Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisin pitäisi pystyä estämään moiset kolarisumat.

Vierailija
04.02.2012 |

Pillit ja vilkut päälle ja ajamaan vastavirtaan liikennettä. Eiköhän porukka hiljennä ajoissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillit ja vilkut päälle ja ajamaan vastavirtaan liikennettä. Eiköhän porukka hiljennä ajoissa.

ja seurauksena nokkakolari. Ei noin hullu ole kukaan tuollaisessa lumipöllyssä.

Vierailija
2/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen ajaisi sään sallimaa nopeutta ja eikä ajaisi toisen puskurissa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajanut kolaria, mutta monta vähältä piti -tilannetta oli. Oma nopeuteni oli noin 30-40 km/h ja ajoittain vähemmänkin, sillä tie oli äärettömän liukas ja lumipöly esti näkyvyyden. Silti siellä oli niitä, joiden mielestä 80km/h oli kiva nopeus ja heillä niin hyvä ajotaito, että kolariautojen välissä voi hyvin pujotella.

Ja valitettavasti nämä kamikatze-autoilijat aiheuttivat kolareita törmättyään meihin varovaisiin.

Vierailija
4/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on ihmisten omaa typeryyttä moiset kolarisumat. Pakkoko siinä edellisen auton puskurissa on ajaa? Säätä on turha syyttää, eihän ne lapissakaan moisia kolareita ajele. Siellä kun viellä ihmisillä on maalaisjärki joka sanoo että turvavälit on pidettävä ja ei ole pakko ajaa sitä sallimaa nopeutta jos on kurja keli!!

Vierailija
5/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä, että kaikkein suurin syy on ne autoilijat. Niiden pitäisi helpostikin pystyä estämään tuollaiset kolarisumat. Oikeastaan ihan kuvaavaa nykymenossa ei välitetä tai ajatella mitään vaan mennään vaan täysillä pohtimatta sen enempiä tai vaikutuksia.

Vierailija
6/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus mitä settiä taas. Kyllä ihmisillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että ajaisivat sään edellyttämällä tavalla. Mutta kun ei. Kun MINUN pitää päästä. Ja tämä ilmiö on kyllä havaittavissa ihan joka puolella Suomea.

Vierailija
7/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolari suman taakse ensin pääsisi ja sitten lähtisi ajamaan takaisin.

Kun osalla kuskeista ei ole järkeä ja ajotaitoa, niin toiseksi paras ratkaisu tässäkin olisi ollut nopeusrajoitustaulut joissa voi vaihtaa nopeutta.

Paras olisi ollut että olisi ajettu näkyvyyden mukaan.

Lisäksi ihmettelen miksi niin harva ajoi penkkaan.

Vierailija
8/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin siellä ajelin muutama viikko sitten. Lunta ei vielä ollut, mutta jäätä jonkin verran ja ihan sellainen normaali iltapäivä ruuhka. Mua suoraan sanoen pelotti enemmän kuin koskaan liikenteessä. Ajelen joka päivä Hämeenlinnan tietä Helsinkiin ja olen ihan kokenut ja varma kuljettaja, vuosittaisia ajokilometrejä liki 30 vuoden ajalta n. 25000, ja yhtään kolaria en ole itse aiheuttanut, pari tyyppiä on risteyksessä ajanut perääni, kun ei kuulemma havainneet, että edessä oli auto. Itse siis pysähtyneenä ja odottamassa että pystyy kääntymään.

Lahdenväylällä ajettiin olemattomilla turvaväleillä jopa rekkojen ja bussien perässä, liittymistä oli ihan mahdoton ajaa sujuvasti liikeenteen joukkoon. En yhtään ihmettele että tuollaisella ajokulttuurilla tulee paljon kolareita. Hämeenlinnan väylällä kolareita ei ole juuri koskaan, liikenne on sujuvaa ruuhkasta huolimatta.

Eli syy on todellakin vain ja ainoastaan siellä penkin ja ratin välissä. Keliolosuhteet on vaan huomioitava ja eilenkin olisi hiljempaa ajaen päässyt hitaasti mutta varmasti perille. Ja tietty myös kokemattomien talvikuljettajien olisi pitänyt jättää autonsa lähtöpaikkaan. Siinä eiauta oikein hidas vauhtikaan.

Vierailija
9/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratin ja penkin välissä se, jonka pitää pystyä ajamaan sään ja olosuhteiden sallimalla nopeudella ja estämään kolarit. Jokainen ottakoon ihan itse vastuun liikennekäyttäytymisestään. Kiire on vain hälytysajoneuvoilla, työmatkakuskit ehtii kotiin hitaamminkin. Ihan turhaa syytellä ketään muuta, jos itse pitää käyttäytyä kuin ääliö.

Vierailija
10/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun se keulilla oleva vetää liinat kiinni ja 10 minuutin sisään autoa tulee perään koko ajan niin että ryske käy, niin poliisien pitäis jo ehtiä siihen vilkuttelemaan :D :D :D

Ihmiset ei vain osaa pitää turvaväliä ja riittävän alhaista nopeutta, eivätkä tajua ajaa hankeen kun 10 metrin päässä näkyy auton takavalot!!

Vierailija
11/11 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käydä tosi outo tuuri jos edes 2 autoa onnistuu kolaroimaan siellä periferiassa. Tyhmiä kuskeja on joka paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä