Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole uskaltanut elää ja hankkia lapsia. Nyt se on jo liian myöhäistä :(

Vierailija
04.02.2012 |

Elämäni on pilalla ja merkityksetön.

Ajattelin aina, että "sitten myöhemmin" hankin lapsia.

Olen ollut samassa pitkässä parisuhteessa puolet elämästäni.

Nyt kun suhde olisi valmis lapsiin, ja resurssit muutenkin kunnossa, olen jo liian vanha hankkimaan lapsia.

6 kk ajan olemme antaneet lapselle mahdollisuuden, mutta ei onnistu.

Minua 10 vuotta nuoremmat lisääntyvät, mutta minä en. Kukaan ei edes enää uskalla kysyä lapsista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yrittäneet tosissanne vai jättäneet vain ehkäisyn pois? Puoli vuotta on vielä melko lyhyt yritysaika.

Vierailija
2/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kesti parisen vuotta ekan kanssa ennen kuin lykästi. Sinä aikana ehdittiin kuulla monta tarinaa ihmisistä joilla oli mennyt 2, 3 tai neljäkin vuotta yrittäessä, mutta joilla oli sitten lopulta onnistunut vaikka kaikki toivokin oli jo heitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Oletteko yrittäneet tosissanne vai jättäneet vain ehkäisyn pois? Puoli vuotta on vielä melko lyhyt yritysaika.

tänä vuonna 31 v.

Olemme jättäneet ehkäisyn pois 6 kk sitten. Olen yrittänyt joissakin kierroissa vähän katsoa kalenterista "otollisimpia" päiviä.

Ap

Vierailija
4/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamatta olet liian vanha, ei vo mitään.

Vierailija
5/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jtyperästi pelleilet ja väännät vitsiä aiheesta, mikä monille naisille ja miehille on oikeasti kipeä!

Sietäisit hävetä.

Vierailija
6/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk on lyhyt aika yrittää. meillä kesti parisen vuotta ekan kanssa ennen kuin lykästi. Sinä aikana ehdittiin kuulla monta tarinaa ihmisistä joilla oli mennyt 2, 3 tai neljäkin vuotta yrittäessä, mutta joilla oli sitten lopulta onnistunut vaikka kaikki toivokin oli jo heitetty.

jos meillä sattuis menemään lapsen saamiseen neljä vuotta, saadaan todellakin heittää lapsitoiveet romukoppaan, kun tulee jo ikä vastaan. Tai jos satuttais sitten lapsi saamaan, ei hän ainakaan enää saisi sisaruksia.

Ap

Vierailija
7/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa ap.

Vierailija
8/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kerrotaan sinun ovulaation päivämäärät?

Hanki ovulaatiotestejä niin tiedät koska se on.

Vierailija
9/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ap itsekään, miten säälittävä olet? Miten jtyperästi pelleilet ja väännät vitsiä aiheesta, mikä monille naisille ja miehille on oikeasti kipeä!

Sietäisit hävetä.

todellakaan väännä vitsiä asiasta.

Olen tänäkin päivänä ajatellut lakkaamatta sitä, tulemmeko koskaan saamaan lasta.

Meillä on yrityksen esteenä vielä muitakin asioita, joista en nyt viitsi kirjoittaa.

Ap

Vierailija
10/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk on lyhyt aika yrittää. meillä kesti parisen vuotta ekan kanssa ennen kuin lykästi. Sinä aikana ehdittiin kuulla monta tarinaa ihmisistä joilla oli mennyt 2, 3 tai neljäkin vuotta yrittäessä, mutta joilla oli sitten lopulta onnistunut vaikka kaikki toivokin oli jo heitetty.

jos meillä sattuis menemään lapsen saamiseen neljä vuotta, saadaan todellakin heittää lapsitoiveet romukoppaan, kun tulee jo ikä vastaan. Tai jos satuttais sitten lapsi saamaan, ei hän ainakaan enää saisi sisaruksia. Ap

Sain ensimmäisen lapseni 30 vuotiaana, toisen lapsen 32 vuotiaana ja kolmannen lapsen 33 vuotiaana. Kummassakin välissä oli lisäksi keskenmeno.

Mutta tasan ei tietenkään käy onnenlahjat.

Vierailija
11/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa mennä lapsettomuusklinikan tutkimuksiin jos haluat varmistaa, että pystytte saamaan lapsia tai että saatte siihen apua. Puoli vuotta on kyllä liian lyhyt aika vaipua murheen alhoon. Sehän on ihan normaali aika odottaa että tärppäisi.

Vierailija
12/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinullakin ap on vielä aikaa, huokaus.

Kuulostat tosiaan aika naivilta ja lapselliselta, sekä dramaattiselta, mutta ehkä tuo odottelu ja nuo mahdolliset raskaaksi tuloa haittaavat syyt (mitähän nekin ovat, ovatko edes todenperäisiä, kun aloituksesi muutenkin oli noin yliampuva) saavat sinut nyt hermostuneeksi ja pelokkaaksi. Onhan tuo raskaaksi tulo ja sen epäonnistumiseen liittyvä pelko kamalan kuluttavaa. Mutta yritä nyt pitää kuitenkin suhteellisuudentajua asiaan.

Vierailija
13/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä kukaan ei ole saanut lasta noin nuorena ap. Ehkä kannattaa mennä lapsettomuusklinikan tutkimuksiin jos haluat varmistaa, että pystytte saamaan lapsia tai että saatte siihen apua. Puoli vuotta on kyllä liian lyhyt aika vaipua murheen alhoon. Sehän on ihan normaali aika odottaa että tärppäisi.

lukenut kaikenmaailman tilastoja ja taulukoita, ja niiden mukaan meillä olisi pitänyt jo suurella todennäköisyydellä tärpätä.

Huomaan, että ole kateellinen tutuille siitä että he ovat saaneet lapsia. Tunnen jääneeni ulkopuoliseksi kaikesta, kun meillä ei ole lapsia. Kaveripiirissämme kaikilla on jo lapsia, meitä lähes 10 vuotta nuoremmilla, joten me olemme todellakin poikkeus.

Ap

Vierailija
14/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan nelikymppisiä ensisynnyttäjiäkin vaikka kuinka paljon. Mekin oltiin lähempänä neljää kuin kolmeakymmentä.

Eli ainakaan ette oo liian vanhoja.

Kylsse siittä.

Kun vuoden-kaksi on yrittänyt eikä tuu raskaaksi, niin sitten kannattaa ruveta miettimään kannattaisiko käydä lääkärissä, siis molempien.

Vierailija
15/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävät ovat päättäneet ja halunneet tehdä lapset lapset aiemmin. Siinä mielessä en ymmärrä, miksi vertaat teitä ystäväperheisiin. JOku jää aina viimeiseksi.

En usko, että jokainen tuttunne olisi saanut lapsensa ihan tuosta vaan ensimmäisillä yrityksillä. Ylipäätään raskauden kanssa tilanne on, että sitä asiaa ei voi itse hallita. Et vaikka olisit jo raskaana. Aika monille tulee keskenmeno, raskauteen voi liittyä monenlaisia ongelmia ja lapsen kanssa elämä vasta epävarmaa onkin.

Vaikka jokin taulukon mukaan monet saavat lapsen puolessa vuodessa, hyvin monet eivät saa. Et sinä voi jatkossakaan tarkastella asioita tilastoihin vertaamalla.

Vierailija
16/16 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti tulisi raskaaksi.

Meillä meni jopa joitain kuukausia yli puoli vuotta, vaikka olen selvästi sua nuorempi ja mieskin samaa ikäluokkaa kanssasi. Samoin tiedän muitakin 20+, joilla on mennyt yli puoli vuotta ehkäisyn jättämisestä.

Anna nyt vielä ainakin puoli vuotta aikaa ennen panikointia! Voit vaikka testata sitä ovista tai jotain. Onko elämäntavat kunnossa? Esim. terveellisesti syömällä ja olemalla juomatta alkoholia voi parantaa mahdollisuuksia. Ja en siis tarkoita, että sulla välttämättä olis mitään vikaa elämäntavoissa. Mulla itselläni on jonkin verran ylipainoa (varsinkin nyt lapsen jälkeen), eli itse lähtisin varmaan koittamaan saada kiloja pois, jos toisen lapsen ollessa ajankohtainen ei pian tärppäisi. Sitten on vaikkapa joitain vitamiineja, joita voi syödä jo raskautta toivoessa.

Ja tosiaan, yritän vain heitellä ilmaan mahdollisia juttuja, joilla onnistumisen mahdollisuutta voi parantaa, en sillä, että epäilisin, että et jo kaikkea olisi kokeillut tai että elämäntavoissa olisi edes mitään parantamista.

Joka tapauksessa, tsemppiä ja toivottavasti pian tärppäis! Mä olin kanssa vähän paniikissa, kun meni niin kauan, vaikka olinkin nuori ja elämäntavat suht kunnossa (vaikkei täydelliset).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme