Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ns. normaalina itseänne pitävät, ahdistaako teitä koskaan yhtäkkiä aivan kummalliset asiat?

Vierailija
04.02.2012 |

Kuten joku sairaudenpelko, olettelomalla ja pelkäätte että hotellissa syttyy tulipalo, laiva uppoaa, ajatte kolarin joku kaappaa lapset. Siis aivan puuntakaa tulevia aiheita jotka alkavat saada valtaa? Vai onko niin että itse en ole normaali vaan tulossa hulluksi...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehelle sattuu jotain. Kun hän käy esimerkiksi kaupassa (400m päässä) olen varma, että joku tulee ja kaappaa hänet tms. Sydän syrjälläni katselen kelloa, nyt on mennyt jo vartti, kohta sen pitäisi tulla, miksei se jo tule... Käsken häntä aina ottaa puhelimen mukaan nimenomaan tästä syystä. Muiden ihmisten kohdalla en tällaista pelkoa tunne. Samoin jos mies on jossain käymässä, ja hänellä loppuu puhelimesta akku, minulla menee pasmat ihan sekaisin enkä pysty kuin odottamaan häntä. Tosi rasittavaa.

Vierailija
2/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kävin itse asiassa puhumassa asiasta psykologin kanssa ja hänen mukaansa on normaalia pelätä tietyissä rajoissa, koska silloin elämässä on jotain tärkeää mitä ei halua menettää. Kuulostaa järkevältä ja vielä olen osannut pitää oman pelkoni hallinnassa. Mutta valitettavasti pelkään monia asioita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jos jotain tuonsuuntaista joskus tulisi, ymmärrän heti mikä siinä on takana - esim. stressi, unenpuute, joku kurja kokemus aiemmin elämässä tms. Joku isompi mieltä painava asia, joka sitten pullahtaa esiin noin irrationaalisesti. Kannattaa opetella tuntemaan itseään ja omia reaktioitaan, eikä heti vaan kiljahtaa että OMG, mua pelottaa, onko tää nyt etiäinen tms.

Vierailija
4/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään myös omaa sairastumista/kuolemista. Pelkään lapsille tai miehelle käyvän jotain pahaa. Toisinaan nämä tuntemukset saavat totaalisen otteen ja olen aivan onnetton ja peloissani päiviä.

Luulen, että tämä ei ole normaalia, vaikka pidänkin itseäni normaalina:)

Vierailija
5/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni nämä pelkotilat liittyvät juurikin väsymykseen ressiin kuunkiertoon yms. Ja kun tunne tulee tiedän sen juurikin olevan tuulesta temmattu mutta SILTI TULEE OMG. Ja juurikin siinä hallinnassa mulla on se ongelma, miten sen sitten saa pois mielestä kun se jatkaa kasvamista kuin lumipallo...

...ja jos jotain tuonsuuntaista joskus tulisi, ymmärrän heti mikä siinä on takana - esim. stressi, unenpuute, joku kurja kokemus aiemmin elämässä tms. Joku isompi mieltä painava asia, joka sitten pullahtaa esiin noin irrationaalisesti. Kannattaa opetella tuntemaan itseään ja omia reaktioitaan, eikä heti vaan kiljahtaa että OMG, mua pelottaa, onko tää nyt etiäinen tms.

Vierailija
6/6 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin riippuvainen miehestä? Jos joku kyttäisi minua noin, ahdistuisin pahasti.

että miehelle sattuu jotain. Kun hän käy esimerkiksi kaupassa (400m päässä) olen varma, että joku tulee ja kaappaa hänet tms. Sydän syrjälläni katselen kelloa, nyt on mennyt jo vartti, kohta sen pitäisi tulla, miksei se jo tule... Käsken häntä aina ottaa puhelimen mukaan nimenomaan tästä syystä. Muiden ihmisten kohdalla en tällaista pelkoa tunne. Samoin jos mies on jossain käymässä, ja hänellä loppuu puhelimesta akku, minulla menee pasmat ihan sekaisin enkä pysty kuin odottamaan häntä. Tosi rasittavaa.