Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paistovalmiit patongit usein homeessa?

Vierailija
04.02.2012 |

Päiväys patongissa 10.3. ja hometäplä.

Jotenkin tuntuu, että ostotiheyteen nähden on usein ollut homeita. Onko tavallistakin?

(Ja joo, ei ole yhtä hyviä kuin itse leivotut.)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut mullakin kerran homeessa vaikka päiväystä oli jäljellä. Tosin sitten on ainakin 10 kertaa kun ei ole ollut.

Vierailija
2/13 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen luullut että meillä vaan huono tsäkä, mutta jos muutkin on huomannut niin, kyllä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne pitääkin suureen ääneen palauttaa kauppaan ja itkeä, että meni synttäriaamianen ihan pilalle, ja koko perhellä on traumat. Kokemuksesta voin kertoa, että ainakin fazer korvaa reilusti ;)

Vierailija
4/13 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa jo ostaessaan, ettei ole homeessa.

Tietenkin homeisen tuotteen voi aina palauttaa mutta varsin ikävää siinä vaiheessa kun on laittamassa patonkia uuniin.

Saumauksista johtuu se homeisuus. Sauma ei ole täysin tiivis...

Vierailija
5/13 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkkyä. Suojakaasut ovat luultavasti karanneet paketeista, ei niitä vihreitä homeläiskiä kai muuten pitäisi tulla? Tosin Tuusulan Jokelan k-kaupassa myytiin ainakin aikaisemmin niitä myös vanhoilla päiväyksillä joten silloin ei kai ole ihmekään!

Vierailija
6/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sekä Fazerin paistovalmiita patonkeja useampikin homeessa jopa kaks viikkoa ennen päivämäärää, ja samaten pirkan patonkeja. Eikä riipu iitä et onko monivilja vai yrtti vai vehnä. Kaikki ne samanlailla homehtuu. Molemmille oon laittanut netin kautta palautetta ja tarvittaessa laittanut mukaan valokuvankin ja molemmat ovat korvanneet. Fazer tuotteilla ja kesko pienellä etusetelillä.

Ja mä kyllä kyttään päiväykset kaupassa ja koitan et on tiivis paketti ja muutenkin katon et on ok, koska monessa kaupassa on homeisia myynnissä kun ei niitä siellä kukaan ehdo kattelemaan. Mutta pääasiassa on ollut hyviä, ja meillä niitä käytetään aika paljon juur helppouden takia, ja on vasta paistettu leipä parempaa kun neljä viis päiväää pussissa kotona ollut.

Vierailija
7/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olemme tyytyväisinä ahmineet ne homeisetkin...

Vierailija
8/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kerran ollut homeessa

Vierailija
9/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ehkä 10 kertaa elämässäni?)

ja joskus muita.

en oo koskaan huomannut missään hometta.. :O

Vierailija
10/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepasta yleensä ostan.

Vierailija
11/13 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole valmistajan vika tuo home. Arvioisin, että johtuu säilytyslämpötilasta tai lämpötilojen vaihtelusta. Jos siis lämpötilat vaihtelevat siten, että tulee kosteutta, leipä alkaa homehtua vaikka päiväystä olisikin jäljellä.

Meillä kaupassa alkoi nuo esipaistetut homehtua, kun kesällä oli aivan sairaat helteet. Silloin myymälässäkin oli reilusti yli 20 astetta (meidän myymälässä oli niin kuuma, että suklaatkin suli hyllyyn).

Eli veikkaan, että kotona säilytyspaikka on pari astetta lämpimämpi kuin kaupassa ja jos säilyttää patonkeja pitkään kotona, ne homehtuvat.

Vierailija
12/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin patongit, vaikka vuosien varrella olen varmaan sata kertaa niitä ostanut. Laitoin netissä reklamaatiota Fazerille, vastasivat nopeasti ja asiallisesti.

Vierailija
13/13 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen puolen vuoden sisällä olen ostanut paistovalmiita patonkeja kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla on ollut hometta, vaikka eivät olleet mitenkään vanhoja. Toinen oli Pirkka ja toista en muista, oisko sit ollut Fazer.

Eipä tarvi enää ostella. Oksettaa ajatella, että hometta voi jo olla, vaikkei se vielä näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän