Taaperon kanssa välit solmussa.
Aamulla äiti ei saa pestä hampaita, tehdä aamupalaa, antaa lääkettä tai alkaa hirveä huuto. Kun sanon ettei aamupalalla pelata tietokonetta, tilanne kärjistyy. Seuraavaksi joudun kertomaan että aamulla juodaan maitoa, ei mehua, huuto yltyy. Vain iskä saa tehdä kaiken. Tuntuu, ettei minua tarvita. Onkohan tämä väliaikaista? Isi on kiva kun antaa periksi, äiti täysi paska
Kommentit (8)
samasta asiasta kirjoitin kanssa juttua. taitaa olla siis hyvin normaalia. jaksamista siis!
Lapsi kohta 3v. Kotona on varmaa kivan lepposta kun äiti ei ole kitisemässä rutiinien kanssa(hampaan pesu, lääkkeet, ruokailu ilman leikkiä)
Ap.
Nyt mä oon kuullut kaiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pelaa tietokoneella?
Sano miehellesi, että lopettaa sen periksi antamisen, tai olette isoissa vaikeuksissa ennen pitkää.
Nyt mä oon kuullut kaiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja niinku sanoin et tää alko ku menin töihi muutama kk sitte. Ensi se oli niin , että lapsi sai joskus hetken iltaisintutkailla ipadia. Myöhemmin alkoi yllättävä huuto aamupalalla, että haluu pelata samalla ja kun tämän kielsin ehdottomasti, niin soppa valmis. Joskus myös kun tulin töistä kotiin , niin lapsi syö ja kattoo puuhapeteä tietokoneelta. Minä paskapää tulen sitten ja sanon että ei näin. Nyt kun menen lapsen kanssa samaan huoneeseen saan leluja niskaan ja armottoman rääkymisen "äiti pois".
Nytkin isi ja lapsi leikkivät tuolla legoilla ja pelaavat chokoa, joten tämä puoli on ns. Kunnossa. Mutta nuo periksi antamiset ruokailussa on menneet yli
Ap.
.
pienestä pitäen ruokailemaan perheen kanssa niin, että siinä ei ole mitään häiritseviä tekijöitä esillä kuten tv, radio tai edes kännykät varmuuden vuoksi jos joku sattuu soittaan! Tämä tietysti vaatii perhekeskustelun ja arvojen punnitsemista, koska nykyään koti on kuin huoltoasema, jossa yksi työntekijä aina peesissä!
Uskokaa huviksenne mikään ei ole kivempaa kuin koko perhe syö yhdessä joka päivä ja lapset kertoo juttujaan:) Teineillä ne jutut vasta hauskoja on joten opetelkaa tämä ruokailu rutiiniksi!! Se todella kannattaa! Ei se niin vaan onnistu myöhemmin jos jo taaperoiässä noin hakusessa!
Olisko teillä ap vähän niinkuin kilpailutilanne vanhempien välillä? Ruokailu tilanteessa en antaisi periksi vaan vaatisin mukavaa pöytäkeskustelua!
on väliaikaista. tiukkana vaan ja isä samaan linjaan. noita kausia tulee.