perverssiä jos kaikki sukupuoleen ja ikään katsomatta olis uimahallissa samassa pukkarissa, koska ovat ihmisiä. Eikä naisia tai miehiä ja tyttöjä/poikia.

Evoluutio on luonut kaksi sukupuolta. Miksi ne pitää yrittää hävittää??

Vierailija
17/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, jotka kieltävät kaikki sukupuoleen viittaavat ilmaisut ym. ole aika häviävän pieni vähemmistö. Enemmistö lienee niitä, jotka pyrkivät mahdollisimman tasapuoliseen ja kenenkään ihmisyyttä tai mahdollisuuksia rajoittamattomaan vanhemmuuteen.

Vierailija
18/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä kutsuttaisiin, kun tää höpöhöpöjuttu alko vasta joku vuosi sitten. Nää ekat "Ruut" menee vasta kouluun :)

Vierailija
19/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet lapsesi kaatuneen kaverin itkevän jääkiekkokaukalossa sinisessä haalarissa ja mustassa pipossa, niin oletat automaattisesti, että siinä on poika? Ja kohtelet ronskisti vain siksi, että oma oletuksesi on, että maila kädessä jäällä verta vuotava on poika ja pojat eivät itke?

Eli toimit sukupuoliperustaisesti asiassa, jossa sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä.

Vierailija
20/39 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä näin oletat? Ajatteletko itse niin että vain tytöillä on oikeus itkeä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi