Haluatko ottaa Jeesuksen vastaan ja pelastua?
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Joh. 3:16
Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
Room. 10:9
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
Ef. 2:8-9
Kommentit (35)
on mahdollista vain Pyhän Hengen johdossa. Henki avaa kirjoitukset.
Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
Raamatun syvällinen ymmärtäminen on mahdollista vain Pyhän Hengen johdossa. Henki avaa kirjoitukset.
pelkään sitä kuitenkin tekeväni. :( Mutta eikö tunnu pelottavalta ja tosi vanhanaikaiselta, että sitä "ainoaa oikeaa uskoa" voi tunnustaa vain uskomalla sokeasti sellaista, mistä ei mitään tajua? Että sokeasti uskomalla voi lopulta alkaakin tajuta sitä, mitä uskoo?
Kristinuskoon kuuluu kuitenkin sellainen "lakihenkisyys", sori en tiedä parempaa termiä. Mutta että on rikoksia (syntiä) ja rangaistuksia, pelastuksia ja armahduksia, eikä mikään perustu tekoihin tai oikeudenmukaisuuteen vaan armoon, jota myönnetään omasta ajattelusta irrottautuville ja sokeasti uskoville. Mutta rinnastuksena vaikkapa maalliseen lakiin niin tuollainen kaoottinen oikeusjärjestelmä olisi julma ja ihmisoikeuksia rikkova.
Lisäksi olisi ihan kamalaa uskoa perisyntiin. Siis että on jonkun kaamean kirouksen riivaama esi-isien tekojen vuoksi, eikä siitä kauheudesta voi mitenkään omin avuin edes yrittää loitommas. Todella masentavaa ja lamauttavaa. :( Oikeastiko te uskotte, että pieni vastasyntynyt on jotenkin perisynnin riivaama?
Raamatun syvällinen ymmärtäminen on mahdollista vain Pyhän Hengen johdossa. Henki avaa kirjoitukset.
ensin uskoa sokeasti Jeesukseen, jotta voi pelastautua joltakin sellaiselta, mitä voi alkaa ymmärtää vasta kun uskoo?
Laittaa ihan oman kohda tällä Vauva-palstalla. Ei näitä oikein enää jaksaisi.
Minä oleen peräänantamaton mies, joten en halua jesseäkään sinne :D
ensin uskoa sokeasti Jeesukseen, jotta voi pelastautua joltakin sellaiselta, mitä voi alkaa ymmärtää vasta kun uskoo?
Luuk. 24:45: Hän (Jeesus) avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.
2. Tim 1:9: Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti
Ef. 1:4-5: Jo ennen maailman luomista Hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina
Room. 2:4: Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen?
Joh. 6:44: Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä.
Room. 9:16: Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
Room 9:18: Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
Joh. 6:29: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Fil. 1:29: Teille on suotu se armo, että saatte uskoa Kristukseen
Ef. 2:8-9: Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
Voisiko näille jesse-avauksille Laittaa ihan oman kohda tällä Vauva-palstalla. Ei näitä oikein enää jaksaisi.
"Hihhuli" lähtee nyt saunaan ja pitää pikku paussin :)) Sinäkin saat levätä julistukselta.
Mut voisiko ajatella ettet klikkaisi niitä avauksia jotka ärsyttää? Mä en esim. klikkaisi sellasta jossa lukee jotain alapää/pissajuttuja :D
Anyway! Heippa taas!
koska huomenna harrastan syntistä SEKSIÄ varatun miehen kanssa.
Luuk. 24:45: Hän (Jeesus) avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.2. Tim 1:9: Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti
Ef. 1:4-5: Jo ennen maailman luomista Hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina
Room. 2:4: Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen?
Joh. 6:44: Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä.
Room. 9:16: Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
Room 9:18: Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
Joh. 6:29: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Fil. 1:29: Teille on suotu se armo, että saatte uskoa Kristukseen
Ef. 2:8-9: Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
kiitos vaivannäöstä, mutta haen ennemminkin keskustelua kuin raamatunkohtia. Kun ei ne raamatunkohdat aukea ilman sitä oikeaa henkeä, niin ei niihin voi meidän "hengettömien" kanssa keskustellessa vedota. :) Jos siis haluat uskostasi puhua ja saada "uskottomat" kiinnostumaan aiheesta puhumiseen, niin uskoisin yleistajuisemmalla jutulla saavan enemmän tartuntapintaa. :)
tai vaikka Harry Potterista. Jos ei usko, raamattu ei ole kuin kirja muiden joukossa sanomineen. Sen kohtien laittaminen on se ja sama.
Sitäpaitsi valitsemalla löydämme Raamatusta kaikkea, jonka takia emme halua uskoa. Esimerkiksi mooseksen kirjoissa on lähinnä saastaisuutta ja Jumalan julmuuden korostamista.
helvetti ja taivas ovat olemassa , ne eivät ole fiktiota vaan täyttä faktaa.
etteivät ole.
Laittaa ihan oman kohda tällä Vauva-palstalla. Ei näitä oikein enää jaksaisi.
osa ei, nämä ovat niille jotka etsivät ,sillä etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!
pelkään sitä kuitenkin tekeväni. :( Mutta eikö tunnu pelottavalta ja tosi vanhanaikaiselta, että sitä "ainoaa oikeaa uskoa" voi tunnustaa vain uskomalla sokeasti sellaista, mistä ei mitään tajua? Että sokeasti uskomalla voi lopulta alkaakin tajuta sitä, mitä uskoo?Kristinuskoon kuuluu kuitenkin sellainen "lakihenkisyys", sori en tiedä parempaa termiä. Mutta että on rikoksia (syntiä) ja rangaistuksia, pelastuksia ja armahduksia, eikä mikään perustu tekoihin tai oikeudenmukaisuuteen vaan armoon, jota myönnetään omasta ajattelusta irrottautuville ja sokeasti uskoville. Mutta rinnastuksena vaikkapa maalliseen lakiin niin tuollainen kaoottinen oikeusjärjestelmä olisi julma ja ihmisoikeuksia rikkova.
Lisäksi olisi ihan kamalaa uskoa perisyntiin. Siis että on jonkun kaamean kirouksen riivaama esi-isien tekojen vuoksi, eikä siitä kauheudesta voi mitenkään omin avuin edes yrittää loitommas. Todella masentavaa ja lamauttavaa. :( Oikeastiko te uskotte, että pieni vastasyntynyt on jotenkin perisynnin riivaama?
sillä kakki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta tehköön niin kuin tahtoo.
pelkään sitä kuitenkin tekeväni. :( Mutta eikö tunnu pelottavalta ja tosi vanhanaikaiselta, että sitä "ainoaa oikeaa uskoa" voi tunnustaa vain uskomalla sokeasti sellaista, mistä ei mitään tajua? Että sokeasti uskomalla voi lopulta alkaakin tajuta sitä, mitä uskoo?Kristinuskoon kuuluu kuitenkin sellainen "lakihenkisyys", sori en tiedä parempaa termiä. Mutta että on rikoksia (syntiä) ja rangaistuksia, pelastuksia ja armahduksia, eikä mikään perustu tekoihin tai oikeudenmukaisuuteen vaan armoon, jota myönnetään omasta ajattelusta irrottautuville ja sokeasti uskoville. Mutta rinnastuksena vaikkapa maalliseen lakiin niin tuollainen kaoottinen oikeusjärjestelmä olisi julma ja ihmisoikeuksia rikkova.
En todellakaan ajattele 6kk ikäistäni minään syntisenä. Ihana maailna kultaisin heppu hän on.
Kun Jumala kutsuu, niin Pyhä Henki tekee työtä ihmisen sydämessä. toisin sanoen ihmistä alkaa kiinnostaa uskonasiat ja sitten hän saa sanoa joko juu tai ei tuntiessaan Jumalan kutsua.
Mä sanoin Juu ja tunsin miten Pyhä Henki tuli sydämeeni. Pyhän Hengen kosketus on hoitavaa, lämmintä ja niin hyvää ja rakastavaa.
Tunnen usein Pyhän Hengen kosketusta. Jos en kokisi suhdetta Jeesukseen Kristukseen ja Isään eläväksi, niin ei se olisi mulle ainakaan napannut. Erosin kirkostakin kun mua ei pelkät muotomenot kiinnostaneet. Vapaan suunnan seurakunnassa saatoin TUNTEA Jumalan läsnäolon. Se oli mielenkiintoista. Tosin Jumala kutsui mua vähintään yhtäpaljon silloin kun olin kotosallakin.
etteivät ole.