Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää kun anoppi ja anopin tytär olettaa että

Vierailija
04.02.2012 |

annan minun lapseni pieneksi menneet vaatteet anopin tyttären lapselle! no en anna! ei tulisi mieleenkään antaa uudenveroista reimatec-haalaria tai muita laadukkaita sisävaatteita ilmaiseksi hänelle! mieluummin myyn ja saan niistä pientä rahaa, että voin taas ostaa seuraavan koon vaatteita.

olen väsynyt kuulemaan vihjailuta jotka on usein kehuihin verhoiltu, tyyliin ihastellaan tyttöni ihanaa mekkoa ja samassa puhutaan kuinka ennen aina vaatteet annettiin sukulaiselta toiselle.

joskus olen tarjoutunut myymään jotain vaatetta, ei osta, liian kallista. ostaa mieluummin kirpparilta 90-luvun vaatteita kun halvalla saa.

kiitos että sain purkautua!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa en kysynyt. Joskus myin kirpparilla ja sain ihan hyvin rahaa niistä, mutta kun olen liian laiska, enkä oikeasti viihdy kirppareilla.

Nykyään annan pienet vaatteet, luistimet yms. kummitätini kautta hänen toiselle kummilapselleen. Sinne on kiva antaa vaatetta, kun kuulee, että vaatteet ovat tulleet hyvään käyttöön. Mulla on aika korkea laatutaso sen suhteen, mitä annan, eli kaikki vaatteet ovat oikeasti käyttökuntoisia meiltä lähteissään.

Vierailija
22/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa en kysynyt. Joskus myin kirpparilla ja sain ihan hyvin rahaa niistä, mutta kun olen liian laiska, enkä oikeasti viihdy kirppareilla. Nykyään annan pienet vaatteet, luistimet yms. kummitätini kautta hänen toiselle kummilapselleen. Sinne on kiva antaa vaatetta, kun kuulee, että vaatteet ovat tulleet hyvään käyttöön. Mulla on aika korkea laatutaso sen suhteen, mitä annan, eli kaikki vaatteet ovat oikeasti käyttökuntoisia meiltä lähteissään.

että mitään en pyydä tavaroista. Kummitätini yleensä antaa kympin tai jotain pientä pojalleni kiitokseksi tavaroista, ja kummilapsen perheeltä tulee meille joulukortti, vaikka emme ole edes tavanneet koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä ekana tosiaan sanoisin että olin ajatellut kyllä myydä.

Vierailija
24/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman tyyppistä kolhoositoimintaa. Pahimmillaan meni siihen ettet verhoja vaihtanut ilman kanalauman kälätystä asiasta.

Onneksi nykyään saa olla rauhassa.

Vierailija
25/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisiahan ne ovat, ja sitä korostavat. Mutta annas kun tulee sanomista, niin silloin on valtava jyrkänne 'sukujen' välillä. TAsan juuri niin kuin anopille milloinkin sattuu sopimaan! Pitäköön kälyisen sukunsa.

-en ole ap-

sukulaisiasi. Avioliiton kautta.

Minusta on erikoista jos on varaa ostaa vaatteita, joista saa kunnon hinnan käytettyinä, mutta sukulaiselle antaminen edes "lainaan" ei sovi.

Etenkin vauvan vaatteet kestävät yleensä useamman vauvan, varsinkin ns. hienommat jutut kuten juhlavaatteet ja talviromppeet. Rahan ja ympäristön kannalta olisi aika fiksua lainata tuollaiset jutut sukulaisille saman tien, jos tulevat käyttöön.

Kommunikaatiosta tässä kai on perimmiltään kyse, odotukset ja tavat ovat erilaisia. Puhu ap suoraan "anoppisi tyttären" (eli lapsesi tädin) kanssa asiat selviksi, kerro, mitä juttuja haluat säästää itselläsi, mitä ajattelit myydä, ja mitä antaa heille omaksi tai lainaan.

Vierailija
26/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajua noista vaatteista nipottamista, joista saa kirppiksillä ehkä sen euron tai kaksi... Kamoon, miksi niistä pitää pyytää mitään ystäviltä tai sukulaisilta? Eri asia on tottakai kaikki sellainen, millä oikeasti rupeaa olemaan kymppienkin jälleenmyyntiarvo. Mutta hei, onko budjetti vähän liian tiukalla jos pitää ruveta eurosta kitisemään?

Eihän tästä kitistä euroista.

Tiedätkö miten paljon saa käytetyistä lastenvaatteista huutonetissä? Se ei ole mitään nappikauppaa.

Myymällä talvihaalarin ja asusteet rahoittaa helposti seuraavan sesongin talvihaalarin.

Eli minusta tässä on turhaa alkaa moittimaan ap:tä.

Ymmärrän että ei kiinosta kierrättää perheessä, etenkin jos vihjailu on tuollaista.

Ap:n kannattaa varmaan tehdä kanta selväksi jossain muussa keskusteluyhteydessä. Ystävällisesti mutta jämptisti.

Vierailija
27/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuljettanut toooodella paljon lastenvaatteita uffeen ja antanut tietyille sukulaisille. Mutta jos joku alkaisi olettamaan, että multa saa vaatteita ilmatteeksi ja vielä alkaa niitä kerjäämään, niin en kyllä antaisi.

Ja jos anoppi olis teitä sponssannut vaatteiden ostossa, niin jotenkin ymmärtäisin, mutta jos ei mitään ole tippunut, niin ei toivoakaan mistään lahjuksista.

Vierailija
28/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimittäin osallistuu lapsen elatukseen, on miehellä oikeus sanoa, mitä ostamillaan tavaroilla tehdään.

oikeasti se, mihin pieneksi jääneet vaatteet menee ja mistä uudet vaatteet ilmestyy lapsen vaatekaappiin niin mä näytän teille kaappihomon.

Vierailija
29/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten on luonnollista, että minäkin sitten vuorostani annan vaatteita eteenpäin. Lahjaksikin tulee jonkin verran vaatetta. Totta kai jotain ostan itsekin. Mutta kierrätykseen kun laitan, niin en katso, että mistä ja keneltä mikäkin on tullut, vaan valkkaan sieltä käyttökelpoisia annettavaksi sekä miehen sukulaisille että omille sukulaisilleni.

Vierailija
30/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ns. kirpparihinnoilla - eli sisävaatteet 1-2 eur/kpl. Säästää multa vaivan hinnoitella ja viedä ne kirpparille.

Vierailija
31/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ehkä on jos kukaan ei oleta saavansa ilmaiseksi mitään (ellei tietysti ole itse antanut ko. henkilölle).

Voisin kuvitella että vaatteet menis sukulaisille sopuhintaan, eli halvemmalla kun ehkä muuten myisin. Mutta ilmaiseksi minäkään en mielelläni kalliimpia antaisi.

Toinen asia on jos on todella tarvetta, eli sukulaisella/tuttavalla olisi rahasta tiukkaa enemmän kuin minulla. Silloin voisin ilmaiseksi antaa hyvillä mielin.

Vierailija
32/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon saanut paljonkin sukulaisilta vaatetta ja tarviketta. Joten on luonnollista, että minäkin sitten vuorostani annan vaatteita eteenpäin. Lahjaksikin tulee jonkin verran vaatetta. Totta kai jotain ostan itsekin.

Homma vaatii vaan sen, että joku aloittaa lahjoittamisen, muut eivät sitten niin kiinny niihin ostettuihinkaan vaatteisiin yms., kun ymmärtävät kuinka suuri apu niistä jo olevista vaatteista on.

Meillä taisi kylläkin käydä aika säkä, kun meille antaa puolisonsiskonmiehenveljen perhe yhdelle pojalle vaatteita kahdelta pojalta. Muita pieniä poikia ei suvussa tällä hetkellä ole, ja jossakin vaiheessa tuotakin sukuyhteysketjua on välit aika huonot. Joten joskus sattuu jotain positiivistakin sukulaisista johtuen.

Kaikki ehjät pieneksi käyneet vaatteet odottavat seuraavaa ottajaa, meille ei enää lapsia tule.

Vierailija
33/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun myyt ap ne ja saat rahaa ostaa uusia. Ostakoon sukulaiset omansa.

Vierailija
34/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjääjille ei täältä lähde edes 50 sentin vaatteita, vien mieluummin vaikka SPR:lle. Kovin usein kun varsinkin sukulaisten kohdalla on hirvittävä suvusta hyötymisen tarve, johon en halua lähteä mukaan. En halua antaa mitään ihmisille ilmaiseksi vain sen takia, että sattuvat olemaan sukua.

Sen sijaan ystävälle annan mielelläni, oli ystävä samalla sukulainen tai ei.

Vierailija
35/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kelvannut. :( Tavallaan tuli paha mieli siitäkin.

Vierailija
36/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun myyt ap ne ja saat rahaa ostaa uusia. Ostakoon sukulaiset omansa.

näin olen tehnyt ja teen vastaisuudessakin!

Vierailija
37/46 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saan kyllä jotain aina kiitokseksi -rahaa en pyydä, enkä saakaan :) Mutta lapset ovat saaneet pelejä, urheiluvälineitä, hoitoapua yms.

Veljen vaimo yritti aikoinaan vaatia lasten tavarat heille (törkeimmillään jopa suositteli haalarimerkkejä tms. mitä voisin ostaa, että säästyisi siistinä heille...).

Vierailija
38/46 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miksi mutta muakin ärsyttää tuo vaatteiden antaminen puoli ilmaseen!!Koko miehen siskon raskausajan miehen toiset siskot ja anoppi itse vihjailivat aina kuinka sitten tämä tuleva vauveli tulee saamaan meidän vaatteet.Että toivottavasti on tyttö.Ja tyttöhän tulikin.

Kun meillä on aina niin siistejä ja ihania vaatteita.Tottakai..kierrän 3-5 kertaa viikossa kirppikset ja usein vien parhaimmat päältä edullisesti.Mutta mitä sitten?Saisin löydöistäni vaikkapa huutiksessa tuplaten sen mitä olen maksanutkin.Jostain syystä "kilttinä" ihmisenä olen pistänyt vaatteet kuitenkin sukulaiselle kiertoon.Sehän tässä vaan harmittaa kun miehen siskon perheellä on aika paljon enemmän massia kuin meillä, voisi hänkin kohteliaasti maksella vähän enemmän sillä tietää kyllä meidän taloudellisen tilanteen.Mutta totuushan on se että useimmiten nehän ne ei mitään antaskaan kellä sitä rahaa on. :( Köyhä antaa vähästä, rikas ei paljostakaan!En usko että tää asia mua niin paljon ketuttas jos kyseessä olisi miehen toiset siskot (hekin meitä "ei niin rahakkaita").Tai sitten jos kyseessä olisi omat sisarukset..Tää on semmonen asia joka saa tällä hetkellä karvat pystyyn!Kun kuutelen heidän juttuja niin olen ymmärtänyt että eivät viitsisi maksaa mistään juuri mitään vaikka rahaakin on!Jos on niin helkutin pihi niin kiertäköön itte kirppiksiä, miksi minä "heille" tekisin löytöjä!?Vaikka kirppiksiä tykkäänkin kierrellä.En ole enkä aio enää ollakaan mikään hyväntekijä!!Ehkä en ajattelisi näin jos olisin itse saanut joskus jostain vaatteita, vaan kun kaikki on ostettu itse uutena tai vähän käytettynä.Sori purakutuminen täältäkin..miten niin mua ärsyttää!!! :)

Vierailija
39/46 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kyllä muakin ärsyttää!!

Hätkähdin tekstiäsi!!Tuohan on kuin minun kirjoittamani!!!

Vierailija
40/46 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä anoppisi ja anoppisi tytär ovat sukulaisiasi. Avioliiton kautta.

En minäkään ajattele miehen sukua minun sukunani vaikka naimisissa ollaankin. HE eivät ole muuttuneet samaksi vereksi, en tunne heitä oikeastaan ollenkaan (eikä kiinnostakaan, miehen veli on alkoholisti ja sisko piloille hemmoteltu) joten en todellakaan pidä heitä sukulaisinani.

Tähän myös vaikuttaa se että pidimme molemmat omat sukunimemme kun menimme naimisiin, joten käytännössä meidän molempien suvut eivät ole liittyneet yhteen. ;)

Ei mutta tosissaan. Itselleni (mieheni ajattelee myös näin) sukulaisiani ovat vain ne oikeasti verellä minuun kytkeytyvät ihmiset, ei paperilla.